Anonym skriver:
Aghh, her for nogle dage faldt jeg i og var sammen med min narcissistiske eks igen (min terapeut og endda ham selv siger, at han er narcissistisk). Det var første gang i 7 måneder, at jeg så ham. Så jeg var sikker på, at jeg var færdig med ham. Nu sidder jeg og har det skidt. Det er virkelig år siden, at vi var forelskede og han behandlede mig som en prinsesse, så vendte han rundt på en tallerken og har siden været nedladende, bedrevidende, grænseoverskridende, vulgær ja hvad ved jeg. Jeg fortalte til min veninde, at det var sket, og hun blev mildt sagt rystet over, at jeg overhovedet vil nedværdige mig til at se ham. Det var en tom, hurtigt overstået og kold affære sidst.
Jeg vil bare så gerne videre. Hvad har i andre, der har været i en narcissistisk relation gjort? Jeg får ind imellem sådan et desperat håb om, at han ændrer sig og bliver den fyr han var de første måneder, hvor han tilbad mig. Jeg har kendt ham i 3 år, og det var kun de første ca 6 måneder, det gik godt. Så var vi on and off og for halvandet år siden slog vi op, men har siden været i seng sammen nogle gange.
Det er vildt hårdt at håbe på en respekt, interesse og anerkendelse man aldrig får.
Jeg har en narcissitisk søster. Hun har alle dage været manipulerende og kontrollerende, og hendes humør kan vende på et split sekundt. Det ene øjeblik er man inde i krudthuset og den bedste der findes, det næste er man fuldstændig ligegyldig, den værste i verden og bliver komplet igonreret.
Jeg har cuttet kontakten med hende. Det er pisse hårdt og svært, men det har været nødvendigt for at jeg kan passe på mig selv og mine børn.
Min mor har en virksomhed hvor hun, med udgangspunkt i egne erfaringer og metakognitiv terapi, hjælper andre i den svære relation med en narcissist. Både til hvordan man kan cutte kontakten hvis det er det man ønsker, men også til hvordan man kan passe på sig selv og vedholde kontakten på et niveau der er til at holde ud hvis man ikke ønsker at cutte den. Hendes hjemmeside hedder afklaret.dk