Er jeg sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.088 visninger
19 svar
34 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2021

Mini-my

Jeg er gravid i uge 28,så det kan evt have noget at gøre med hormonerne ��‍♀️

Men.. Sagen er den, at jeg er ved at være godt og grundigt træt af min svigerfar. Generelt bryder jeg mig ikke om hans personlighed og hans måde at være far på, overfor min kæreste. Men det synes jeg nu, jeg ser igennem fingerne med, og holder for mig selv. MEN.. Han kommer ca 4 gange om ugen, gerne uanmeldt og lige i ulvetimen/lige før spisetid. Vores 2 årige er ofte træt lige på dét tidspunkt, men han ser det slet ikke og respekterer ikke, når hun siger nej. - her hjælper jeg hende dog. Men er det for sippet af mig, at snakke med min kæreste om, at jeg synes hans far kommer alt for ofte, og at jeg gerne vil have han giver besked inden?

I onsdags kom han forbi, og der var min far på besøg. Ham ser vi ca hver anden måned, da han bor langt væk. Tilmed var det min fars fødselsdag, så ville gerne at vi/vores datter fik lidt alene tid med morfar. Men min svigerfar registrerer slet ikke, at han "forstyrrer", og bliver hængende.

Er det bare mine hormoner, der snakker? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Nej jeg synes ikke du er sippet. Snak med din mand omkring det. Jeg ville personlig ikke klare at have hverken min egen far eller min svigerfar randende flere gange om ugen.

Anmeld Citér

19. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis det også irriterede dig før hormoner osv, så er det jo helt reelt at du har en grænse der bliver overtrådt ved uanmeldte besøg på den måde. Det synes jeg er helt fair at frabede sig.

Så længe det ikke "bare" er fordi det netop er ham. For svigerfamilien er jo en del af pakken og hvis din mand holder af sin far og gerne ser ham ofte, så skal hans behov selvfølgelig også opfyldes for dét. Men man kan uanset hvad, godt tillade sig at kræve at blive spurgt på forhånd så det er muligt at sige nej tak af og til. Fx når i har andre gæster, eller bare ikke har overskuddet en sen eftermiddag.  

Anmeld Citér

19. december 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nej du er overhovedet ikke sippet eller noget.. Det er ekstremt voldsomt at komme så tit og på det tidspunkt, og så endda ignorere barnets grænser.. Så der synes jeg bestemt godt, at I kan tage en snak om det

Anmeld Citér

19. december 2021

Naha

Men.. Sagen er den, at jeg er ved at være godt og grundigt træt af min svigerfar. Generelt bryder jeg mig ikke om hans personlighed og hans måde at være far på, overfor min kæreste. Men det synes jeg nu, jeg ser igennem fingerne med, og holder for mig selv. MEN.. Han kommer ca 4 gange om ugen, gerne uanmeldt og lige i ulvetimen/lige før spisetid. Vores 2 årige er ofte træt lige på dét tidspunkt, men han ser det slet ikke og respekterer ikke, når hun siger nej. - her hjælper jeg hende dog. Men er det for sippet af mig, at snakke med min kæreste om, at jeg synes hans far kommer alt for ofte, og at jeg gerne vil have han giver besked inden?

I onsdags kom han forbi, og der var min far på besøg. Ham ser vi ca hver anden måned, da han bor langt væk. Tilmed var det min fars fødselsdag, så ville gerne at vi/vores datter fik lidt alene tid med morfar. Men min svigerfar registrerer slet ikke, at han "forstyrrer", og bliver hængende.

Hvordan har din mand det, med svigerfar bare kommer ?

Måske han rent faktisk står i samme båd som dig men tror du er okay med det og derfor lader stå til

Være åben og ærlig, men samtidig hav respekt for at det er hans far og at familie selvfølgelig er velkommen, dog i begrænset omfang

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym

Mini-my skriver:

Mine svigerforældre bor i samme by som os, og jeg har sagt fra overfor uanmeldt besøg. Hader det! De gjorde det meget i starten da de flyttede til vores by, så min mand måtte lige pointere det nogle gange. 

Anmeld Citér

19. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er overhovedet ikke sippet. 

Tag en snak med ham, evt få din mand til det. Sig at han altid er velkommen, men I foretrækker at han ringer inden, og I har mest overskud til at være godt selskab hvis han kommer i weekenden

Anmeld Citér

19. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Fuldstændig enig med de andre. Uanmeldt besøg 4 gange om ugen?? Jeg ville tage en alvorlig snak med mine forældre hvis de bare kom uanmeldt én gang om måneden.

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym

Overhovedet ikke sippet. Vi har lignende problem herhjemme med svigerfar som køre high arousal så alle børnene hænger helt oppe i loftet hver gang. pt er han her hver weekend og flere gange i ugen, da han hjælper min mand med noget arbejde. Jeg får pip, men er selvfølgelig nødt til at æde den i og med at han hjælper.

Men jeg er sådan en type at jeg har brug for at vide hvornår der er folk her. Dvs jeg hader uanmeldte besøg. En dag kom han og tog os på sengen, fordi som han sagde "jeg var alligevel oppe og kunne jo lige så godt køre" 

Åh gud det kunne jo være andre mennesker ikke var oppe

Anmeld Citér

20. december 2021

Anonym

Jeg tror faktisk den generation er vandt til at gøre tingene på den måde. I min mors familie var det helt almindeligt i min barndom, og de gør det stadig den dag i dag. Kigger ind uanmeldt på alle tidspunkter. Også midt i spisetid. Så finder man lige en tallerken frem.

Min pointe er, jeg tror det her er et generationsclash. Nåh men jeg ville synes den snak var svær at tage med min mor og hendes familie. Sådan er de jo bare. Overfor alle.

Et lidt andet forslag, og så kan du jo selv sortere. Svigerfar nyder åbenbart rigtigt meget at se jer og børnene. Og det er jo bare dejligt. Er han mon alene? Arbejder han stadigvæk? Jeg spørger fordi jeg prøver at tænke ind, om han er ensom og om han kommer på det tidspunkt, fordi det passer med arbejde?

Måske i skulle sørge for at invitere ham lidt? Tage bolden og planlægningen tilbage på egen banehalvdel. Få ham ind til frokost i weekenden, eller hvis han ikke arbejder kan han måske hente i børnehave en fast dag? Så kan det være han bliver mættet af unger og forældre med overskud? Og kommunikere lidt mere, når i ikke har tid? Fx "På fredag har vi ikke tid, der kommer min far, men har du lyst til at spise frokost lørdag?".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.