Vidste ikke lige, hvordan jeg skulle formulere overskriften, så jeg prøver lige med lidt længere tekst…
Sagen er den, at jeg tudbrølede i går, da jeg tog hjem fra min svigerinde i går. Hun fortalte mig nemlig, at hun var blevet gravid. Jeg har forsøgt i et år nu, og selvom det ikke lyder lang tid for mange, så har det føltes som 20 år allerede, da jeg lægger mange følelser og tanker i det. Jeg var meget glad på hendes vegne, og jeg mente hvert et ord af mine lykønskninger, men jeg kunne ikke holde mine tårer tilbage, da jeg satte mig ind i bilen
… Det var skide hårdt at lægge ører til…
Har I prøvet noget lignende? I så fald hvad har I gjort for at komme på bedre tanker? 
Jeg har ikke selv prøvet det. Men gode veninder har kæmpet og selv reageret, når andre har annonceret graviditet.
Det er jo følelserne, der reagerer. Og jeg forestiller mig sagtens, at man kan mene både "tillykke" og selv være rigtig ked af det.
Hvis du har svært ved at ryste det af dig (for det skal du selvfølgelig), så kunne det måske være fint at sætte ord på det overfor din svigerinde (hvis I er tætte), at du har lyst til det. A la: "jeg er simpelthen så glad på jeres vegne og jeg glæder mig til at blive tante. Og samtidig ramte det mig, fordi vi selv prøver".
Så byder hun måske selv på en snak ifht. hvor meget info, du vil have gennem graviditeten? Og det gør det måske nemmere for dig at være i situationer hvor I er sammen?
Håber, det lykkedes snart 
Vh.
Anmeld
Citér