Anonym skriver:
Jeg har en skøn datter på 7 år der bor hos min eks.
Jeg var her til aften inde for at se om resultatet på min (rutine) PCR-test var kommet endnu, og opdagede så at min datter er blevet testet i weekenden og i går. Burde jeg ikke som samværsforælder med fælles forældermyndighed være blevet orienteret omkring det at hun er blevet testet?
Skal lige forstå, hvorfor du mener der var vigtigt, at du vidste hun blev testet?
Er det fordi der er første gang, er det fordi du så tænker hun har været i nærkontakt, er det fordi du tror der er sket noget i skolen som du ikke har fået besked om eller....?
I øjeblikket er der så meget smitte blandt de yngste skolebørn, så de nærmeat har været i nærkontakt hele tiden, og det opfordres derfor til 2 test pr uge. Tiden mellem din datters to test kunne tyde på nærkontakt, det kan være i skolen (og så bliver det skrevet ud på aula, og får du ikke de beskeder og I har fælles forældremyndighed, så er det skolen du skal have fat i), det kan også være de har været til et arrangement eller andet. Ærligt jeg tror ikke jeg ville huske eller overveje du skulle informeres om det hvis heg var din ex, for det er jo kun relevant hvis hun bliver testet positiv.
Anmeld
Citér