Skal man virkelig vente med PCR- test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Undskyld hvis jeg stødte dig. Det var ikke mim mening. Min hensigt var mere at det er uholdbart, at det så svært at få tid

Enig - det er dybt problematisk, at det er så svært. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2021

Kir

Du skal ringe til smitteopsporingen, både for at få en tid hurtigere, men også så de kan holde styr på hvordan smitten evt spreder sig. Og så er der jo også den krølle at dit coronapas først bliver aktivt præcis 14 dage efter din positive test, så jo hurtigere test, jo hurtigere coronapas.

Og så er det jo også bare dejligt at vide om det er corona eller influenza, dumt at være i isolation for ingenting. 

Anmeld Citér

17. december 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Smitte opsporingen havde kl Ca 12   2 timer og 39 min vente tid. Bare sådan du har mulighed for at stå standby. Samtalerne foregår hurtigt.

Jeg havde spørgsmål og skulle have hjælp til at booke 2 tid til begge børn. Vi som forældre testes sammen med børnene på 4 dagen også krydser fingre for at vi kan få en tid der. Ellers Quick test. Da vi er i 3 led. Så det bedre end ingenting er de så positive børnene på 2 test så går vi selvfølgelig også igang.

Men igen ring.. Og nyd larmen

Anmeld Citér

17. december 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Du skal ringe til smitteopsporingen, både for at få en tid hurtigere, men også så de kan holde styr på hvordan smitten evt spreder sig. Og så er der jo også den krølle at dit coronapas først bliver aktivt præcis 14 dage efter din positive test, så jo hurtigere test, jo hurtigere coronapas.

Og så er det jo også bare dejligt at vide om det er corona eller influenza, dumt at være i isolation for ingenting. 

Altså … det er vel ret god fornuft at undgå kontakt med andre, uanset om det er det ene eller det andet man risikerer at smitte dem med… bare en detalje

Anmeld Citér

18. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Din test vil også være positiv på mandag, hvis det er Corona. 
Og så længe du er syg (har symptomer) skal du alligevel blive i sengen og undgå at smitte andre

Anmeld Citér

18. december 2021

Kir

StortOgSmåt skriver:

Altså … det er vel ret god fornuft at undgå kontakt med andre, uanset om det er det ene eller det andet man risikerer at smitte dem med… bare en detalje

Ja helt sikkert men det er lidt ekstremt at isolere sig fuldstændigt og ikke handle og ikke komme ud af huset overhovedet hvis det bare er influenza

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.