Skal man virkelig vente med PCR- test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
15 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg er mega syg med alle Corona-symptomer, men kan ikke blive testet før tidligst på mandag, da der simpelthen ikke er nogle tider. Ringede til min læge, men de sagde der ikke var noget at gøre. Jeg bryder mig ikke om at tage til kviktest da jeg simpelthen hoster voldsomt og hele tiden. Kan man gøre noget for at komme hurtigere til en pcr-test?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er mega syg med alle Corona-symptomer, men kan ikke blive testet før tidligst på mandag, da der simpelthen ikke er nogle tider. Ringede til min læge, men de sagde der ikke var noget at gøre. Jeg bryder mig ikke om at tage til kviktest da jeg simpelthen hoster voldsomt og hele tiden. Kan man gøre noget for at komme hurtigere til en pcr-test?

Du kan prøve at ringe til smittesporing linjen. De har som regel ekstra tider dee kan åbnes for så man kommer foran i køen h os man har symptomer eller er nærkontakt. 

men så kan man vende den om. Hvorfor er det vigtigt at blive testet hurtigt? Det bliver du jo ikke mere rask af. Så tag den tid mandag. Hvis det er corona du har. Så vil den status teste positiv. 

Anmeld Citér

17. december 2021

Sprit25

AnoMor skriver:

Du kan prøve at ringe til smittesporing linjen. De har som regel ekstra tider dee kan åbnes for så man kommer foran i køen h os man har symptomer eller er nærkontakt. 

men så kan man vende den om. Hvorfor er det vigtigt at blive testet hurtigt? Det bliver du jo ikke mere rask af. Så tag den tid mandag. Hvis det er corona du har. Så vil den status teste positiv. 

Det er vigtigt, med en hurtig tid så vedkommende kan informerer dem hun evt har smittet? 

Anmeld Citér

17. december 2021

AnoMor

Sprit25 skriver:

Det er vigtigt, med en hurtig tid så vedkommende kan informerer dem hun evt har smittet? 

Hun kan evt skrive/ringe rundt til dem hun har været i kontakt med 48 timer før symptomerne viste og fortælle situationen. At hun ikk kan blive testet før mandag men at hun opfordre dem til at tage en test da hun har mange symptomer. 

Anmeld Citér

17. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Er der ikke mulighed for PCR-test uden tidsbestilling i din by? 
Min søn har lige haft Corona og inden da været nærkontakt i 4 uger i streg - vi opgav at komme igennem ved smitteopsporingen og har bare benyttet os af stederne med pcr uden tidsbestilling  
Man har mundbind på i køen, så tænker også det går i forhold til smitterisiko.. 

Anmeld Citér

17. december 2021

Sprit25

AnoMor skriver:

Hun kan evt skrive/ringe rundt til dem hun har været i kontakt med 48 timer før symptomerne viste og fortælle situationen. At hun ikk kan blive testet før mandag men at hun opfordre dem til at tage en test da hun har mange symptomer. 

Og dermed skabe et større pres? Ja det er løsningen,men uholdbart 

Anmeld Citér

17. december 2021

AnoMor

Sprit25 skriver:

Og dermed skabe et større pres? Ja det er løsningen,men uholdbart 

Det er så din mening. Og fred være med den. God dag til dig 

Anmeld Citér

17. december 2021

A38

Jeg fik symptomer tirsdag og kunne kun få tider fredag, men så blev jeg ved med at opdatere siden igen og igen og pludselig var der en ledig tid onsdag morgen. Når folk aflyser deres tid kommer den tilbage, og så kan man være heldig.

Så hvis du har overskuddet, så prøv det. God bedring!

Anmeld Citér

17. december 2021

Sprit25

AnoMor skriver:

Det er så din mening. Og fred være med den. God dag til dig 

Undskyld hvis jeg stødte dig. Det var ikke mim mening. Min hensigt var mere at det er uholdbart, at det så svært at få tid

Anmeld Citér

17. december 2021

AnoMor

Sprit25 skriver:

Undskyld hvis jeg stødte dig. Det var ikke mim mening. Min hensigt var mere at det er uholdbart, at det så svært at få tid

Det gjorde du skam ikke. Jeg gider bare ikke diskuterer noget så ligegyldigt. 
Synes ikk det er uholdbart. Det synes du. Fair nok. Behøver vel ikk argumenterer for og i mod noget så ligegyldigt. 

Ts kan enten ringe til coronasporing og prøve og få tildelt en tidligere tid eller tage den der er på mandag. Hvorfor gøre er stort nummer ud af der 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.