Hvor lang tid tog det +35

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2021

Charl90

En i min mødregruppe var 39 og blev gravid i første forsøg

Jeg selv på 26 var 15 måneder om det første gang og 11 måneder om det her anden gang (30år).

Det er så forskelligt og kan også tage tid selvom man er yngre Mon ikke det lykkes inden for ét år som det gør for 80-85%

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

En i min mødregruppe var 39 og blev gravid i første forsøg

Jeg selv på 26 var 15 måneder om det første gang og 11 måneder om det her anden gang (30år).

Det er så forskelligt og kan også tage tid selvom man er yngre Mon ikke det lykkes inden for ét år som det gør for 80-85%

Tak det håber jeg virkelig det gør Synes bare det psykisk er hårdt at vide at man har travlt og har alderen i mod sig 

Anmeld Citér

16. november 2021

tutti

Jeg er 35 år og er gravid med mit første barn Jeg blev gravid i 3. forsøg, som desværre udviklede sig til en bio, men blev gravid 19 dage efter og han ruger stadig - 25 uger i morgen

Jeg gjorde ikke så meget ift. livsstilsændring udover at tage gravitamin og så timede jeg selvfølgelig med ægsløsningstests. 

Min anden veninde på 35 blev også gravid i 3.-4. forsøg, så alderen behøver ikke (altid) være en faktor!

Dog vil jeg sige, at jeg fuldt ud forstår din bekymring ift alder, for sådan havde jeg det også da vi skulle i gang, og der ikke lige var sket noget de første måneder (ja, man er jo utålmodig...). Men for mig var det mest usikkerheden ift om alt var "som det skulle være", og jeg fik faktisk lov til at få et tjek hos en gynækolog via min læge. Hun scannede min livmoder/æggestokke og tog blodprøver. Alt var helt normalt og hun sagde, at jeg bare skulle lade kroppen styre det her. Det var som om, at en kæmpe bekymring forsvandt, og bum - så blev jeg gravid få dage efter scanningen. Måske min hjerne/krop bare skulle have tryghed, who knows

Så det kan og skal nok ske! Jeg krydser fingre for at I snart står med to streger

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

Jeg er 35 år og er gravid med mit første barn Jeg blev gravid i 3. forsøg, som desværre udviklede sig til en bio, men blev gravid 19 dage efter og han ruger stadig - 25 uger i morgen

Jeg gjorde ikke så meget ift. livsstilsændring udover at tage gravitamin og så timede jeg selvfølgelig med ægsløsningstests. 

Min anden veninde på 35 blev også gravid i 3.-4. forsøg, så alderen behøver ikke (altid) være en faktor!

Dog vil jeg sige, at jeg fuldt ud forstår din bekymring ift alder, for sådan havde jeg det også da vi skulle i gang, og der ikke lige var sket noget de første måneder (ja, man er jo utålmodig...). Men for mig var det mest usikkerheden ift om alt var "som det skulle være", og jeg fik faktisk lov til at få et tjek hos en gynækolog via min læge. Hun scannede min livmoder/æggestokke og tog blodprøver. Alt var helt normalt og hun sagde, at jeg bare skulle lade kroppen styre det her. Det var som om, at en kæmpe bekymring forsvandt, og bum - så blev jeg gravid få dage efter scanningen. Måske min hjerne/krop bare skulle have tryghed, who knows

Så det kan og skal nok ske! Jeg krydser fingre for at I snart står med to streger

Mange tak for dit svar og stort tillykke med graviditeten ❤️

Jeg oplever desværre omvendt at mine jævnaldrende veninder har svært ved at opnå graviditet hvilket helt sikkert også påvirker mig. Så det er rart at høre lidt succes historier herinde.

Jeg er også primært interesseret i at få tjekket om alt er normalt, men som jeg skrev i et af svarene i tråden så oplever jeg bare en kæmpe modstand fra både min og min kærestes læge. Dog tror jeg de går med til at starte på noget udredning efter nytår. Men så vil jeg også presse på for at det ikke kun er en amh værdi jeg får taget men netop scanning, hormoner analyser, passage undersøgelse osv. Føler virkelig det er et kapløb med tiden og synes man kan læse meget om hvor hurtigt fertiliteten faktisk falder efter de 35

Jeg håber også jeg får en magisk fe til gynækolog som forhåbentligt kan konkludere at alt er som det skal være og som kan give mig tro på at det nok skal lykkes

Anmeld Citér

17. november 2021

Annoni

Anonym skriver:

Stort tillykke og hvor er du heldig!

Må indrømme at jeg efterhånden begynder at bliver ramt når jeg hører at andre er blevet gravide ligesom jeg synes det er lidt hårdt når nogle man har fulgtes med i test grupperne eller i andre tråde på forum bliver gravide og rykker videre. Men prøver at holde modet oppe

Tusind tak. Jeg kan virkelig godt forstå dig jeg svarede også kun fordi du spurgte direkte

Jeg krydser fingre for jer! Jeg vil også sige at jeg synes det lyder som en lidt rigid læge (i hvert fald) din kærestes. Har I overvejet at skifte? 

ALT held og lykke jeres vej

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym

41 år og gravid ved første cyklus og kun en gang sex ved ægløsning. Manden var 48 år…. Efter denne planlagte efternøler er vi mere påpasselige ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.