Opfølgning på Nettos julepynt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

oo

Nu har der været en hel masse snak og sms vedr. nettos juledådyr osv., og det slår mig at der er flere der videregiver fx en rundesms som fakta og nu har jeg lige oplevet i Mink tråden, at en bruger fortalte at JA, det var pels fra hunde og katte.

men man behøver altså ikke gøre andet, end at følge med på netto.dk, hvilket jeg har gjort de to sidste dage. Derinde kan man her til aften læse:

En kæde-SMS uden afsender har skabt røre med et budskab om, at Netto sælger julepynt i form af egern og dådyr, som er beklædt med hår fra blandt andet hund eller kat.

Netto har omgående fjernet figurerne fra hylderne og gennemgået dokumentationen for produktet. Sidste jul solgte Netto tilsvarende produkter, hvor dokumentation og DNA-analyse beviste, at hårene udelukkende stammede fra kvæg.

En analyse af produktpartiet fra 2009 viser, at disse varer IKKE indeholder hår fra hverken hund eller kat. Der er derimod konstateret kunstfibre og hår fra blandt andet dådyr og muldvarp.

- Vi har trukket varerne tilbage, da vi har købt produkterne som værende fremstillet med hår fra kvæg. På baggrund af denne sag har vi besluttet ikke længere at forhandle produkter fra Kina, der indeholder pels eller hår, siger Nettos direktør Morten Kaas.

Kunder, der har købt figurerne, kan få pengene retur i Netto - også uden forevisning af bon.

Yderligere oplysninger hos direktør Morten Kaas 43 56 88 22.

jeg vil egentlig bare opfordre folk til at få deres fakta på plads før de fortæller dem som sandheder, jeg syntes selv det er megatræls at få noget at vide, som ikke er rigtigt og det er da overhovedet ikke fair overfor netto at man beskylder dem for at importere ting, der rent faktisk er ulovlige ifølge EU's regler på området.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Cris

28. oktober 2009

Mira0911

Er pænt træt af de kæde sms'r....

Anmeld

28. oktober 2009

dorthemus

MoarJ skriver:

Er pænt træt af de kæde sms'r....

Oh yeah...fik den sms pæmt mange gange forleden OG på Facebook.

at det er opklaret

Anmeld

28. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg havde det faktisk lidt på fornemmelsen. Men det er tit sådan en ting blir en storm i et glas vand. 

Træls, når det går udover ikke tilsigtede. 

Det er her hvor de hurtige medier løber lidt løbsk... 

Anmeld

28. oktober 2009

oo

Zafir skriver:

Jeg havde det faktisk lidt på fornemmelsen. Men det er tit sådan en ting blir en storm i et glas vand. 

Træls, når det går udover ikke tilsigtede. 

Det er her hvor de hurtige medier løber lidt løbsk... 

jo men det er ikke medierne der er løbet løbsk, det er simpelthen den dumme runde sms der har skabt panik. EB.DK havde en artikel igår, hvor de havde taget info fra nettos egen hjemmeside, og hverken bt.dk eller politiken.dk havde artikler om det. så jeg syntes ikke det er mediernes skyld - dog så jeg ikke nyheder på DR1 igår, så jeg ved ikke om det indgik der

Anmeld

28. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

jo men det er ikke medierne der er løbet løbsk, det er simpelthen den dumme runde sms der har skabt panik. EB.DK havde en artikel igår, hvor de havde taget info fra nettos egen hjemmeside, og hverken bt.dk eller politiken.dk havde artikler om det. så jeg syntes ikke det er mediernes skyld - dog så jeg ikke nyheder på DR1 igår, så jeg ved ikke om det indgik der

Med hurtige medier, mener jeg sms, nettet osv. 

Ikke de 'rigtige' medier, med journalister. De kan også lave den slags fejl eller hoppe med på den slags, men jeg mener de medier der flurerer ucensureret mellem folk... 

Anmeld

28. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Tak for info

De sagde nu også i Nyhederne i går aftes at netto trak dem tilbage fra markedet.

Og har også fået den sms mange gange efterhånden...

Anmeld

28. oktober 2009

oo

Zafir skriver:

Med hurtige medier, mener jeg sms, nettet osv. 

Ikke de 'rigtige' medier, med journalister. De kan også lave den slags fejl eller hoppe med på den slags, men jeg mener de medier der flurerer ucensureret mellem folk... 

aaaah okay jamen så er vi enige

Anmeld

29. oktober 2009

Betina88

Hvor jeg dog hader kædebeskeder .. De skaber ikk' andet end problemer ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.