Covid vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2021

Bianca14

Jeg fik første stik omkring uge 14 og er nu i uge 30. Jeg oplevede ingen ændringer og havde ovenikøbet slet ingen bivirkninger efterfølgende ��

Ingen forskning - og der er en hel del efterhånden - tyder på nogen former for risiko for baby i maven. Faktisk forholder det sig modsat, idet et evt. Corona forløb øger risikoen for spontan abort, for tidlig fødsel, alvorligt forløb for mor mm. Så jeg ville simpelthen ikke turde lade være

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2021

B&J

Bianca14 skriver:

Jeg fik første stik omkring uge 14 og er nu i uge 30. Jeg oplevede ingen ændringer og havde ovenikøbet slet ingen bivirkninger efterfølgende ��

Ingen forskning - og der er en hel del efterhånden - tyder på nogen former for risiko for baby i maven. Faktisk forholder det sig modsat, idet et evt. Corona forløb øger risikoen for spontan abort, for tidlig fødsel, alvorligt forløb for mor mm. Så jeg ville simpelthen ikke turde lade være

Nej jeg syntes stadig ikke jeg ved nok kan godt gå ind og læse det men syntes de hopper de gravide osv lidt for meget over lige om børn under 12 hvorfor er de ikke vaccineret når de siger den er godkendt og der ikke sker nåede. 
åhh det er sku svært syntes jeg for er ikke bange for bivirkningerne men mere mit lille liv 

Anmeld Citér

8. november 2021

tutti

Jeg har også fået vaccinen her i uge 16+20. Jeg havde ingen bivirkninger og baby stortrives derinde.

For mig gjorde det store udfald, at sundhedsmyndighederne anbefaler den - og at de også har valgt at gøre det i fx Tyskland, som er notorisk kendt for at være ultra-konservative når det kommer til vacciner (og gravide). Det gav mig meget tryghed, fordi vi almindelige folk ved ikke en dyt om vaccinen, så derfor er det godt at læne os op ad myndighederne, som kan rådgive på et objektivt og fagligt plan  Men for mange handler det om følelser - jeg ville helst minimere risikoen for at få corona, og dermed potentielt skade min baby (som der er støttede evidens for end bivirkninger ved vaccinen).

Men folk skal gøre det, de føler sig trygge ved!

Anmeld Citér

8. november 2021

kamikaze

B&J skriver:

Det her skal ikke ende ud i en debat jeg har brug for rod for er selv vildt forvirret.

Sagen er den jeg skulle vaccineret men dage før finder jeg ud af at jeg er gravid vildt fantastisk Jeg har altid sagt jeg vil vaccineres når jeg har født fordi det er det jeg føler er rigtigt fordi jeg er sku bange for der sker nåede med min lille skat i maven også selv om jeg er i uge 20

Nu spørger jeg alle jer der har været gravide eller er gravide som har fået vaccinen hvordan regeret i nogle forandringer hvad med jeres babyer??? Hvorfor min utryghed ja nu står de i tv’et igen og jeg føler mig sku utryk med alt det der kommer ud af deres mund 

Først og fremmest bør du tale med din læge.

Umiddelbart er det mere farligt at få en omgang Corona end at blive vaccineret, men lægen kender også eventuelle særlige forhold hos dig.

Anmeld Citér

8. november 2021

B&J

tutti skriver:

Jeg har også fået vaccinen her i uge 16+20. Jeg havde ingen bivirkninger og baby stortrives derinde.

For mig gjorde det store udfald, at sundhedsmyndighederne anbefaler den - og at de også har valgt at gøre det i fx Tyskland, som er notorisk kendt for at være ultra-konservative når det kommer til vacciner (og gravide). Det gav mig meget tryghed, fordi vi almindelige folk ved ikke en dyt om vaccinen, så derfor er det godt at læne os op ad myndighederne, som kan rådgive på et objektivt og fagligt plan  Men for mange handler det om følelser - jeg ville helst minimere risikoen for at få corona, og dermed potentielt skade min baby (som der er støttede evidens for end bivirkninger ved vaccinen).

Men folk skal gøre det, de føler sig trygge ved!

Du har 100% ret det er følelser for hvis jeg ikke var blevet gravid havde jeg jo fået den for havde tid og det hele. Men åhh mit moderhjerte sidser virkelig uden på tøjet . Også det med Tyskland viste jeg ikke det lyder mere betryggende ind bare at læse en masse inden på siden. Men ja det er også svært for dem fordi der er meget de ikke ved og også der for jeg er usikker fordi man føler man tit står i to lejer. 

Anmeld Citér

8. november 2021

B&J

kamikaze skriver:

Først og fremmest bør du tale med din læge.

Umiddelbart er det mere farligt at få en omgang Corona end at blive vaccineret, men lægen kender også eventuelle særlige forhold hos dig.

Både min læge og min jordmoren har sagt de godt kan forstå jeg ikke er blevet det fordi jeg går sygemeldt og min krop arbejder på højtryk med den dumme diskusprolaps jeg har fået og den medicin jeg må nød til at tage i en lille dosis. Og de syntes det er okay jeg venter til jeg har født 

Anmeld Citér

8. november 2021

kamikaze

B&J skriver:

Både min læge og min jordmoren har sagt de godt kan forstå jeg ikke er blevet det fordi jeg går sygemeldt og min krop arbejder på højtryk med den dumme diskusprolaps jeg har fået og den medicin jeg må nød til at tage i en lille dosis. Og de syntes det er okay jeg venter til jeg har født 

Jeg tænker at du kan holde fast i dialogen med dem. De kender dig.

Anmeld Citér

8. november 2021

B&J

kamikaze skriver:

Jeg tænker at du kan holde fast i dialogen med dem. De kender dig.

Mange tak 

Anmeld Citér

9. november 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
B&J skriver:

Nej jeg syntes stadig ikke jeg ved nok kan godt gå ind og læse det men syntes de hopper de gravide osv lidt for meget over lige om børn under 12 hvorfor er de ikke vaccineret når de siger den er godkendt og der ikke sker nåede. 
åhh det er sku svært syntes jeg for er ikke bange for bivirkningerne men mere mit lille liv 

Forsigtighedsprincip, først og fremmest. Børn er også dem der er mindst hårdt ramt, derfor har det ikke været førsteprioritet. Derefter handler det også om at børn ikke kan give samtykke på samme måde som voksen. De er også opdelt i forskellige kategorier, fordi en på 1 år er anderledes end en på 11. Det tager bare længere tid.

Anmeld Citér

9. november 2021

lille-avalon

Jeg har valgt at vente til efter fødsel. jeg føler mig overhovedet ikke tryg ved at skulle vaccineres mens jeg er gravid. Jeg har ikke googlet højt og lavt om alting da jeg mener, at jeg bør forholde mig til det jeg læser på sst.dk

De har et kort afsnit i deres pjece for Personer med øget risiko ved covid 19

https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2020/Personer-med-oeget-risiko-ved-COVID-19

hvis man vil læse det de skriver kan man trykke på linket og vælge læs rapport. Så er gravide på side 19.

Jeg passer på. jeg kommer ikke så meget ud og er i dialog med både min jordemoder og læge og føler mig tryg ved min beslutning.

Min kæreste er vaccineret men støtter mig fuld i min beslutning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.