Når man ikke helt kan slippe en narcissist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.905 visninger
13 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2021

Anonym trådstarter

Aghh, her for nogle dage faldt jeg i og var sammen med min narcissistiske eks igen (min terapeut og endda ham selv siger, at han er narcissistisk). Det var første gang i 7 måneder, at jeg så ham. Så jeg var sikker på, at jeg var færdig med ham. Nu sidder jeg og har det skidt. Det er virkelig år siden, at vi var forelskede og han behandlede mig som en prinsesse, så vendte han rundt på en tallerken og har siden været nedladende, bedrevidende, grænseoverskridende, vulgær ja hvad ved jeg. Jeg fortalte til min veninde, at det var sket, og hun blev mildt sagt rystet over, at jeg overhovedet vil nedværdige mig til at se ham. Det var en tom, hurtigt overstået og kold affære sidst. 

Jeg vil bare så gerne videre. Hvad har i andre, der har været i en narcissistisk relation gjort? Jeg får ind imellem sådan et desperat håb om, at han ændrer sig og bliver den fyr han var de første måneder, hvor han tilbad mig. Jeg har kendt ham i 3 år, og det var kun de første ca 6 måneder, det gik godt. Så var vi on and off og for halvandet år siden slog vi op, men har siden været i seng sammen nogle gange. 

Det er vildt hårdt at håbe på en respekt, interesse og anerkendelse man aldrig får.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Cut al kontakt.. han bidrager ikke positivt til dit liv.

Gå ud og mød nogen mænd, få noget sex og intimitet fra en anden.. primitivt måske, men det hjælper. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Cut al kontakt.. han bidrager ikke positivt til dit liv.

Gå ud og mød nogen mænd, få noget sex og intimitet fra en anden.. primitivt måske, men det hjælper. 

Jeg tænker, du har ret. Min veninde siger, at jeg skal hæve mine standarder og at se andre mænd ville bevise, at han ikke er den eneste mand i verden for mig. Jeg er lidt tilbøjelig til at glide ind i sådan en drømmeverden, hvor jeg tænker på, da alt var godt mellem ham og mig. Ved du hvordan man kommer ud af den?

Anmeld Citér

13. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg tænker, du har ret. Min veninde siger, at jeg skal hæve mine standarder og at se andre mænd ville bevise, at han ikke er den eneste mand i verden for mig. Jeg er lidt tilbøjelig til at glide ind i sådan en drømmeverden, hvor jeg tænker på, da alt var godt mellem ham og mig. Ved du hvordan man kommer ud af den?

Jeg tænker det der hjælper bedst er at flytte fokus. Du skal stoppe med at tænke på ham i det hele taget. Han er ikke din energi værd. 

Opret en dating profil og start nogen samtaler. Før du ved af det, så er der en samtale der fanger dig og har din opmærksomhed, fremfor eksen. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Brug din terapeut. Hvis du får træng til nogen som helst kontakt med ham så vend det jeg du terapeut først. Alternativt en veninde. Eller skriv beskeder til ham men lad være med at at sende dem. Bare få det ud på skrift 

Og enig med de andre i at du skal ud at møde nogle andre mænd og få noget andet ind på nethinden

Det er så svært at komme ud af men det skal nok lykkes. Og når det gør, så lover jeg dig at du ikke rører ham med en ildtang igen 

Anmeld Citér

13. november 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Aghh, her for nogle dage faldt jeg i og var sammen med min narcissistiske eks igen (min terapeut og endda ham selv siger, at han er narcissistisk). Det var første gang i 7 måneder, at jeg så ham. Så jeg var sikker på, at jeg var færdig med ham. Nu sidder jeg og har det skidt. Det er virkelig år siden, at vi var forelskede og han behandlede mig som en prinsesse, så vendte han rundt på en tallerken og har siden været nedladende, bedrevidende, grænseoverskridende, vulgær ja hvad ved jeg. Jeg fortalte til min veninde, at det var sket, og hun blev mildt sagt rystet over, at jeg overhovedet vil nedværdige mig til at se ham. Det var en tom, hurtigt overstået og kold affære sidst. 

Jeg vil bare så gerne videre. Hvad har i andre, der har været i en narcissistisk relation gjort? Jeg får ind imellem sådan et desperat håb om, at han ændrer sig og bliver den fyr han var de første måneder, hvor han tilbad mig. Jeg har kendt ham i 3 år, og det var kun de første ca 6 måneder, det gik godt. Så var vi on and off og for halvandet år siden slog vi op, men har siden været i seng sammen nogle gange. 

Det er vildt hårdt at håbe på en respekt, interesse og anerkendelse man aldrig får.

Som flere andre skriver, date nogle andre og få nærhed og bekræftelse andetsteds. Luk ham helt ud af dit liv. Men, jeg kan ikke lade være med at tænke, at det kick du fik da du blev”tilbedt” af ham, kan være svært at undvære. Der er måske noget i dit selvværd der higer efter den overdrevne opmærksomhed og bekræftigelse. Det finder du nok ikke hos en almindelig mand og måske er det netop her alarmklokkerne skal ringe, hvis du møder en ny med samme adfærd. Det er jo ofte man tiltrækker samme type partner igen. 
og så ikke sådan at forstå, at de almindelige mænd skal være super tørre og kedelige, men måske mere realistiske i deres tilbedelse?

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Som flere andre skriver, date nogle andre og få nærhed og bekræftelse andetsteds. Luk ham helt ud af dit liv. Men, jeg kan ikke lade være med at tænke, at det kick du fik da du blev”tilbedt” af ham, kan være svært at undvære. Der er måske noget i dit selvværd der higer efter den overdrevne opmærksomhed og bekræftigelse. Det finder du nok ikke hos en almindelig mand og måske er det netop her alarmklokkerne skal ringe, hvis du møder en ny med samme adfærd. Det er jo ofte man tiltrækker samme type partner igen. 
og så ikke sådan at forstå, at de almindelige mænd skal være super tørre og kedelige, men måske mere realistiske i deres tilbedelse?

Tak. Jeg tænker også, at jeg helt ærligt fik et voldsomt fix af hans tilbedelse i starten. Han fortalte, at efter at han havde mødt mig, havde han indset, at han aldrig havde været forelsket før, at jeg var hans livs kærlighed og, at han gerne ville vente 10 år på at få mig. Det er selvfølgelig let bare at lukke bavl ud, men jeg faldt virkelig pladask for det (og ham). Jeg tror, at det er noget af det, der får mig til at søge tilbage, selvom det er mindst 2 år siden, at han opførte sig sådan. 

Jeg ville oprigtigt talt ønske, at jeg aldrig havde mødt ham. Så jo mine alarmklokker vil i den grad bimle og bamle i det tilfælde, at jeg møder en ny som ham.

Anmeld Citér

13. november 2021

DagGry

Profilbillede for DagGry

Kære du. 

Jeg har været i et forhold som dig, og jeg forstår dig derfor til fulde. Jeg er ikke i tvivl om, at den fantastiske tid, man har den første korte tid, giver en en intens forelskelsesfølelse, som er uhyre svær at glemme, og man ønsker bare mere. 

Det er også meget svært at glemme denne dejlige følelse, trods man har lært nye sider af sin fyr, og al fornuft siger, at forholdet er skidt for en. 

Jeg endte med at være sammen med min fyr i knap tre år, hvoraf kun de første 3-6 måneder var magiske. Resten af tiden var langt fra godt, og han kørte mig til sidst så langt ned, at jeg endte med en svær depression. 

Det eneste som fik mig på rette spor var at date andre, og jeg kunne for alvor cutte følelserne til ham, da jeg fik min nuværende kæreste. 

Håber det bedste for dig.

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Det eneste der hjælper er at bryde alt form for kontakt med ham. Bloker hans nummer, email adresse og hans profil på sociale medier.

Stop med at romantiser jeres forhold, den gode periode var fake for narcissister er ikke i stand til at have oprigtige følelser for andre end dem selv. 

Hvis du har brug for mere support end hvad din terapeut kan give dig, kan jeg anbefale Reddit forummet kaldet /r/narcissisticabuse men husk at giv slip på ham og kom videre med dit liv, det er det eneste rigtige at gøre.

Anmeld Citér

14. november 2021

Anonym

Det hjælper at se på det som det skuespil det var og hver gang du begynder at dagdrømme om ham, så husk på alle ting ting du hadede ved ham, skriv måske en liste som du kan kigge på når du begynder at tænke på ham.

det er er med narcicister er at de aldrig slipper fortiden, så han vil højest sansynligvis prøve at kontakte dig 5000 gange i fremtiden, så gør som de andre skriver, skift telefon nr, mail, ny fb osv. 

det der virkeligt hjælper er at finde en ny kæreste, det behøver ikke at være den store overdrevene kærlighed, bare en der er sød og som du kan være dig selv sammen med

det kan godt være svært at være i et forhold bagefter fordi at man forventer at det skal være super romantisk hele tiden, så det er godt at sænke standarten lidt, det andet forhold du havde var alligevel heller ikke ægte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.