Min datter fik sin første spillemaskine (sådan en lille Nintendo), da hun blev 7 år. Før det havde hun lov til at se lidt fjernsyn, men ikke særlig meget - morgenfjernsyn kom ind i vores liv, da hun var 7 1/2 år gammel, og var blevet storesøster for 3. Gang midt i sommerferien, så mor havde brug for lidt slow living om morgenen 
De andre fik det tidligere og tidligere, det er jo svært når storesøster har adgang. På samme måde slik, is høje rutschebaner osv principper bliver bøjet lidt mere for hvert barn 
Vi fik en tablet i huset da børnene var 10, 6 og 3 år men der blev installeret 4 læringsspil (man er vel lærer), og så var det det. Året efter kom der one to one device i kommunen, og de ro skolebørn fik udleveret en tablet, som for den ældste kort efter blev erstattet med en computer. De måtte ikke installere spil på, men havde den som et skoleredskab.
Nu er de 18, 14 og 11, og kan mærke der er kommet langt mere skærm ind i livet med alt den hjemsendelse med cororna. Både fordi det var sådan de havde kontakt med venner, med skolen osv. Men også fordi jeg skulle jo arbejde og der skulle være forholdsvis ro i hjemmet hvis heg skulle undervise online, så den store vilde i stuerne var ikke optimalt. Jeg gad godt at skabe en ændring, men det er svært nu hvor de er blevet så store og har egen telefon, men så må jeg bare glædes over alle de brætspil vi spillede mens de var små, og at de da stadig hellere vil spille et spil, gå en tur, gå med i teatret osv. End de vil telefonen, men tiden hvor de sidder og nørder med noget andet for dem selv er næsten væk med undtagelse af ham på 14 som spiller magic card.
Anmeld
Citér