Tami skriver:
Jeg har svaret 0-3 måneder, da vi blev gravide i første forsøg efter at have smidt mini-pillerne (endte dog i en MA). Der gik over et halvt år uden held, men hvor vi fandt ud af at min kærestes sædkvalitet var nedsat og kom derfor i IUI-behandling. Det lykkedes i 2. forsøg, som så desværre endte i en GUL for 3 uger siden. Jeg bliver 37 om knap en måned. Har dog 2 sunde og raske piger fra tidligere forhold som jeg ikke fik hjælp til og hvor graviditeterne var uproblematiske. Havde dog et par SA’er med deres far også.
Hvis jeg var jer ville jeg bede jeres læge henvise jer til udredning hos fx gynækolog (det blev vi efter et halvt år uden held og det er dem der har lavet IUI på os). De kan tage en masse blodprøver og tjekke sædkvalitet mv og lægge en plan for jer
Tak for jeres svar alle sammen
min læge er vidst nok gået med til at henvise mig efter nytår, er dog ikke helt sikker endnu. Min kærestes læge har blankt afvist da vi ikke har prøvet et år endnu.
Jeg synes det er vildt frustrerende at man ikke engang kan få taget så meget som en blodprøve. Stort set alle andre blodprøver jeg har bedt om får man uden at blinke men når det kommer til fertilitet så klapper kassen bare i. Jeg kan forstå hvis vi var 25, men det er jo ikke tilfældet. Vi har desuden ikke bedt om at blive henvist endnu, men kun om blodprøve at sædprøve som ikke koster det store at analysere. Sædprøve endte vi så med at betale selv og det så heldigvis rigtig godt ud men argh jeg synes det er frustrerende at være i for tiden. Vi har iøvrigt de sidste to måneder forsøgt at komme igennem på telefonen til gratis udredning på hospitalet, men det er ikke lykkes. Folk er jo desperate for at blive tjekket 
Men dejligt at se at de fleste er blevet gravide inden for et års tid ca. Det giver lidt håb 
Anmeld
Citér