Coronasmittet og nærkontakt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
22 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg testede positiv for corona d 18/11. Og var selvfølgelig isoleret osv. 

i forgårs var jeg så ude med min veninde. Og hun er nu testet positivt idag. 
Nu er jeg så i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig da jeg jo selv lige har været syg og jeg kan jo ikke testes. 

harskrevet til lægerne på facebook og ringer til smittesporing i morgen og spørg også. Men det er længe at sidde med tankerne lige op til jul. Så er der nogen der kender forholdsreglerne ?

står foran en juleaften fredag, 50 års fødselsdag lørdag og jul igen søndag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

kirin

Anonym skriver:

Jeg testede positiv for corona d 18/11. Og var selvfølgelig isoleret osv. 

i forgårs var jeg så ude med min veninde. Og hun er nu testet positivt idag. 
Nu er jeg så i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig da jeg jo selv lige har været syg og jeg kan jo ikke testes. 

harskrevet til lægerne på facebook og ringer til smittesporing i morgen og spørg også. Men det er længe at sidde med tankerne lige op til jul. Så er der nogen der kender forholdsreglerne ?

står foran en juleaften fredag, 50 års fødselsdag lørdag og jul igen søndag.

Hvorfor kan du ikke testes? 

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym trådstarter

kirin skriver:

Hvorfor kan du ikke testes? 

Når man har haft corona kan man ikke testes 12 uger efter fordi man vil teste positiv uanset hvad. 

Anmeld Citér

14. december 2021

kirin

Når man har haft corona kan man ikke testes 12 uger efter fordi man vil teste positiv uanset hvad. 

Ahha, det var jeg slet ikke klar over. Jamen så må du vel bare mærke efter og hvis du ingen symptomer har så kan du vel godt være omkring andre. 

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym trådstarter

kirin skriver:

Ahha, det var jeg slet ikke klar over. Jamen så må du vel bare mærke efter og hvis du ingen symptomer har så kan du vel godt være omkring andre. 

Det har jeg heldigvis ikke. men må ringe til smittesporing i morgen og spørger så jeg kan være helt sikker på hvordan jeg skal forholde mig. 

da jeg så syg måtte jeg undvære min dreng i 3 uger. Kan slet ikk udholde tanken om at undvære ham igen

Anmeld Citér

15. december 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Har lige selv haft corona.. Som tidligere smittet skal man agere som. Vaccineret, du skal derfor ikke gøre en dyt. Du skal altså ikke isoleres, og slf hellere ikke testes de næste 12 uger som du selv skriver. 

For du symptomer på corona skal du selvfølgelig isolere dig men ellers forsætter du livet som normalt. Dette er anbefalingerne du for afvide på corona smitte linjen  

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Har lige selv haft corona.. Som tidligere smittet skal man agere som. Vaccineret, du skal derfor ikke gøre en dyt. Du skal altså ikke isoleres, og slf hellere ikke testes de næste 12 uger som du selv skriver. 

For du symptomer på corona skal du selvfølgelig isolere dig men ellers forsætter du livet som normalt. Dette er anbefalingerne du for afvide på corona smitte linjen  

Super. Tusind tak for et brugbart svar

Anmeld Citér

15. december 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm
Esj skriver:

Argh, vaccinerede skal nu testes - så det er ikke helt det samme. Men enig at TS ikke skal gøre noget.

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym

Som vaccineret skal man testes på dag 4 og 6, men ikke gå i isolation. Når du har været smittet med corona, bortfalder testkravet. Jeg kender mange, der har stået/står i din situation og det var beskeden fra smitteopsporingen.

Anmeld Citér

15. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Det er ikke korrekt. Min veninde og hendes 2 børn havde det i november og de er alle testet negative i går, da de var nærkontakter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.