Anonym skriver:
Sagen er den at min mand skal til jobsamtale, når jeg er 9+0 (vi har set hjerteblink midtvejs i uge 6). Det er en intern stilling, men i en anden afdeling og med en anden chef. Jeg har ikke fortalt noget på mit arbejde endnu og det har min mand heller ikke. Vi har allerede et barn på 3 år.
Min mand fortalte at han var i tvivl om, om han skulle fortælle at vi ventede en lille og jeg mente ikke at han skulle. Nu har vi så snakket med nogle nære bekendte og alle mener, at han bør fortælle det.
Planen er at han skal have 2, måske 3 ugers barsel, efter fødslen og så lidt sommerferie i slut-august og derefter tage de sidste 12 uger af barslen.
Er jeg forkert på den? Bør han sige det? Og hvis I mener ja, bør han så ikke sige det til sin nuværende chef også, i tilfælde af at han ikke får jobbet? Bare så chefen ikke hører det ad omveje?
Min bedre halvdel var for 2 uger siden til første samtale hvor han ikke fortalte om min graviditet (er 20 uger henne i dag)
I sidste uge blev de enige om at de alle havde mod på at mødes igen og arbejde videre.
Han var så til samtale i fredags hvor han fortalte om vores situation og at han ønskede at tage noget barsel. Men at de sammen kunne finde ud af hvor meget.
Nu venter han på at få en kontrakt han kan gemme læse, også skal de mødes igen og evt underskrive den modtaget kontrakt.
Jeg ville først fortælle der var man var nået til de punkt hvor man begynder at skrive kontrakt.
Derudover er det først lov at fortælle det når det er 3 måneder til planlagt fødsel/termin
Anmeld
Citér