Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Helt objektivt er det bedst at få børn, når man er klar. Men det er også et faktum, at hvis du vil have den største sandsynlighed for at blive mor og uden hjælp, skal du igang nu. Og hvis du ønsker 2-3 børn tikker uret, hvis du er 35/36år. Hvis du venter til 39 er der en reel risiko for kun et eller ingen børn eller et opslidende fertilitetsforløb.
Og - man kan rigtig meget med børn. Jeg synes bestemt ikke livet stoppede med børn.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg tror ikke der er noget der er mere korrekt end andet, men man skal gøre op med at ens fertilitet måske ikke er så god hvis man venter
jeg fik mine første da jeg var 18 og 19. Jeg mistede stort set alle venner da de havde travlt med andet og det var et stort tab. Ligeledes har der været maaaange år med småt med penge, hvilket jeg også godt kunne have undværet
nu er jeg 36 og mødt en mand uden børn og gravid med nr 3. Det har taget tid at blive gravid og jeg blev helt nervøs for om jeg overhovedet kunne blive det hen af vejen jeg døjer meget mere i dag end den gang, og nogle gange tænker jeg hvor tosset det er at starte forfra nu hvor de andre er på vej ud af reden men jeg glæder mig og ville ikke have turde at vente længere
Anonym skriver: Jeg fik mit barn i begyndelsen af 30'erne, og ville gerne have ventet. Livet sluttede ligesom ret meget, da jeg blev mor, og det var svært for mig at vænne mig til, at meget af min frihed var væk. Jeg ville under ingen omstændigheder ønske, at jeg havde fået mit barn noget før!
Jeg fik mit barn i begyndelsen af 30'erne, og ville gerne have ventet. Livet sluttede ligesom ret meget, da jeg blev mor, og det var svært for mig at vænne mig til, at meget af min frihed var væk.
Jeg ville under ingen omstændigheder ønske, at jeg havde fået mit barn noget før!
Nej hvor hårdt- lyder trist. Vi gør blot mange af se samme ting med vores børn. Og ellers går vi ud med venner på skift.
Jeg har altid haft nemt ved at få børn, men nu hvor jeg er i midten af 30’erne har jeg mega svært ved det, jeg vidste ikke at alderen kunne betyde så meget
Jeg blev selv mor i en alder af 36 og jeg er ked af at jeg ikke havde fået baby bare 2-4 år før.
Men jeg er også tilhænger af at man skal være klar og føle at man kan hengive sig 100% baby, for det bliver et andet liv.
Jeg er i mødregruppe med kvinder der alle blev førstegangsforældre i slut 30'erne og start 40'erne og det er kede af at få dem så sent, særligt dem som ønsker flere børn.
Der er ikke sådan rigtig og forkert hvornår man starter at få børn eller slutter. men der er en realitet at der noget der hedder ens fertilitet daler med alderen. Og når man vælger at vente så længe så er der en risiko at kun at kunne få et barn eller slet ingen. jeg fik den første som 25 og nr 2 som 29 år. Og nu er jeg 33 og vi prøver at lave nr 3. Jeg er på 4 cyklus nu, og håber sådan at når jeg tester om nogle dage, at der så 2 streger. Men hvis ikke der er bid. Så det nr 5 cyklus vi skal igang med. Nogle gange tænker jeg om jeg overhovedet kan blive gravid igen. Og ville ønske vi gik igang da jeg var 31 eller 32. Men håber det snart vil lykkedes
alderen har desværre meget at sige.
Jeg er meget gennemsnitlig og fik første barn som 28 årig, andet barn som 30 årig og venter nu nummer 3 og er lige blevet 34. Alle undfanget i 1. Forsøg med samme mand.
Jeg er taknemmelig for at det er gået så nemt, men jeg tager det bestemt ikke for givet. Og derfor vil jeg også sige, at hvis du gerne vil have børn, så er det nu du skal slå til med din alder. Ellers kan det være for sent.
Jeg har fået mine sent - som 36- og 39-årig, og ville ønske vi havde fået dem tidligere. Tror man som yngre har mere energi og overskud end vi har.
Mine forældre som ellers har været meget involveret i børnebørnene er de seneste år begyndt at sige lidt fra - de orker dem ikke så meget mere, specielt dem begge på en gang kan være svært. Farmor er netop gået bort og farfar er på plejehjem.
Jeg håber meget mine 2 vælger at få børn tidligt - hvis de venter ligeså længe som mig, vil det jo nok være for sent.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128