LineD skriver:
Ja så har jeg været til MG idag (Ja vi mødes et par gange allerede inden fødsel
) og på mandag er så sidste gang, hvor vi skal snakke fødsel, se FG og barselsgangen og sådan, og så siger JM så at vi skal have mændene med...
Jeg siger så, det har jeg altså ikke lyst til, Morten skal ikke være med ved fødslen. (Han er meget sart, og bærer nogen oplevelser med sig længe og kan ikke rigtig se ud over dem, så det først at se mig i mange smerter strukket over mange timer, og så opleve fødslen, det skal han ikke, det er en beslutning vi har snakket meget om og truffet i fællesskab, jeg ønsker ikke at det eneste han kan tænke på hver gang han ser på mig, er et hoved der er på vej ud mellem benene, eller hvad det nu måtte være, - Det er hans egne ord, så han kommer ind når det er ovre.)
Og dette fik jeg så VIRKELIG at høre for, at selvfølgelig skulle han med mandag, og selvfølgelig skal han med til fødslen, for han kan jo bare sidde med ryggen til de nedre regioner og koncentrere sig om at holde hånd og se dybt i øjnene...
Hverken Morten eller jeg ser dette som en mulighed, det vil ikke fungere. Punktum.
Men JM bliver veeeed med at køre i det, så nu skal han med mandag og se det hele og høre en masse om fødslen..
Hvorfor er det så svært at acceptere at faren ikke er med til fødslen?
Jeg er nok klar over at det er normalen, men der er jo bare nogen med lidt andre kriterier for en drømmefødsel... Og herhjemme er det altså min mor der er fødselshjælper...
Hvor er jeg bare ked af at folk ikke kan acceptere det 
Måtte bare lige ud med det!
Synes ærlig talt ikke den jordmoder kan være bekendt nærmest at gennemtvinge at han skal med på mandag.
Det er vel for pokker jeres beslutning og jeg går da ud fra at det er noget i har gennemtænkt.
Selvfølgelig er det mest normalt at faderen er med nu om stunder, men for pokker altså....
Synes bare hun skulle have accepteret/respekteret at i har valgt som i har