Sviger familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.544 visninger
18 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg har lige været forbi min x mands forældre for at aflevere vores datter, hvor efter de skal julehygge. Jeg er ikke blevet inviteret, jeg og x manden er skilt i sommers.

Min sviger familie ønskede ikke engang god jul eller godt nytår, selvom jeg ønskede god jul.
hmm, jamen okay,  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2021

Anonym

Godt at du ønskede dem en god jul - så kan du ikke gøre mere

mon ikke det er en svær situation for dem at være i? 

god jul til dig ��

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

god jul til dig ��

Det gjorde jeg 

Anmeld Citér

19. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

god jul til dig ��

Lige præcis - det eneste svar på sådan noget er at ønske dem glædelig jul, nytår, hanukkah, 2022 osv og på den mest overstrømmende måde man evner . Det gør også godt for en selv.

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det gjorde jeg 

Jeg rettede mit indlæg, fordi jeg ikke lige fik den detalje med først - det må du undskylde

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym trådstarter

god jul til dig ��

Jo muligvis, jeg har dog aldrig rigtig haft et super tæt forhold til mine svigerforældre, men vi har brugt en del tid de 7 år, jeg og x manden havde været sammen.

Jeg skal nok ikke ligge for meget i det

Anmeld Citér

19. december 2021

Hanspige

Anonym skriver:

Jo muligvis, jeg har dog aldrig rigtig haft et super tæt forhold til mine svigerforældre, men vi har brugt en del tid de 7 år, jeg og x manden havde været sammen.

Jeg skal nok ikke ligge for meget i det

Tænker det er meget normalt man ikke invitere exen? Invitere din familie ham?

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym

Jeg tror uden tvivl mine forældre kunne risikere at have gjort det samme, uden at tænke over det. Men det var virkelig hårdt for mine forældre, især min far, da min eksmand og jeg blev skilt. Det påvirker jo også svigerforældrene, nok mere end man regner med. For det er jo klart at det gør ondt på forældrene, når børnene har en livskrise. 

Så spørgsmålet er om det ikke ændrer sig med tiden, når de har fået det mere på afstand. 
Jeg synes det er super godt at du har overskud til at ønske dem en glædelig jul. Bliv ved med det, uanset. Det gør noget godt for dig selv, men det gør også noget godt for dit barn, at det ser at du er ok med det og fint kan hilse/tale med dem. 

Min eks-svigermor har aldrig kunne hilse på mig efterfølgende. Jeg har dog altid hilst, altså bare sagt hej og så ikke mere end det. Det bliver aldrig anderledes, trods 10 års skilsmisse.

Anmeld Citér

19. december 2021

Anonym

Altså jeg kan da godt forstå du ikke er inviteret, det ville da være mærkeligt De vil jo sikkert gerne hygge med deres barnebarn, når det er sagt er det da for langt ude at de ikke engang ønsker god jul og det kunne jeg måske godt finde på at påtale over for din x at så måtte han simpelthen komme og hente hende og køre hende selv

Anmeld Citér

19. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Har det været en “pæn” skilsmisse i enighed, eller ligger der noget dér? Jeg har hørt om forældre, som bliver vrede på/skuffede over både deres eget barn og x-svigerbarnet ved skilsmisse, fordi de fx ikke synes, man kan være det bekendt over for børnene. Og det kan jo også tænkes, at de ikke synes, du har behandlet deres søn pænt - hvad ved jeg. Måske er det også svært for dem ikke at skulle være sammen med barnebarnet i julen, hvis dét altså er tilfældet? 
Du vil næppe få meget at gøre med dem fremover - strengt taget er de jo heller ikke dine svigerforældre længere - så træk på skulderen og fortsæt med at være venlig, når I ses. Det er altid bedst at holde sin sti ren og være “ordentlig”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.