Bekræfte graviditet hos læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2021

Jopige

JmL skriver:

Fik i bekræftet jeres graviditet hos lægen? Min læge siger at jeg først skal komme i uge 8 og ikke nu for at få bekræftet min graviditet

Jeg skal ind og have bekræftet min graviditet i uge 5+0 ved min læge. 
I 2015 da jeg prøvede at blive gravid med min søn, mistede jeg to gange omkring uge 5, så jeg er ekstra påpasselig denne gang, og vil gerne have det i min journal, at jeg er gravid denne gang, i tilfælde af, at jeg mister igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Lægen kan endnu ikke sige mere end du selv kan. Og de kan ingenting gøre, hvis du skulle miste i de første uger. 
Så ja, det er helt normalt.

Anmeld Citér

11. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jopige skriver:

Jeg skal ind og have bekræftet min graviditet i uge 5+0 ved min læge. 
I 2015 da jeg prøvede at blive gravid med min søn, mistede jeg to gange omkring uge 5, så jeg er ekstra påpasselig denne gang, og vil gerne have det i min journal, at jeg er gravid denne gang, i tilfælde af, at jeg mister igen.

Af ren nysgerrighed - hvad tænker du, at det gør af forskel at det står i din journal at du var gravid og aborterede tidligt? 

Anmeld Citér

11. november 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Mor11 skriver:

Af ren nysgerrighed - hvad tænker du, at det gør af forskel at det står i din journal at du var gravid og aborterede tidligt? 

Det gør den forskel, at man flere steder fra først vil henvise til udredning for gentagende aborter, såfremt man har registreret tre på hinanden følgende tilgrundegåede graviditeter …

Anmeld Citér

11. november 2021

Jopige

Mor11 skriver:

Præcis som beskrevet ovenfor. 
Flere læger vil ikke henvise en til hjælp, hvis man ikke har fået bekræftet graviditeten. 

Anmeld Citér

11. november 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
JmL skriver:

Fik i bekræftet jeres graviditet hos lægen? Min læge siger at jeg først skal komme i uge 8 og ikke nu for at få bekræftet min graviditet

Nej, det har jeg ikke prøvet. 
hvad er det du gerne vil have bekræftet? Det er samme test de udfører. En test der påviser om der er hcg tilstede. 

Anmeld Citér

11. november 2021

Charl90

Præcis som beskrevet ovenfor. 
Flere læger vil ikke henvise en til hjælp, hvis man ikke har fået bekræftet graviditeten. 

Det er da unfair hvis de ikke tror på en når jeg har fået lavet journal har de (læge, akutmodtagelsen og JM) bare spurgt mig om mine tidligere graviditeter/aborter. Så har de noteret det jeg fortalte og ikke sat spørgsmålstegn ved om det var bekræftet eller ej. Det er da spild af ressourcer hvis alle skal have bekræftet alle graviditet bare for at kunne dokumentere det hvis de skulle ende med 3 i træk

Anmeld Citér

18. november 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Min læge ville også gerne have at jeg kom forbi med en urinprøve.

De ringede en time senere og sagde at den var flot positiv, og jeg fik så tider til blodprøver, vandrejournal osv. 

Jeg undrer mig dog over at jeg skal medbringe en urinprøve til de næste 2 besøg. Hvad tester de for der? Er det normalt?

Anmeld Citér

18. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Sessi skriver:

Min læge ville også gerne have at jeg kom forbi med en urinprøve.

De ringede en time senere og sagde at den var flot positiv, og jeg fik så tider til blodprøver, vandrejournal osv. 

Jeg undrer mig dog over at jeg skal medbringe en urinprøve til de næste 2 besøg. Hvad tester de for der? Er det normalt?

Ja, urin skal testes ved hver eneste besøg ved læge og jordemoder. Man tjekker om man har blærebetændelse, sukker i urinen (tegn på.sukkersyge) eller protein i urinen (mener det er for at holde øje med svangerskabsforgiftning)

Anmeld Citér

19. november 2021

Smil27

JmL skriver:

Ved min læge skal de bekræfte, at man er gravid inden der laves vandrejounal. I mine to graviditeter er der i samme ombæring blevet testet for blærebetændelse - jeg ved ikke, om dette er gjort, fordi jeg har tendens til det. Men jeg tror, at det er normalt fremgangsmåde hos dem. I den første graviditet var testen desuden negativ på trods af positiv hjemmetest, og jeg skulle derfor tilbage en uge efter for at få det bekræftet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.