ÆL: negativ strip/ positiv digital

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
12 svar
4 synes godt om
26. december 2021

Jolle88

Hvordan skal man tolke det hvis man har fået negativ ÆL test strip (test stregen var lidt utydeligere end control stregen), men positiv på Clearblue advanced digital som endda melder om peak niveau?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2021

Ønskebarn22

Jeg står delvis i samme situation. Jeg havde også en strimmel der lige manglede det sidste, den digitale viste negativ, og som stegen på strimmel blev svagere, så begyndte digital at melde "høj fertilitet" med blinkende smiley.. Det giver ikke mening.. 

Men jeg ville mene du skulle stole mest på den digitale du kan jo have misset den helt positive på strimmel, det kan være indenfor relativ kort tid den peaker, og man så misser den.. 

Har du evt billede af strimmel? Og peak så mener du den faste smiley?

Anmeld Citér

26. december 2021

Jolle88

Ja - lige præcis den faste smiley

Egentlig troede jeg mit peak vil være om nogle dage, men der kan man bare se. Tog endnu en digital just in case og den sagde det samme, altså også fast blinkende smiley.

Har indsat billede af strimmel. Håber det er ok.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. december 2021

Ønskebarn22

Jeg kan godt se hvad du mener med strimmel lige mangler liiiiidt farve, men jeg vil mene du godt kan regne med ægløsning 24-48 timer efter den konstante smiley   hvor spændende  

Nu skriver du godt nok fast blinkende? Står den stille eller blinker den?

Du kan ikke tage en ny test når først den har vist den konstante smiley. Så vil den give samme resultat de næste 48 timer. 

Anmeld Citér

26. december 2021

Jolle88

Ønskebarn22 skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener med strimmel lige mangler liiiiidt farve, men jeg vil mene du godt kan regne med ægløsning 24-48 timer efter den konstante smiley   hvor spændende  

Nu skriver du godt nok fast blinkende? Står den stille eller blinker den?

Du kan ikke tage en ny test når først den har vist den konstante smiley. Så vil den give samme resultat de næste 48 timer. 

Haha ja det var lidt skørt formuleret. Den blinker ikke, den er fast smilende

Og yes - er med på jeg ikke skal teste igen, men havde en ekstra af samme slags Solbjerg fik af en veninde. Så ville bare dobbelttjekke

Anmeld Citér

26. december 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Jolle88 skriver:

Hvordan skal man tolke det hvis man har fået negativ ÆL test strip (test stregen var lidt utydeligere end control stregen), men positiv på Clearblue advanced digital som endda melder om peak niveau?

Har lige stået i samme situation. 
Fast smiley på den lilla Clearblue, rund ring på den lyserøde Clearblue, og strimmel manglede lige det sidste. 
Men kunne ikke nå at teste mere den dag, kender dog efter hånden hvordan mine strimmel ser ud, så ved at den ville være blevet positiv senere den dag. 
Dagen efter var både strimmel og den lyserøde Clearblue negative, så mit peak var dagen før.

Vil helt sikkert stole på den digitale! Ved selvfølgelig ikke med dig, men nogle kan ikke teste positiv på strimmel. Kan godt se den lige mangler det sidste

Anmeld Citér

26. december 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Ønskebarn22 skriver:

Jeg står delvis i samme situation. Jeg havde også en strimmel der lige manglede det sidste, den digitale viste negativ, og som stegen på strimmel blev svagere, så begyndte digital at melde "høj fertilitet" med blinkende smiley.. Det giver ikke mening.. 

Men jeg ville mene du skulle stole mest på den digitale du kan jo have misset den helt positive på strimmel, det kan være indenfor relativ kort tid den peaker, og man så misser den.. 

Har du evt billede af strimmel? Og peak så mener du den faste smiley?

Mine strimmel har også været svage, og så meldt høj fertilitet på den digitale. Nogle gange mine strimmel godt blive tydeligere jo tættere på æl, andre gange ikke. Så strimmel siger ikke nødvendigvis om man er tæt på æl eller ej

Anmeld Citér

26. december 2021

Jolle88

Tak for svar! Så holder jeg fast i de digitale svar.

jeg krydser finger! 

Anmeld Citér

26. december 2021

Ønskebarn22

__anonym skriver:

Mine strimmel har også været svage, og så meldt høj fertilitet på den digitale. Nogle gange mine strimmel godt blive tydeligere jo tættere på æl, andre gange ikke. Så strimmel siger ikke nødvendigvis om man er tæt på æl eller ej

Det har du helt ret i

Men man kan i princippet ikke være 100% på andet end en positiv  

Jeg har dog af de to omgange jeg har fanget æl på test oplevet en udvikling i farven op til.. men det kan man som du skriver, jo ikke være sikker på altid vil ske

Hvor mange dage meldte den høj fertilitet inden maksimal? 

De to gange jeg har fanget den, er jeg gået direkte til maksimal.. og nu blinker den på 4 dag.. Jeg har lige haft en ma i november, så der er nok lidt kuk i systemet  

Anmeld Citér

26. december 2021

Ønskebarn22

Jolle88 skriver:

Haha ja det var lidt skørt formuleret. Den blinker ikke, den er fast smilende

Og yes - er med på jeg ikke skal teste igen, men havde en ekstra af samme slags Solbjerg fik af en veninde. Så ville bare dobbelttjekke

Perfekt så er det bare at gå all in

Det jeg mente var, at jeg lige har læst på clearblues hjemmeside i dag, at hvis man bruger den samme holder til pindene, så er holderen kodet til at vise en konstant smiley de næste 48 timer.. Det vidste jeg bl.a. ikke selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.