burde jeg ikke have fået det at vide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.633 visninger
16 svar
45 synes godt om
17. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg har en skøn datter på 7 år der bor hos min eks.

Jeg var her til aften inde for at se om resultatet på min (rutine) PCR-test var kommet endnu, og opdagede så at min datter er blevet testet i weekenden og i går. Burde jeg ikke som samværsforælder med fælles forældermyndighed være blevet orienteret omkring det at hun er blevet testet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

At blive testet er vel efterhånden så meget en dagligdags ting at det er unødvendigt at orientere om så længe hun ikke er syg.

Anmeld Citér

17. november 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg var her til aften inde for at se om resultatet på min (rutine) PCR-test var kommet endnu, og opdagede så at min datter er blevet testet i weekenden og i går. Burde jeg ikke som samværsforælder med fælles forældermyndighed være blevet orienteret omkring det at hun er blevet testet?

Næh det synes jeg ikke med mindre hun er testet positiv så burde din ex fortælle det. Men bare fordi han tester hende synes jeg ikk kan behøver at forstyrre dig med. Med det kæmpe smittetryk der er blandt børn i skolerne skulle du da nærmere være overrasket over hvis han ikke gjorde det 

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

At blive testet er vel efterhånden så meget en dagligdags ting at det er unødvendigt at orientere om så længe hun ikke er syg.

det er det vel, men det er nok det faktum at vi i forvejen slås omkring at jeg har ret til at vide visse ting (f.eks. når der er møder på skolen eller de flytter) og at jeg skal tages med i beslutninger om hende (f.eks. hvilken skole hun skal gå på) der gør at jeg reagerede sådan.

Jeg gider ikke skulle have fat i Familieretshuset endnu en gang hvis der ikke er behov for det.

Anmeld Citér

17. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tænker hvad vil du bruge det til?

Jo hvis hun skulle til dig i dag, men ellers tænker jeg ikke. Det er jo blevet en del af hverdagen

Anmeld Citér

18. november 2021

fehår

Min mand og jeg bor sammen og snakker om alt, og jeg ville ikke føle mig forbigået, hvis han fik børnene testet uden at fortælle mig det. Tests er en hverdagsting efterhånden.

Anmeld Citér

18. november 2021

Ellie79

Anonym skriver:

Herhjemme bor jeg sammen med manden og vi har 3 børn. Det sker ofte at når den ene har tidligt fri tager den person lige hele flokken med ud og bliver testet. Smittetrykket er højt på skolerne og vores børn har siden uge 42 konstant været nærved kontakt. Herhjemme er det desværre igen blevet hverdag lige at runde testcentret 2 gange om ugen. Jeg ved heller ikke hvornår mine børn er kviktestet ovre i skolen. Har bare givet tilladelse så tester skolen når der er smitte i klassen. Er nok ret rolig omkring test herhjemme. Tror du ikke bare din datter har været nærved også har din ex fået hende testet som man anbefaler.   

Anmeld Citér

18. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg kan heller ikke se problemet. 
Udover din formulering med, at I slås. Det er synd for jeres datter, så jeg håber I snart bliver enige og finder en måde at samarbejde på.

Anmeld Citér

18. november 2021

lineog4

Anonym skriver:

Skal lige forstå, hvorfor du mener der var vigtigt, at du vidste hun blev testet?

Er det fordi der er første gang, er det fordi du så tænker hun har været i nærkontakt, er det fordi du tror der er sket noget i skolen som du ikke har fået besked om eller....?

I øjeblikket er der så meget smitte blandt de yngste skolebørn, så de nærmeat har været i nærkontakt hele tiden, og det opfordres derfor til 2 test pr uge. Tiden mellem din datters to test kunne tyde på nærkontakt, det kan være i skolen (og så bliver det skrevet ud på aula, og får du ikke de beskeder og I har fælles forældremyndighed, så er det skolen du skal have fat i), det kan også være de har været til et arrangement eller andet. Ærligt jeg tror ikke jeg ville huske eller overveje du skulle informeres om det  hvis heg var din ex, for det er jo kun relevant hvis hun bliver testet positiv.

Anmeld Citér

18. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Nææ tænker der er så almindeligt en fortagen efterhånden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.