Det her lyder præcist som mit barn
jeg har de samme udfordring som dig at jeg er meget alene med børnene og min mand siger at vi bare skal være mere hårde i vores opdragelse. Han kan godt se at vores den ældste er anderledes end de andre børn vi har, men han er sikker på at vi bare skal være mere konsekvente
jeg synes at det er så mega hårdt at stå med den følelse alene 
jeg er sikker på at min dreng har Asbergers eller ADHD og han får hele tiden skrivelser med hjem fra skolen om at han opfører sig dårligt 
Min mand vil ikke have at vi tager skolen med ind over (det er en privatskole) så nu har jeg booket en tid til lægen.
Hvis jeres dreng har Aspergers og hele tiden får skrivelser hjem fra skolen, er I da nødt til at have dem ind over..? Hvis han skal have støtte er det jo skolen, der skal ind over alligevel..? Ikke at tale med dem gør ikke at udfordringerne forsvinder. Og i og med at de skriver sedler til jer, oplever de jo udfordringer, som de da nok vil tage op med jer på et møde, hvis det bliver grelt nok
At skrue op for volumen og “være mere konsekvente/ strenge” virker så absolut ikke på børn med autisme og får dem til at opføre sig endnu mere uhensigtsmæssigt. Og man bliver ved med at får bemærkninger fra skole/ familie/ venner osv om at ens barn opfører sig ... indtil at man kan give en ramme adfærden kan tales ind i - diagnose fx. Det er også rigtig hårdt for barnet at føle at man stikker ud fra mængden. du kan i hvert fald fortælle din mand at den strenge konsekvente opdragelse og strenge far ikke vil være gavnlig - overhoved.
Min søn, der har aspergers går nu på specialskole for normaltbegavede autister. Han gik før på privatskole. Han lærer mere, har bedre venskaber og voksne omkring sig der rummer ham. Det er en fornøjelse ikke at skulle til forældremøde hvor det kun er problemer der listes op. Når der er en diagnose forklarer det mange ting og gør andre mere accepterende overfor anderledes adfærd. Fx. Når min søn trækker sig ved er fødselsdagsarrangememt. Så er han ikke længere asocial, men de andre forstår, at han har brug for en pause.
Anmeld
Citér