Bekræfte graviditet hos læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.931 visninger
19 svar
14 synes godt om
10. november 2021

JmL

Fik i bekræftet jeres graviditet hos lægen? Min læge siger at jeg først skal komme i uge 8 og ikke nu for at få bekræftet min graviditet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
JmL skriver:

Fik i bekræftet jeres graviditet hos lægen? Min læge siger at jeg først skal komme i uge 8 og ikke nu for at få bekræftet min graviditet

Min læge sagde det samme, så tænker det er meget normalt  nåede dog ikke så langt i de 3 graviditeter jeg har haft. 

Anmeld Citér

10. november 2021

Soonmom

Nogen læger bekræfter, men total spild af penge og resurser, da deres test ikke er mere præcis end dem man selv tager.

Så uge 8-10 er helt normalt til opstart af VJ og blodprøver til NF (ikke en egentlig bekræftelse)

Anmeld Citér

10. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Det er meget normalt man først for bekræftet sin graviditet mellem uge 8 og 10 ved egen læge

Nu jeg bare nysgerrig,  hvorfor tænker du, at de skal bekræfte det før? Det jo bare en alm graviditetstest som man benytter derhjemme?  

Anmeld Citér

10. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har aldrig fået det bekræftet hos lægen. Deres tests er ikke mere valide end dem du selv køber.  

Jeg har bare ringet og sagt jeg var gravid i uge 7-8 stykker, og fået en tid til opstart af vandrejournal, blodprøver og det der, et par uger senere. 

Anmeld Citér

10. november 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
JmL skriver:

jeg var til lægen kort efter at jeg testede positiv hjemme med min søn, men det var et ekstra besøg fordi jeg havde haft en voldsom spontan abort et par måneder før.

Anmeld Citér

10. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Min læge vil åbenbart have at man kommer ind til en test allerede i uge 6. Første gang ringede jeg i uge 7 og blev nærmest skældt ud for ikke at ringe tidligere... for jeg skulle nå at komme til en tid ved sygeplejersken og så skulle jeg have en tid ved lægen til vandrejournal og blodprøve. Jeg synes bare det var været spild af tid

Anmeld Citér

10. november 2021

Charl90

Lillehjerte skriver:

Min læge vil åbenbart have at man kommer ind til en test allerede i uge 6. Første gang ringede jeg i uge 7 og blev nærmest skældt ud for ikke at ringe tidligere... for jeg skulle nå at komme til en tid ved sygeplejersken og så skulle jeg have en tid ved lægen til vandrejournal og blodprøve. Jeg synes bare det var været spild af tid

Det giver da ingen mening at de bruger tid på at tage en graviditetstest på dig. Det lyder næsten som om det bare handler om at kunne registrere flere besøg 

Slet ikke nødvendigt at komme før uge 8/9 hvor man kan få taget blodprøve og opstarte journal...

Anmeld Citér

10. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Charl90 skriver:

Det giver da ingen mening at de bruger tid på at tage en graviditetstest på dig. Det lyder næsten som om det bare handler om at kunne registrere flere besøg 

Slet ikke nødvendigt at komme før uge 8/9 hvor man kan få taget blodprøve og opstarte journal...

Præcis, også min tanke. Men jeg er glad for at være der, så jeg lever med det de få gange det har været aktuelt

Anmeld Citér

10. november 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Næ har ik sku ind til lægen og ha noget bekrafte, ved begge graviditeter. 

Jeg har bare ringet ind, og fortalt at jeg har testet positiv, og derefter fået en tid, til opstart af vandrejounal. 

Men det ka self ha ændret sig fra den da jeg var gravid med den store, for 13 år siden og den "lille" for 9 år siden. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.