At vente til slut trediverne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.718 visninger
17 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2021

Anonym trådstarter

Er det dumt at vente med at få børn til man er i slut trediverne?

Jeg nærmer mig midt trediverne og der er stadig en masse ting jeg gerne vil opnå og opleve inde at skulle vie mit liv til et lille menneske.

Hvad synes I om at vente til så sent? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2021

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg er ked af jeg ventede så længe. Havde ønsket jeg havde fået børn tidligere. Mine venner har store børn nu og lever livet igen. Hvor jeg lever et hjemmeliv med små børn.

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Jeg er næsten midt 30’erne og jeg ville ønske vi havde tænkt på at få børn noget før. Vi er lige blevet henvist videre til IVF fordi min ægreserve er lav

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Jeg fik mit barn i begyndelsen af 30'erne, og ville gerne have ventet. Livet sluttede ligesom ret meget, da jeg blev mor, og det var svært for mig at vænne mig til, at meget af min frihed var væk. 

Jeg ville under ingen omstændigheder ønske, at jeg havde fået mit barn noget før!

Anmeld Citér

27. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg er selv 35 og har tre på børn hhv: 4, 8 og 11 (12 i januar) 

Vi har nogle bekendte som skal have deres 2. Barn i en alder af 47 og de har så én på 4. 

jeg vil ikke være dommer over, hvornår man skal have børn. Nogle omstændigheder gør jo, at det bare ikke er det rette for alle, at starte som 23-årige i mit tilfælde. Jeg var også meget ung synes jeg og blev chokeret over hvad det indebar af tid og frarøvede af frihed. 
så jeg var faktisk blæst helt bagover må jeg indrømme. 
derfor tror jeg at det for nogen (inkl. mig selv) er bedre at hente til man nærmer sig 30’erne. 
jeg var meget mere rolig da jeg som 31-årige fik mit tredje barn. Selvføglflig nok også fordi jeg voksede med opgaven gennem mine første fødte. 
Nu, er jeg glad for, at være ung mor og leve er, mere, frit liv end jeg nogensinde har gjort. I aftes gik jeg fx tur med min mand, mens de store lyttede efter lillebror, som sov. 

men dengang, da jeg var 23 følte jeg, alle mine venner havde frihed, gik i byen, sov længe osv….. 

den tid får jeg jo ikke igen - hvor imod, dem som får sent børn har haft ungdommen og levet livet dengang! 
så - det går jo begge veje - man får/har bare friheden på forskellige stadier. 
Så hvis du føler du gerne vil være fri og opleve noget nu, så skal du gøre det. Om du er 35 eller 40 - det gør nok ikke det helt store? 

Hvis man føler man først er klar til, at yde omsorg til et andet menneske dér er det nok det rigtige  
pøj pøj med det

Anmeld Citér

27. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Er det dumt at vente med at få børn til man er i slut trediverne?

Jeg nærmer mig midt trediverne og der er stadig en masse ting jeg gerne vil opnå og opleve inde at skulle vie mit liv til et lille menneske.

Hvad synes I om at vente til så sent? 

Jeg synes ikke, det som sådan er dumt at vente, men man skal gøre sig klart, at det er et sats i forhold til mulighederne for at opnå graviditet. Særligt, hvis man ønsker sig mere end et barn. 

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Man skal få børn når man føler man er klar. Og så er det ligegyldigt om man er 20 eller 40 når man begynder.

Der er gode og dårlige ting ved begge valg, men i sidste ende så tror jeg sku at det giver det samme facit.

Vi valgte at få børn “tidligt” var 26 da vi fik den første, og jeg elsker tanken om at min mand og jeg har hele “voksenlivet” uden børn, da den yngste vil være 18 når jeg bliver 48.
syntes bestemt ikke at livet stopper bare fordi man får børn, man kan stadig opleve, rejse osv. det hele handler bare om planlægning. Men jo kan sa godt se hvorfor mange af mine veninder ventede til de var 35, da de nåede at renovere hus, rejse jorden rundt osv. … men vi gør det bare med børnene i stedet og resten oplever vi sammen når børnene bliver store  

Anmeld Citér

27. december 2021

Frizzy

Rent statistisk er set dumt at vente. Fertilitet falder voldsomt fra 33 til 39 år og risiko for abort og kromosomfejl stiger ligeledes markant. Så det er et sats og der vil altid været noget man skal nå. Og bedsteforældre der er gamle og med mindre overskud.

Anmeld Citér

27. december 2021

B&J

Hvis det passer jer bedst.

jeg syntes man skal følge hvad der er rigtigt jeg fik min søn da jeg var 22 og manden 33 og det var perfekt nu skal vi havde nr 2 vi når at blive 35 og 46 og det er helt perfekt for os

Anmeld Citér

27. december 2021

Soonmom

Jeg synes personligt det er dumt af mange årsager.

Nu har jeg lige fået mit fjerde barn her som 29 årige og jeg kan mærke at min krop er blevet gammel, denne graviditet var været den hårdeste og har haft flere skavanker undervejs og det endte til sidst i akut kejsersnit (det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om det har noget med alderen at gøre, men det er påfaldende)

Jeg mangler stadig at smide 3,5 kg her en måned efter. Ved de to første røg det af, af sig selv efter en uges tid. Nr 3 var der et genstridigt kilo der har nogle måneder om at ryge - Så her er det blevet svære med alderen og aktivitets niveauet er ikke blevet mindre.

Den klassiske at være ung med sine børn og fremtidige børnebørn.

Og så alt det omkring at det er sværere at blive gravid, dårligere tal til NF, større risiko for noget går galt osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.