Jeg er forvirret. Er det tidligt at der handles?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg kender flere i min familie som har pcos, netop den prøve mangler jeg svar på så tjekker heletiden sundhed.dk, min prolaktin er til gengæld let forhøjet 629

Jeg mener ikke at man kan få stillet diagnosen pco(s) alene ud fra en blodprøve, men at det skal holdes sammen med scanning af æggestokkene og symptomer, fx øget hårvækst og uregelmæssige menstruationer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kender flere i min familie som har pcos, netop den prøve mangler jeg svar på så tjekker heletiden sundhed.dk, min prolaktin er til gengæld let forhøjet 629

Pcos er meget arveligt fra begge sider ( mor og fars familie) 

men koldt vand i blodet - Læste alle de frygtelig historier om pcos og lægen sagde jeg nok aldrig fik biologiske børn 

1 barn 2 uger at lave 

2 barn  Holdt op med at lave æggeløsning gravid fik hormoner en omgang - gravid med første IUI ( vi havde nok kunne lave det barn selv, men igen læste alle de frygtelig historier og skrev med andre pcos ramte der blev ved med at skrive : Du var bare heldig med den første!

3 barn - Engang sex uden kondom efter ikke haft menstruation i over 6 måneder 

- Man kan rammes MEGET forskelligt med pcos 

Anmeld Citér

10. november 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Jeg har vaginisme, og spurgte indtil endometriose så sagde hun at hun ville tage en test for at se om der var forhøjede værdier, men det her er jo mangle forskellige tests.

jeg har så lige set at min prolaktin er på 629

Åh øv altså. Det er alligevel en del ting at skulle forholde sig til. Men godt at de fandt ud af det med prolaktinen, det tror jeg kan behandles relativt nemt med hormoner

Har du ellers en regelmæssig cyklus?

Grunden til at urt spurgte var egentligt at selv har en tid til gynækolog for noget ikke graviditets relateret. Så lurede lidt på om man kunne lokke dem til at lave et fertilitets tjek nu hvor man alligevel er der

Anmeld Citér

10. november 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Åh øv altså. Det er alligevel en del ting at skulle forholde sig til. Men godt at de fandt ud af det med prolaktinen, det tror jeg kan behandles relativt nemt med hormoner

Har du ellers en regelmæssig cyklus?

Grunden til at urt spurgte var egentligt at selv har en tid til gynækolog for noget ikke graviditets relateret. Så lurede lidt på om man kunne lokke dem til at lave et fertilitets tjek nu hvor man alligevel er der

Ja min cyklus er 28 dage og har brugt ægløsningstest de seneste 3 mdr som har vist at jeg går ægløsning. Vi har prøvet i 4 mdr nu, så det er ikke fordi det er langtid. Hun kunne ikke scanne så langt ind grundet smerter, men jeg fortalte hende om min bekymring og at jeg mistænkte endometriose. Hun ved også at vi prøver at blive gravide.

Jeg havde dog ikke regnet med at hun ville tage så mange forskellige prøver så det er selvfølgelig dejligt. Tror hun kunne se på mig at det betød meget

Anmeld Citér

10. november 2021

Frugten

Anonym skriver:

Hvornår på dagen er den taget? Den kan nemlig nemt være lidt forhøjet om morgenen - og det er helt normalt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.