Han har engang været i fængsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tak for dit råd. Det vil jeg helt sikkert gøre, for vi har det godt sammen, og jeg føler mig meget tilpas i hans selskab. Men lige til jeg fik det her at vide, der har jeg været nervøs

Jeg forstår dig godt, men jeg forstår også godt ham, at han måske kæmper lidt for at fortælle det, fordi det er noget dumt og han er flov over det eller noget.. 

SFortæl ham, at du forstår at det er fortid, men at det trykker dig, fordi du har få mange tanker, og du har et barn at tænke på. Et barn der ikke skal høre alt muligt(og det kan ske)   

Og at du hellere vil høre det fra ham, end at få alle mulige andres meninger og rygter og  sådan noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2021

Anonym

Hvor længe har I datet? Min kæreste har også en kriminel fortid, og i starten ville han ikke fortælle særlig meget om det og hvad han havde siddet i fængsel for. Det skyldtes at han ikke var særlig stolt over hvad han havde lavet. Jeg blev også bekymret, særligt fordi jeg er en meget lovlydig person Men efterhånden som vi lærte hinanden at kende, så åbnede han mere og mere op, og det viste sig at det ikke var noget "alvorligt".

Men hvis jeg havde haft et barn, så kan det godt være jeg ville have været lidt mere insisterende på at have fået svar. Synes det er en rigtig god ide at prøve at forklare ham hvordan du føler og hvorfor det er vigtigt for dig at få svar. 

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har datet en mand et par gange.

Han har delt med mig, at han har været i fængsel som 17 årig. Men han ønskede ikke at fortælle hvorfor han var i fængsel, da jeg spurgte forsigtigt ind til det.

Jeg ved ikke hvad han har været i fængsel for, men jeg må indrømme jeg synes det er nogo Jeg kan ikke finde ud, af om jeg har lyst til at fortsætte med at se ham. Lige nu er jeg ikke rigtig tryg ved det faktisk, ikke pga ham som person, men tanken om, hvad der er sket. Jeg tror på, at folk kan forandre sig, men ærligt talt, jeg er heller ikke tryg ved, at jeg ikke kender til omfanget af den her dom. Og inden jeg bliver haglet ned, så synes jeg det er ganske normalt at man bliver lidt bekymret for, hvad han har lavet.  Jeg synes jo i princippet, jeg bør vide, hvad der er sket. Var det tyveri, vold, eller hvad var det. 

Hvad ville I tænke? Havde i datet videre, kan I følge mine tanker om det her? jeg er nysgerrig.

Jeg havde stoppet det. Mine tanker ville straks gå over på et eller andet ol seksuelle misbrug eller lignende, når man ikke vil fortælle det. Det er neget mærkeligt han ikke kan fortælle det? 

Anmeld Citér

6. december 2021

Kontrast

Jeg er en af dem, der ville sige nej tak. Men jeg er også virkelig intolerant omkring kriminalitet. Dog ville jeg selvfølgelig se mildere på det, hvis det drejede sig om økonomisk svindel eller indbrud osv hvor ingen var kommet til skade. Hvis personen så ikke ville fortælle, hvad det drejede sig om, ville jeg nok frygte det værste og trække mig endnu mere. 

Anmeld Citér

6. december 2021

LSS

Kontrast skriver:

Jeg er en af dem, der ville sige nej tak. Men jeg er også virkelig intolerant omkring kriminalitet. Dog ville jeg selvfølgelig se mildere på det, hvis det drejede sig om økonomisk svindel eller indbrud osv hvor ingen var kommet til skade. Hvis personen så ikke ville fortælle, hvad det drejede sig om, ville jeg nok frygte det værste og trække mig endnu mere. 

”Dog ville jeg selvfølgelig se mildere på det, hvis det drejede sig om økonomisk svindel eller indbrud osv hvor ingen var kommet til skade.” Det hænger da på ingen måde sammen med at du allerførst nævner at du er virkelig intolerant omkring krminalitet.

Hvad med Britta Nielsen sagen? Er det en sag du ser mildt på? Det er muligt ingen kom fysisk til skade, men det ramte rigtig mange mennesker på anden vis. 
Eller hvad med narkohandleren der sælger stoffer? Er det også formildende for dig? 

Bliver faktisk ret nysgerrig på hvad der gør forskellen for dig  

Anmeld Citér

7. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kan godt være det er fejltolket, men for mig lyder det lidt sensationspræget at lukke op for sådan en historie, uden at ville fortælle om det. 

Så vent dog, hvis han mener i skal kende hinanden bedre før han vil fortælle det hele. 

Jeg ville heller ikke kunne fortsætte hvis det blev smidt sådan en "bombe" uden videre forklaring. Det er for dumt og virker lidt drama-agtigt på mig. Starten af et forhold handler for mig helt vildt meget om at få etableret en tryg relation hvor ingen skal gå  og lege gætteleg. 

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym trådstarter

Han har fortalt mig følgende : 

Ham og en kammerat havde gået ind i en spillehal - kiosk  og truet ekspedienten med en kniv og en splatter pistol, de ville have penge.

De blev begge to lagt ned på gulvet af en af kunderne i spillehallen, og politiet blev tilkaldt. Jeg spørger ham, om de havde tænkt sig at bruge kniven mod ekspedienten, hvor han siger nej. 

Anmeld Citér

7. december 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Det vigtigste er vel hvad han har brugt sit liv på siden. Hvem er han venner med i dag? Uddannelse, job, fritidsliv?

For mig ville det også have stor betydning, hvor refleksiv han er omkring det. Hvordan ser han selv på det der skete dengang og hvad har han gjort siden?

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym trådstarter

Det vigtigste er vel hvad han har brugt sit liv på siden. Hvem er han venner med i dag? Uddannelse, job, fritidsliv?

For mig ville det også have stor betydning, hvor refleksiv han er omkring det. Hvordan ser han selv på det der skete dengang og hvad har han gjort siden?

Jeg har ikke mødt særlig mange af hans venner, jeg har mødt et kærestepar, de virker meget fornuftige og imødekommende.

Han arbejder bare lige nu, har gået på uddannelser men ikke færdiggjort,

Ja, jeg er faktisk sammen med ham lige nu, men han arbejder nat, så han ligger og sover nu. Fordi han ikke rigtig fik sovet da han fik fri i morges fra job. 
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har lidt lyst til at tage hjem. Synes ikke det er så fedt bare at ligge ved siden af i 1-2 timer mere. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst til at være sammen med ham. jeg er ikke rigtig træt eller noget.  

Han har brug for søvn jo, og jeg sagde også til ham, han bare skulle have informeret mig om, at han ikke havde sovet særlig meget. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Han har fortalt mig følgende : 

Ham og en kammerat havde gået ind i en spillehal - kiosk  og truet ekspedienten med en kniv og en splatter pistol, de ville have penge.

De blev begge to lagt ned på gulvet af en af kunderne i spillehallen, og politiet blev tilkaldt. Jeg spørger ham, om de havde tænkt sig at bruge kniven mod ekspedienten, hvor han siger nej. 

Vi begår alle fejltagelser som teenagere, nogen mere alvorlige end andre.

I en alder af 17 år er ens hjerne ikke færdigudviklet dvs. at hjernen ikke rigtig i stand til at forstå eventuelle konsekvenser af ens handlinger.

Det lyder til at han har lagt det bag sig, så hvad er problemet? Du har sikkert også selv begået fejltagelser i fortiden som du ikke har lyst til at blive dømt på nu, ikke? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.