Ja det her kommer nok til at virke fjollet for nogle, men det er som det er. 
Jeg har altid haft en drøm om at finde manden i mit liv, blive gift og få børn osv. osv. Jeg brude nok være glad og tilfreds (og er jeg i bund og grund også) for har fundet manden i mit liv for tolv år siden, købt hus og fået tre børn. Men jeg er IKKE blevet gift, og har indset at det kommer heller ikke til at ske med den mand jeg har fundet og valgt.
Har er absolut ikke romantisk og at fri ville han aldrig som i aldrig gøre, heller ikke selvom jeg "prikker" til ham og spørge en gang hvert andet år, så er hans respons "måske engang i fremtiden" hvilket betyder "nej".
I hverdagen har jeg egentlig sluttet fred med det og accepteret det. Men nu skal min søster som er syv år yngre giftes til sommer... Hun har kendt sin kommende mand i to år. Jeg er selvfølgelig glad på hendes vegne, men puha... Synes det rammer hårdt og kan ikke engang tage med hende ud og købe kjolen ude at være ved at græde.
Nu gav det så sig selv, for manden har vagt den dag hun skal købe kjole og alle unger er syge, så jeg kan ikke komme med, da hun bor i den anden side af landet. Men da jeg sagde til min partner, at jeg egentlig var inviteret med ud og købe kjolen og har følelsen af at være ved at revne af misundelse, så var hans respons "så det jo nok meget godt du ikke kan deltage alligevel"...
Nu sidder jeg så her med en mega flad følelse... 
det føles som om han er fuldstændig ligeglad med at jeg er ked af vi aldrig bliver gift, eller på anden måde erklære vores kærlighed (for det behøver ikke være et giftemål... tænker der er andre måder at gøre det på også måske).
Men ja. Øv jeg føler mig smålig og ked af det, kan ikke slukke for den/de følelser. Helt ærligt føler jeg ikke jeg betyder nok for ham, og at han er fuldstændig ligeglad med at jeg er ked af titlen "kæreste" efter tolv år, hus og børn.
(Hvad kaldet man egentlig hinanden efter tolv år og man ikke er gift? For kærester er jeg træt af han altid omtalter os som, over for andre).
Ja undskyld mit oplæg, men havde virkelig brug for luft og andres tanker om det. Elsker virkelig min søster og ønsker hende alt det bedste i verden og livet, men æv hader at være misundelig på hende
det ligner mig ikke normalt.
Føleserne kan ingen tage fra dig og jeg kan godt forstå dine følelser omkring jeres situation - og det er klart at følelserne bliver forstærket når din søster meddeler et kommende bryllup. Det er okay at være ked af det og misundelig, for det er jo sådan du føler det.
Har I nogensinde talt om muligheden for at erklære jeres kærlighed på anden vis? Har du fortalt din mand om dine følelser og tanker omkring jeres forhold? Han kan jo ikke 100% vide hvad du tænker og føler, hvis du prikker til ham hvert 2. år.
Alternativt kan du jo fri?
Men I kan måske - lidt uromantisk - aftale at blive viet fx? Helt ærligt, så havde jeg været gift før jeg mødte min nuværende mand og dengang jeg blev skilt var jeg 100% sikker på at jeg ALDRIG skulle giftes igen. Min eksmand og jeg holdt et kæmpe +100.000 kroners bryllup og det ville jeg aldrig gøre igen.
Min nuværende mand gav udtryk for, flere gange at han ønskede at vi skulle giftes, men jeg var meget afvisende. Men da vi havde kendt hinanden i 6 år kunne jeg godt mærke følelsen, som du beskriver, at det føles underligt at sige "min kæreste" efter mange år sammen. Jeg ønskede et helt stille og roligt bryllup. Så vi inviterede min veninde og hendes mand som vidner på rådhuset og med hjem og spise bagefter - vi havde bestilt sushi og tapas ude fra. Det var simpelthen så hyggeligt - ingen vidste noget - ikke engang børnene, som blev meget overrasket. Og mega uromantisk havde vi været på arbejde forinden, bestilt den sidste tid på rådhuset en torsdag hvor de har længe åben - men det var en dejlig dag. 
Måske var det en mulighed for jer at gøre som os - så skal din mand ikke forholde sig til så meget og så er det meget uformelt.