Ingen tablet herhjemme - andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Vi har heller ikke tablet og skal heller ikke have det. Vi er ikke bange for skærm. Måske ser vores børn faktisk mere fjernsyn end de fleste, men de ser der sammen med os og vi gør det som fælles hygge - på samme måde som vi fx læser bøger sammen. Den eneste grund til at jeg faktisk har overvejet en tablet, er at jeg kan se at fætre og kusiner spiller nogle ret lærerige spil på dem. Hvor de lære sprog og logik osv. 

Jeg tror ikke det er sort/hvid. Der er fordele og ulemper, men hvis i ikke synes i mangler det, så ville jeg da bare fortsætte som i gør! 

Helt enige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2021

Anonym

Mit ærlige svar  - ja jeg tænker at de kommer til at mangle noget. Jeg kan godt finde ud af computere, mobiler og tablets, men min søn på 8 og 12 overgår mig da allerede. Så at sige at vi voksne også har fået det lært . Jo jo - men det er ikke på samme niveau eller lige så naturligt. 
Min søn fik diabetes og i den forbindelse har han fået pumpe. Jeg er fuldstændig overbevist om at hans lette håndtering af den skyldes hans tekniske skills. Han justerer i en alder af 8 selv indstillingerne på pumpen og giver selv insulin. Han stopper insulin når der er behov for det under indstillinger osv. Vi var med ham på kursus (hvor vi skulle lære apparatet at kende med rystende hænder). Da vi gik hjem forstod han informationerne næsten bedre end os. 

Jeg er også ret god til engelsk - men jeg er overbevist om at min søn på 8 bliver bedre på sigt end mig. Hans ordforråd og accent er allerede meget flot. Det kommer af film og videoklip bl.a. og musik. 

Begge mine drenge kan også bedre lide matematikfessor og Albert appen osv end deres fysiske matematikbog. 

Anmeld Citér

23. november 2021

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Med erfaring af vores to store børn, har vores efternøler på 3,5 år meget begrænset skærm. Han får ikke stukket en tablet i hånden når vi kører lange ture og det er selvom det er flere timer han bare skal “underholde sig selv”. Vi kan godt se fjernsyn sammen, men 90% af tiden gider han det heldigvis ikke. Jeg frygter for skoletiden for jeg er i mod iPads og computer i skolen når de skal have det med hjem, vores de store, blev meget afhængig af skærm og det var svært at motivere til udeliv og fælles aktiviteter 

Anmeld Citér

23. november 2021

Elle4

Jeg har lige, som faktisk i dag købt iPad til mine og de er også 2 og 4 år.

vi har ikke nogen selv og derfor har de ikke haft det. Ej heller siddet med vores telefoner.

jeg har valgt at købe det for at de kan lære at bruge en iPad og forhåbentlig kan fordybe sig uden at de (forhåbentlig) forstyrre hinanden.Dertil tænker jeg det kan være en fordel netop i bilen, hvis vi er ude sent og har behov for at de IKKE falder i søvn i bilen på vej hjem jeg er enormt træt af at blive køresyg fordi jeg skal sidde og prøve at holde dem vågne i bilen

jeg er egentlig ikke bekymret for at de vil bruge den for meget for det er 100% os der styre det ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.