Ringede du seriøst til vagtlægen pga dårlig ånde?
Ikke noget at sige til at dem som rent faktisk har brug for vagtlægen ikke kan komme igennem, du tænkte ikke at det kunne vente til mandag ? 
Selvfølgelig er der ingen der ringer bare fordi ens barn har dårlig ånde. Hvis man selv efter tandbørstning har dårlig ånde er der jo en underliggende grund (sygdom) betændelse, diabetes f.eks. Det er ret typisk ay diabetes debut registreres, ved at barnet drikker meget og har en ændret ånde. Vent og se attituden og læger der ikke reagerer på disse simple tegn har medført en hel del børn der indlægges akut med højt blodsukker. Jeg ved det fordi jeg selv har en søn med diabetes og er med i forskellige forældregrupper. Det er absolut ikke til at spøge med. TS har gjort det helt rigtige ... og det er et langt vigtigere opkald en et omkring halsbetændelse eller ørepine.
TS: hvis du ser at dit barn drikker meget og tisser meget så få endelig målt blodsukkeret. Min søn drak 3 liter på 4 timer ved debut. Men umiddelbart lyder det som noget mere fredeligt.
Anmeld
Citér