Jeg er forvirret. Er det tidligt at der handles?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2021

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har været til gynækolog, vi har prøvet i snert et halvt år uden held. Gynækologen har bedt om blodprøver og kan se at der er 22 forskellige prøver ift hormoner, æg, vitaminer mm. 

Beder man allerede om det nu ift fertilitet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2021

Frizzy

Ja hvis du er gammel

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Ja hvis du er gammel

Jeg er 26

Anmeld Citér

9. november 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Jeg er 26

Så er det tidligt vil jeg da mene .

Men fint at få undersøgt 

Anmeld Citér

9. november 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Det lyder lidt voldsomt. Har din egen læge henvist dig til gynækolog for fertilitets tjek eller har du kontakt med gynækologen af andre årsager? Normalt henvises man jo først efter et års forsøg 

Og er der andre årsager til at du bliver undersøgt så tidligt, fx kronisk sygdom? 

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Det lyder lidt voldsomt. Har din egen læge henvist dig til gynækolog for fertilitets tjek eller har du kontakt med gynækologen af andre årsager? Normalt henvises man jo først efter et års forsøg 

Og er der andre årsager til at du bliver undersøgt så tidligt, fx kronisk sygdom? 

Jeg har vaginisme, og spurgte indtil endometriose så sagde hun at hun ville tage en test for at se om der var forhøjede værdier, men det her er jo mangle forskellige tests.

jeg har så lige set at min prolaktin er på 629

Anmeld Citér

9. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg er ikke helt sikker på hvad du egentlig spørger om, men er man henvist gør udredning for infertilitet, bliver man testet for alverdens ting. 

Herunder vitaminniveau, stofskifte, amh (ægreserve), kønshormoner, prolactin, om du har hiv, hepatitis og sikkert en masse andre ting. Så ja, det er normalt at blive testet for mange ting. Jeg husker at de fyldte tre bægre med blod til den første blodprøve.

Hvis du har kendte udfordringer der gør det sværere at blive gravid, er det vist normalt at henvise tidligere

Anmeld Citér

9. november 2021

Charl90

Tænker det er et fint tilbud at tage imod og giver meget god mening i dit tilfælde

Anmeld Citér

10. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej. Jeg har været til gynækolog, vi har prøvet i snert et halvt år uden held. Gynækologen har bedt om blodprøver og kan se at der er 22 forskellige prøver ift hormoner, æg, vitaminer mm. 

Beder man allerede om det nu ift fertilitet?

Måske mistænker din læge noget? 

jeg har PCOS det har hver 5 kvinde og kan gøre det besværligt at få børn 

- Bare være glad for hun gøre noget  

nogen læge skal man næste tigge om at få taget blodprøver 

Anmeld Citér

10. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske mistænker din læge noget? 

jeg har PCOS det har hver 5 kvinde og kan gøre det besværligt at få børn 

- Bare være glad for hun gøre noget  

nogen læge skal man næste tigge om at få taget blodprøver 

Jeg kender flere i min familie som har pcos, netop den prøve mangler jeg svar på så tjekker heletiden sundhed.dk, min prolaktin er til gengæld let forhøjet 629

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.