Covid vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.711 visninger
23 svar
16 synes godt om
8. november 2021

B&J

Det her skal ikke ende ud i en debat jeg har brug for rod for er selv vildt forvirret.

Sagen er den jeg skulle vaccineret men dage før finder jeg ud af at jeg er gravid vildt fantastisk Jeg har altid sagt jeg vil vaccineres når jeg har født fordi det er det jeg føler er rigtigt fordi jeg er sku bange for der sker nåede med min lille skat i maven også selv om jeg er i uge 20

Nu spørger jeg alle jer der har været gravide eller er gravide som har fået vaccinen hvordan regeret i nogle forandringer hvad med jeres babyer??? Hvorfor min utryghed ja nu står de i tv’et igen og jeg føler mig sku utryk med alt det der kommer ud af deres mund 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg er vaccineret og på ingen måde utryg ved det

Jeg har hverken kunnet finde teoretisk eller praktisk belæg for, at de skulle kunne skade min baby.

Til gengæld kan COVID-19 medføre for tidlig fødsel og andre ubehagelige følger for gravide. 

Anmeld Citér

8. november 2021

Kantar123

Jeg har hverken kunnet finde teoretisk eller praktisk belæg for, at de skulle kunne skade min baby.

Til gengæld kan COVID-19 medføre for tidlig fødsel og andre ubehagelige følger for gravide. 

Jeg har intet dårligt oplevet ved vaccinen og jeg blev vaccineret i uge 14. Var lidt træt som alle andre også kan blive, og jeg har sat mig grundigt ind i sagerne og kan med ro i maven sige, at jeg har gjort det rigtige ved at beskytte mig selv og min baby. Husk på, at selv milde symptomer på covid som uvaccineret, kan få alvorlige konsekvenser for baby. Og så vil jeg også sige, at min afklaring ikke kom af sig selv. Det var ikke et nemt valg før jeg satte mig grundigt ind i det. Og så var det :

Anmeld Citér

8. november 2021

B&J

Savanna skriver:

Det der gør mig utryk er faktisk også det du skriver for i starten var det at vaccinen kunne give for tidlig fødsel fordi de ikke viste hvordan den virkede og der står inde på siden at nu er det kun dem der får corona. Plus det er kun i 2-3 det gælder fordi det er lidt som hvis man tager stærkere medicin ja måske er det mig der over ser det hele men hele min krop skriver vent men ja åh det er svært også fordi det er jo ikke bare en vitaminpille man putter i munden og syntes det er fantastisk du er blevet det 

Anmeld Citér

8. november 2021

Savanna

Kantar123 skriver:

Jeg har intet dårligt oplevet ved vaccinen og jeg blev vaccineret i uge 14. Var lidt træt som alle andre også kan blive, og jeg har sat mig grundigt ind i sagerne og kan med ro i maven sige, at jeg har gjort det rigtige ved at beskytte mig selv og min baby. Husk på, at selv milde symptomer på covid som uvaccineret, kan få alvorlige konsekvenser for baby. Og så vil jeg også sige, at min afklaring ikke kom af sig selv. Det var ikke et nemt valg før jeg satte mig grundigt ind i det. Og så var det :

Er det med vilje, du har citeret mig?

Anmeld Citér

8. november 2021

B&J

Kantar123 skriver:

Fedt du bare gjorde det min usikkerhed bære nok i alle de forskellige informationer man har fået omkring den vaccine som gravid 

Anmeld Citér

8. november 2021

Savanna

B&J skriver:

Det der gør mig utryk er faktisk også det du skriver for i starten var det at vaccinen kunne give for tidlig fødsel fordi de ikke viste hvordan den virkede og der står inde på siden at nu er det kun dem der får corona. Plus det er kun i 2-3 det gælder fordi det er lidt som hvis man tager stærkere medicin ja måske er det mig der over ser det hele men hele min krop skriver vent men ja åh det er svært også fordi det er jo ikke bare en vitaminpille man putter i munden og syntes det er fantastisk du er blevet det 

Man undlod at tilbyde vaccinen til gravide af forsigtighedsprincip i starten. Det er helt standard ved alt ny medicin/vacciner, indtil man har haft tid til at undersøge effekten specifikt på gravide. 

I andre lande (bl.a. USA og Israel) har man vaccineret gravide fra starten og andre lande startede før Danmark. Det er fra disse lande, man fik data sammen med dem, der var blevet gravide under de første studier.

Der har aldrig været snak om for tidlig fødsel og vaccination?

Ingen lande har nogen interesse i at risikere gravide og babyer kan tage skade. Så hvis der var den mindste risiko eller tvivl, så blev det fluks standset igen.

Anmeld Citér

8. november 2021

Hamse88

Jeg stoler fuldstændig på den viden de har opnået.
Min utryghed går på, at de kun kan have begrænset viden.
Fra de startede med at vaccinere til nu, kan børn, hvis mødre blev vaccinerede under graviditeten, kun have en vis alder. Jeg er bange for langtidsvirkningerne - er vi i gang med at skabe en årgang af børn med koncentrationsbesvær, indlæringsvanskeligheder, bogstavkombinationer eller andet? 
Jeg har i lang tid været glad for mit valg om ikke at blive vaccineret, men efter aftenens pressemøde er jeg usikker

Anmeld Citér

8. november 2021

B&J

Savanna skriver:

Man undlod at tilbyde vaccinen til gravide af forsigtighedsprincip i starten. Det er helt standard ved alt ny medicin/vacciner, indtil man har haft tid til at undersøge effekten specifikt på gravide. 

I andre lande (bl.a. USA og Israel) har man vaccineret gravide fra starten og andre lande startede før Danmark. Det er fra disse lande, man fik data sammen med dem, der var blevet gravide under de første studier.

Der har aldrig været snak om for tidlig fødsel og vaccination?

Ingen lande har nogen interesse i at risikere gravide og babyer kan tage skade. Så hvis der var den mindste risiko eller tvivl, så blev det fluks standset igen.

Og der var en del i starten omkring vaccine til gravide eller ej og de var meget usikre. Men nok også mere min usikkerhed fordi jeg har den lille i maven. Men uh syntes det er svært og ja ved godt ikke alle ser sådan på det og man bare skal gøre det osv 

Anmeld Citér

8. november 2021

B&J

Hamse88 skriver:

Jeg stoler fuldstændig på den viden de har opnået.
Min utryghed går på, at de kun kan have begrænset viden.
Fra de startede med at vaccinere til nu, kan børn, hvis mødre blev vaccinerede under graviditeten, kun have en vis alder. Jeg er bange for langtidsvirkningerne - er vi i gang med at skabe en årgang af børn med koncentrationsbesvær, indlæringsvanskeligheder, bogstavkombinationer eller andet? 
Jeg har i lang tid været glad for mit valg om ikke at blive vaccineret, men efter aftenens pressemøde er jeg usikker

Jeg har det 100% på samme måde alt siger mig de kun gør det fordi de ikke selv ved hvad de ellers skal gøre og fordi de igen er usikre og bange og fordi de ikke gider ha hele Danmark på nakken igen. Ja det er en skrækkelig sygdom og jeg passer meget på og pt er jeg sygemeldt pga en diskusprolaps i nakken så er jo ikke sammen med mange mennesker hold til hvis jeg arbejde i butikken. Men også alle de blandet meninger manden min er selv i sundheds sektoren og har fået 3 stik og han siger også han 100% godt kan forstå mig og er skisme glad for hans støtte i alt det her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.