Anonym skriver:
Jeg har lige talt med en veninde, der skal have lavet en forældrekompetance undersøgelse. Jeg mener, at kommunen lavede en børnefaglig undersøgelse, da jeg havde en fødselsdepression for 12 år siden. Er det den samme undersøgelse, der har ændret navn eller er der tale om to forskellige ting?
En paragraf 50 og en forælder kompetance undersøgelse er ikke det samme
En paragraf 50 er en børnefaglig undersøgelse, hvor man kikke på 3 ting, barnets udvikling, forælder kompetancer og familie og netværk.(se billede)
Man rådføre sig med skole, børnehave vuggestue osv, snakker med familien, snakker om hvad man har af netværk, og klarlægger om der er nogen steder men kan hjælpe barnet og familien 9å vej mod et bedre liv. Den er delvist overfladisk, man går ikke i dybden med mor og fars kompetencer, men skal selvfølgelig vide nok til at se hvor man kan hjælpe hele familien henne.
En forælder kompetence undersøgelse, går man ind og kikker på om hvilken kompetencer man har som er stærke og hvilke der er svage. Men går mere i dybden men hvor man kan hjælpe den enkelte forælder henne.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér