Sviger familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Altså jeg kan da godt forstå du ikke er inviteret, det ville da være mærkeligt De vil jo sikkert gerne hygge med deres barnebarn, når det er sagt er det da for langt ude at de ikke engang ønsker god jul og det kunne jeg måske godt finde på at påtale over for din x at så måtte han simpelthen komme og hente hende og køre hende selv

Der er vel ingen grund til at puste til ilden og optrappe en potentiel konflikt. Det går mest ud over barnet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2021

Anonym trådstarter

Har det været en “pæn” skilsmisse i enighed, eller ligger der noget dér? Jeg har hørt om forældre, som bliver vrede på/skuffede over både deres eget barn og x-svigerbarnet ved skilsmisse, fordi de fx ikke synes, man kan være det bekendt over for børnene. Og det kan jo også tænkes, at de ikke synes, du har behandlet deres søn pænt - hvad ved jeg. Måske er det også svært for dem ikke at skulle være sammen med barnebarnet i julen, hvis dét altså er tilfældet? 
Du vil næppe få meget at gøre med dem fremover - strengt taget er de jo heller ikke dine svigerforældre længere - så træk på skulderen og fortsæt med at være venlig, når I ses. Det er altid bedst at holde sin sti ren og være “ordentlig”. 

Ja, det har været en okay, skilsmisse, men jeg ved at min x mand havde det svært i tiden efter. 
Jeg har altid behandlet deres søn godt, men jeg er med på, at det må være svært for forældrene også, netop fordi, de tænker på at det er syndt for børnene. Julen skiftes vi til, i år er mit barn hos faren og hans side af familien.
Men, ja, jeg har også tænkt mig at fortsætte med at være ordentlig og høflig overfor dem. Det er det eneste rigtige at gøre synes jeg.

Jeg var nok bare lidt overrasket tidligere.

Anmeld Citér

19. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Altså jeg kan da godt forstå du ikke er inviteret, det ville da være mærkeligt De vil jo sikkert gerne hygge med deres barnebarn, når det er sagt er det da for langt ude at de ikke engang ønsker god jul og det kunne jeg måske godt finde på at påtale over for din x at så måtte han simpelthen komme og hente hende og køre hende selv

Rolig nu. 

Jeg har da også i farten glemt at sige god jul til nogen.. Så synes det er en lidt voldsom reaktion, fordi nogle mennesker ikke lige sagde to ord.

Anmeld Citér

19. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er meget forskelligt hvordan mennesker reagerer på en skilsmisse. Også familien omkring. 

Jeg kender nogen hvor eks svigerne nægtet overhovedet at tale til/med eks partneren og ligefrem kan finde på at tale igennem børnebørnene selvom de står lige ved siden af hinanden. Det er så skørt. Men de svigerforældre er bare overbeviste om at moderen er en strid kost overfor deres søn. De hører jo kun hans udlægning af diverse situationer. Og de æder det råt, uden tanke på at han måske er lidt farvet i sin holdning til hende, fordi det var ham der blev forladt. 

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Der er vel ingen grund til at puste til ilden og optrappe en potentiel konflikt. Det går mest ud over barnet. 

Synes ikke man optrapper en konflikt, hvis bedsterne ikke engang vil hilse, så er det da usensynlig akavet at være i kontakt med dem (og det kan barnet altså også mærke). Så måtte x'en selv hente og bringe til hans forældre

Anmeld Citér

19. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Synes ikke man optrapper en konflikt, hvis bedsterne ikke engang vil hilse, så er det da usensynlig akavet at være i kontakt med dem (og det kan barnet altså også mærke). Så måtte x'en selv hente og bringe til hans forældre

Der står ikke at de ikke hilste, men at de ikke sagde god jul og godt nytår. 

Anmeld Citér

19. december 2021

ErDetSnartNU

Plejer de at være meget opmærksomme på specifikke hilsner såsom “godt nytår”, “god weekend”, “fortsat god dag” osv? Jeg spørger, fordi jeg sagtens selv kunne glemme det - specielt når der stadig er en lille uge til jul/den dag man “hilser med”.
Hvis de ellers er søde og rare, og evt kom med andre høflige tilkendegivelser såsom “tak fordi du afleverede barnebarnet”, “hav en god dag”, “god tur videre” eller lignende, så synes jeg det er lidt (over)følsomt at hænge sig i specifikt sprogbrug - det vigtigste er vel om tonen og kropssproget er venlig og imødekommende? 

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym trådstarter

Plejer de at være meget opmærksomme på specifikke hilsner såsom “godt nytår”, “god weekend”, “fortsat god dag” osv? Jeg spørger, fordi jeg sagtens selv kunne glemme det - specielt når der stadig er en lille uge til jul/den dag man “hilser med”.
Hvis de ellers er søde og rare, og evt kom med andre høflige tilkendegivelser såsom “tak fordi du afleverede barnebarnet”, “hav en god dag”, “god tur videre” eller lignende, så synes jeg det er lidt (over)følsomt at hænge sig i specifikt sprogbrug - det vigtigste er vel om tonen og kropssproget er venlig og imødekommende? 

Ja, de plejer at være meget opmærksomme på specifikke hilsner nemlig..

De sagde ikke så meget end Hej (og mit navn) og hej hej, da jeg skulle gå 

Men ja, jeg skal nok ikke lægge så meget i det, det undrede mig bare

Anmeld Citér

19. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ja, de plejer at være meget opmærksomme på specifikke hilsner nemlig..

De sagde ikke så meget end Hej (og mit navn) og hej hej, da jeg skulle gå 

Men ja, jeg skal nok ikke lægge så meget i det, det undrede mig bare

Så de ignorerede dig ikke.

Det kunne altså også ske for mig.. Nogen gange smutter sådan nogle ting altså bare. Så jeg ville ikke lægge mere i det.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.