Går I ind for aktiv dødshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2021

Sprit25

Vi afliver vores dyr når det bliver umenneskeligt så de ikke lider  

Jeg er 100 for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2021

B&J

Anonym skriver:

Depression kan godt være kronisk, så i sådanne tilfælde synes jeg faktisk at aktiv dødshjælp bør være tilladt, da det at det er psykisk ikke gør det mindre ulideligt end hvis det er fysisk. 

Ja men igen hvad så hvis det bare fordi det nemt og en forkert tanke på alt for kort tid kan godt forstå hvis man har lidt under det i flere år og man virkelig ikke øsnker livet men hvad då med dem der bare siger jeg øsnker ikke livet men om en time ikke ønsker det. Der skal man jo også passe på

Anmeld Citér

14. november 2021

Anonym

B&J skriver:

Ja men igen hvad så hvis det bare fordi det nemt og en forkert tanke på alt for kort tid kan godt forstå hvis man har lidt under det i flere år og man virkelig ikke øsnker livet men hvad då med dem der bare siger jeg øsnker ikke livet men om en time ikke ønsker det. Der skal man jo også passe på

Synes helt sikkert ikke, at alle skal kunne få aktiv dødshjælp bare lige sådan. Med depression tænker jeg, at folk skal kunne dokumentere, at de har været i behandling i mange år, have udtalelser fra psykiatere osv. 

Anmeld Citér

14. november 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Hvorfor/hvorfor ikke?

Nej, det gøre jeg ikke. 
af den grund, at nogle vil give op for hurtigt, og det kan altså ske, at der sker små mirakler i livet, som kan give familien lidt tid sammen og efterlade øjeblikke som er guldværd. 

Der skal være en grænse til, hvornår det er nødvendigt at benytte, ellers vil mange vælge den vej, uden at være sikre på, at det er slut. 

Anmeld Citér

14. november 2021

B&J

Anonym skriver:

Synes helt sikkert ikke, at alle skal kunne få aktiv dødshjælp bare lige sådan. Med depression tænker jeg, at folk skal kunne dokumentere, at de har været i behandling i mange år, have udtalelser fra psykiatere osv. 

Nemlig lige mine ord 

Anmeld Citér

14. november 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Alonebreak skriver:

Nej, det gøre jeg ikke. 
af den grund, at nogle vil give op for hurtigt, og det kan altså ske, at der sker små mirakler i livet, som kan give familien lidt tid sammen og efterlade øjeblikke som er guldværd. 

Der skal være en grænse til, hvornår det er nødvendigt at benytte, ellers vil mange vælge den vej, uden at være sikre på, at det er slut. 

Men skal man ikke have muligheden for selv at bestemme hvornår, nok er nok, hvis man fx taler om uhelbredelig kræft?

Anmeld Citér

14. november 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Mom skriver:

Men skal man ikke have muligheden for selv at bestemme hvornår, nok er nok, hvis man fx taler om uhelbredelig kræft?

Som skrevet, skal der være en grænse til hvornår man skal have lov til at gøre en ende på sit liv. Uhelbredelig kraft, kan i nogle tilfælder være et forløb på nogle år, hvor udsigterne har være værre end hvad selve forløbet var. Har selv en nær som har oplevet det med sin pårørende.. Det vil havde været synd for alle parter hvis den pårørende havde valgt at slutte sit liv, fordi personen er uhelbredelig syg, men fik næsten 2 år med sin familie, og fik efterladt en masse minder.

jeg skal ikke bestemme over, hvad andre mennesker vælger. Jeg er bare et menneske som tror på mirakler, og at alt ikke kan forudses.  

Anmeld Citér

14. november 2021

2017morigen

Jeg går ikke ind på aktiv dødshjælp. Jeg har enormt svært ved at se at man kan opstille et system hvor der ikke smutter nogen igennem som kunne være hjulpen på anden vis. Så heller leve med det nuværende system hvor man kan frasige behandling og udøve passiv dødshjælp 

Anmeld Citér

14. november 2021

Kontrast

Anonym skriver:

Depression kan godt være kronisk, så i sådanne tilfælde synes jeg faktisk at aktiv dødshjælp bør være tilladt, da det at det er psykisk ikke gør det mindre ulideligt end hvis det er fysisk. 

Jeg er virkelig meget i tvivl med hensyn til psykisk sygdom (som jeg selv lider af). På den ene side, synes jeg, at det er forkert at slå en rask krop ihjel, på den anden side kan psykisk sygdom virkelig forringe livet for den syge meget. Ellers er jeg for aktiv dødshjælp. 

Anmeld Citér

14. november 2021

Anonym

Kontrast skriver:

Jeg er virkelig meget i tvivl med hensyn til psykisk sygdom (som jeg selv lider af). På den ene side, synes jeg, at det er forkert at slå en rask krop ihjel, på den anden side kan psykisk sygdom virkelig forringe livet for den syge meget. Ellers er jeg for aktiv dødshjælp. 

Ja, den er svær. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.