Boyz2 skriver:
Jeres symptomer lyder som dem jeg havde, da jeg her før jul havde corona (uvaccineret). Jeg var træt og havde to dage i sengen med feber / rystelser.
Dvs. I er både syge og skal sygemeldes når I bliver vaccineret og I skal også sygemeldes, når I tester positiv for corona.
husk på at vaccinerede smitter ligesom uvaccinerede - det fremgår af et live interview med Allan Randrup i TV2 nyhederne den 27. December 2021 samt af en rapport fra the lancet.
vaccinen beskytter mod hårde COVID forløb
Men forskellen på at være syg med covid og efter vaccine er at man ikke skal isolere sig efter vaccinen?
Efter 3. stik lyder det at man er 50% sikret mod smitte (altså at man selv bliver smittet) Ja der har været en lang periode hvor incidensen blandt vaccinerede og uvaccinerede har været ca den samme. Men ser man på nye tal fra ssi kan man nu se en signifikant forskel til de vaccineredes fordel, fordi så mange har fået boosterstik.
Hvis det ikke var fordi så mange har valgt at lade sig vaccinere, havde vi stensikkert været i en total nedlukningen hele vinteren med de høje smittetal. Vi kan tillade os at være næsten helt åbne pga vacciner.
Anmeld
Citér