Mine brødre havde begge et barn hver, født ca samtidig. Efter min nevø og niece kom til verden, var det som om alting i vores familie handlede om børn. Mens mine svigerinder var gravide, blev de nærmest forgudet af mine forældre. Jeg følte mig ærlig talt udenfor i min familie, fordi jeg ikke kunne være med i 'baby-klubben', men som lillesøster var jeg ikke helt klar endnu, og skulle lige have uddannelse og job på plads.
Da de to små var blevet et år, begyndte min mand og jeg at prøve. Det lykkedes rimelig hurtigt, men præcis den dag jeg stod med en positiv test, annoncerer min ene bror at de skal have barn nr. to. Jeg sagde selvfølgelig tillykke, men på vej hjem tudbrølede jeg. Jeg følte at de kom og tog 'min plads' i rampelyset. Ja, jeg kan godt høre at det lyder skørt når jeg skriver det ned, men det gjorde virkelig ondt indeni.
Jeg mistede desværre nogle uger senere, så det gjorde det ikke meget nemmere.
Jeg blev heldigvis hurtigt gravid igen, og præcis som før, kommer min anden bror på samme dag som jeg står med en positiv test, og annoncerer deres andet barn. Jeg var total paf.
Denne graviditet holdt heldigvis ved, og som tiden gik, var det jo faktisk mega sjovt at der kom tre fætre med kort tid imellem, som har det så sjovt sammen i dag. I dag kan jeg slet ikke forstå at jeg følte sådan og ikke vendte det til noget positivt i mit hoved.
Anmeld
Citér