Coronasmittet og nærkontakt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
kirin skriver:

Ahha, det var jeg slet ikke klar over. Jamen så må du vel bare mærke efter og hvis du ingen symptomer har så kan du vel godt være omkring andre. 

Det er ikke korrekt, hvad trådstarter skriver. Man kan risikere, at være positiv, men det er ikke sikkert. Min veninde og hendes 2 børn havde det i november og de er alle testet negativ i går, da de var nærkontakter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2021

Agma

Profilbillede for Agma
MoarHvidovre skriver:

Det er ikke korrekt, hvad trådstarter skriver. Man kan risikere, at være positiv, men det er ikke sikkert. Min veninde og hendes 2 børn havde det i november og de er alle testet negativ i går, da de var nærkontakter.

Det kan godt være at nogle tester negativ på trods af smitte indenfor de sidste 12 uger, men dem som tester positivt kan jo ikke bruge det positive svar til noget, da det ikke er til at vide om det er ny smitte eller at den gamle stadig slår ud på en test. Så er det jo lidt spild af ressourcer at blive testet og det må være derfor at retningslinjerne er som de er. 
Med den immunitet et sygdomsforløb efterfølgende giver hos de fleste smittede er det mest sandsynlige jo også at den evt positive test skyldes den gamle smitte og ikke en ny. 

Anmeld Citér

15. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Agma skriver:

Det kan godt være at nogle tester negativ på trods af smitte indenfor de sidste 12 uger, men dem som tester positivt kan jo ikke bruge det positive svar til noget, da det ikke er til at vide om det er ny smitte eller at den gamle stadig slår ud på en test. Så er det jo lidt spild af ressourcer at blive testet og det må være derfor at retningslinjerne er som de er. 
Med den immunitet et sygdomsforløb efterfølgende giver hos de fleste smittede er det mest sandsynlige jo også at den evt positive test skyldes den gamle smitte og ikke en ny. 

Det handlede ikke om det var spild af kapacitet til, at blive testet. Men trådstarter skrev, at man testede positiv op til 3 mdr. efter og det er altså ikke korrekt. I øvrigt ved man heller ikke om dem som har haft corona smitter videre. Der er også den nye variant og måske smitter den dem som allerede har haft corona?

Anmeld Citér

15. december 2021

Agma

Profilbillede for Agma
MoarHvidovre skriver:

Det handlede ikke om det var spild af kapacitet til, at blive testet. Men trådstarter skrev, at man testede positiv op til 3 mdr. efter og det er altså ikke korrekt. I øvrigt ved man heller ikke om dem som har haft corona smitter videre. Der er også den nye variant og måske smitter den dem som allerede har haft corona?

Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal svare til det her?… Det jeg skriver er bare at det er svært at se hvad grunden til at blive testet inden for de 12 uger skulle være, fordi man ikke kan bruge resultatet af en positiv test til noget. 
Det kan da godt være at de kan blive smittet igen men det afslører en ny positiv test jo ikke. 
Det er meget sort/hvidt at skrive at noget “Ikke er korrekt” når der formentlig bare er tale om at trådstarter ikke havde forestillet sig at nogen ville hænge sig i den præcise formulering. Hun kunne ligeså godt have skrevet “man kan teste positiv i 12 uger” i stedet for “man tester positiv i 12 uger”. Og uanset hvad er det her et lidt omsonsts sidespor for tråden, for det gør jo lige præcis ingen forskel.

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Det var hvad smittesporing fortalte mig da jeg var positiv. At jeg ikke kunne blive testet før om 3 måneder. Så at sige det ikke er korrekt bare fordi du kender nogen der kunne teste negativ er ikke relevant for min tråd. Og som den anden bruger skriver. Så kan et positivt resultat ikke bruges til noget da man ikke ved om det er gammel eller ny smitte der registrere. 

Anmeld Citér

15. december 2021

Esj

Profilbillede for Esj
Lomm skriver:

Argh, vaccinerede skal nu testes - så det er ikke helt det samme. Men enig at TS ikke skal gøre noget.

Skrev at så skulle hun self ikke testet i 12 uger ( pga tidligere smitte) beklager hvis jeg fik det formulere så det kunne forståes anderledes  

Anmeld Citér

15. december 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Jeg testede positiv for corona d 18/11. Og var selvfølgelig isoleret osv. 

i forgårs var jeg så ude med min veninde. Og hun er nu testet positivt idag. 
Nu er jeg så i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig da jeg jo selv lige har været syg og jeg kan jo ikke testes. 

harskrevet til lægerne på facebook og ringer til smittesporing i morgen og spørg også. Men det er længe at sidde med tankerne lige op til jul. Så er der nogen der kender forholdsreglerne ?

står foran en juleaften fredag, 50 års fødselsdag lørdag og jul igen søndag.

Du skal ingenting gøre med mindre du har symptomer så skal du blive hjemme

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Du skal ingenting gøre med mindre du har symptomer så skal du blive hjemme

Så jeg skal ikk være bange for at holde jul og tage til 50 års fødselsdag i weekenden så længe jeg ikk har nogen symptomer ?

Anmeld Citér

15. december 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Så jeg skal ikk være bange for at holde jul og tage til 50 års fødselsdag i weekenden så længe jeg ikk har nogen symptomer ?

Som udgangspunkt nej

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Som udgangspunkt nej

Jeg fik også fat i smittesporing efter 2 timer i kø. Og beskeden fra dem var også at jeg ikk skulle isoleres eller testes både fordi den med stor sandsynlighed fortsat vil være positiv. Men også fordi jeg er immun overfor covid de første 5 uger efter jeg selv var haft det. Så er ikk bekymret nu  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.