Hvor lang tid tog det +35

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor lang tid tog det at blive gravid +35

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.372 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2021

Anonym trådstarter

Til jer kvinder over 35 hvor længe tog det at blive gravid?

Vi har prøvet i 6 måneder og kan mærke at jeg er ved at blive lidt nervøs selvom jeg ved at det godt kan tage lang tid. Jeg har et barn fra tidligere og min kæreste har god sædkvalitet så det må da kunne lykkedes jeg er selv 35 og vi bruger æl teste hver måned 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2021

Enmere20

Jeg er 36 og det tog os lige over 1 år at blive gravide  jeg har 2 store børn i forvejen og flere scanninger viste masser af æg, min kæreste har dig ikke børn før denne i maven, så var også lidt nervøs for både alder og sædkvalitet. Men pludselig var den der da vi prøvede allermindst

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym trådstarter

Enmere20 skriver:

Jeg er 36 og det tog os lige over 1 år at blive gravide  jeg har 2 store børn i forvejen og flere scanninger viste masser af æg, min kæreste har dig ikke børn før denne i maven, så var også lidt nervøs for både alder og sædkvalitet. Men pludselig var den der da vi prøvede allermindst

Hvor dejligt at høre betalte du selv for at blive scannet siden du nåede flere scanningen inden et år? Eller blev du henvist tidligere pga alder 

Anmeld Citér

13. november 2021

Enmere20

Anonym skriver:

Hvor dejligt at høre betalte du selv for at blive scannet siden du nåede flere scanningen inden et år? Eller blev du henvist tidligere pga alder 

Herlev hospital har et gratis tilbud om at blive tjekket som jeg tog imod. Endvidere kort inden jeg blev gravid var jeg hos gynækolog for at få fjernet en polyp og hun var også sød lige at scanne og tjekke da hun vidste det var fordi vi skulle til at udredes efter at have prøvet så længe  

Anmeld Citér

13. november 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg har svaret 0-3 måneder, da vi blev gravide i første forsøg efter at have smidt mini-pillerne (endte dog i en MA). Der gik over et halvt år uden held, men hvor vi fandt ud af at min kærestes sædkvalitet var nedsat og kom derfor i IUI-behandling. Det lykkedes i 2. forsøg, som så desværre endte i en GUL for 3 uger siden. Jeg bliver 37 om knap en måned. Har dog 2 sunde og raske piger fra tidligere forhold som jeg ikke fik hjælp til og hvor graviditeterne var uproblematiske. Havde dog et par SA’er med deres far også. 

Hvis jeg var jer ville jeg bede jeres læge henvise jer til udredning hos fx gynækolog (det blev vi efter et halvt år uden held og det er dem der har lavet IUI på os). De kan tage en masse blodprøver og tjekke sædkvalitet mv og lægge en plan for jer 

Anmeld Citér

13. november 2021

123321

Profilbillede for 123321

Nu var vi 34 da vi startede. Men blev gravid første måned, uden for livmoder, et par måneder efter gravid igen, desværre en MA i uge 10, blev så gravid igen efter 3 måneder og er nu i uge 34.  Et år inden vi startede var jeg også gravid til og med uge 11 som ikke gik, hvilket dog ikke var planlagt. Inden alt ovenstående har jeg fået to børn

Anmeld Citér

13. november 2021

B&J

Jeg er 34 men manden min er 45 og det tog 5mdr. 

Anmeld Citér

14. november 2021

Annoni

Jeg er 39 år og har børn i forvejen.

Min mand er 34 og har god sædkvalitet. 

Jeg blev gravid efter 3 mdr men havde en BIO, jeg blev gravid igen 2 mdr senere (så 5 mdr) er nu i uge 30. 

krydser fingre for jer

Anmeld Citér

15. november 2021

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Jeg har svaret 0-3 måneder, da vi blev gravide i første forsøg efter at have smidt mini-pillerne (endte dog i en MA). Der gik over et halvt år uden held, men hvor vi fandt ud af at min kærestes sædkvalitet var nedsat og kom derfor i IUI-behandling. Det lykkedes i 2. forsøg, som så desværre endte i en GUL for 3 uger siden. Jeg bliver 37 om knap en måned. Har dog 2 sunde og raske piger fra tidligere forhold som jeg ikke fik hjælp til og hvor graviditeterne var uproblematiske. Havde dog et par SA’er med deres far også. 

Hvis jeg var jer ville jeg bede jeres læge henvise jer til udredning hos fx gynækolog (det blev vi efter et halvt år uden held og det er dem der har lavet IUI på os). De kan tage en masse blodprøver og tjekke sædkvalitet mv og lægge en plan for jer 

Tak for jeres svar alle sammen min læge er vidst nok gået med til at henvise mig efter nytår, er dog ikke helt sikker endnu. Min kærestes læge har blankt afvist da vi ikke har prøvet et år endnu.

Jeg synes det er vildt frustrerende at man ikke engang kan få taget så meget som en blodprøve. Stort set alle andre blodprøver jeg har bedt om får man uden at blinke men når det kommer til fertilitet så klapper kassen bare i. Jeg kan forstå hvis vi var 25, men det er jo ikke tilfældet. Vi har desuden ikke bedt om at blive henvist endnu, men kun om blodprøve at sædprøve som ikke koster det store at analysere. Sædprøve endte vi så med at betale selv og det så heldigvis rigtig godt ud men argh jeg synes det er frustrerende at være i for tiden. Vi har iøvrigt de sidste to måneder forsøgt at komme igennem på telefonen til gratis udredning på hospitalet, men det er ikke lykkes. Folk er jo desperate for at blive tjekket

Men dejligt at se at de fleste er blevet gravide inden for et års tid ca. Det giver lidt håb

Anmeld Citér

15. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er 39 år og har børn i forvejen.

Min mand er 34 og har god sædkvalitet. 

Jeg blev gravid efter 3 mdr men havde en BIO, jeg blev gravid igen 2 mdr senere (så 5 mdr) er nu i uge 30. 

krydser fingre for jer

Stort tillykke og hvor er du heldig!

Må indrømme at jeg efterhånden begynder at bliver ramt når jeg hører at andre er blevet gravide ligesom jeg synes det er lidt hårdt når nogle man har fulgtes med i test grupperne eller i andre tråde på forum bliver gravide og rykker videre. Men prøver at holde modet oppe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.