Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man betragter et venskab. Nogle ses med deres venner stort set hver dag, nogle kun et par gange om året, og nogle ses med en del af dem ofte og andre sjældent. Men hvis man ikke ligesom har det ens med det, så kan det godt være rigtig øv for den der gerne vil ses noget oftere.
Jeg er nok ligesom dig med det. Jeg vil også gerne pleje mine venskaber. Men synes jo ældre jeg er blevet, des mindre bliver det også til med de fleste, og det er egentlig mest deres "skyld".
Jeg har en veninde, som var en rigtig god veninde i gymnasiet, og vi spillede teater sammen og var rigtig tætte i det hele taget. Men hende har jeg ikke set i snart 3½ år, har ikke set hende siden hun startede på hendes uddannelse til lærer. Og hun har ikke engang mødt Jens, selvom vi har været sammen i 3 år og 2 måneder. Og må indrømme at jeg føler mig såret og forrådt af hende. Og hver gang jeg skriver om hun ikke snart har tid til at ses, så har hun lige en eksamen eller for mange opgaver på seminariet. Og det er virkelig meget ØV! For vi havde et meget specielt venskab, lavede de mystiske ting sammen, og det savner jeg sq. Tror bare hun har fundet nye venner via hendes uddannelse og så prioterer den meget højt - også højere end jeg synes hun burde. Men det er jo hendes valg. Jeg er faktisk stoppet med at kontakte hende, for føler mig tilsidesat hver gang jeg prøver, og det gider jeg ikke.
Heldigvis har jeg nu fået en rigtig skøn veninde, som også prøver på at få barn med hendes kæreste, og det er skønt. Og hun prioterer lige så meget som mig venskabet (hvis ikke endda endnu mere). Så i dette venskab føler jeg mig virkelig ØNSKET.
Tænker lidt at det er dumt at spilde ens tid og energi på at prøve at holde liv i et dødt venskab, så hellere finde nogle nye. Nu er jeg også kun 23, og jeg mærker da hele tiden hvordan man enten vokser længere fra eller tættere på dem man har tilbragt tid sammen med de senere år. Nogle venskaber vokser man nok bare fra på den ene eller anden måde.
Synes du evt. skal fortælle din veninde hvordan du har det med at hun nedprioterer dig sådan, og så se hvad hun siger til det. Er der ingen ændring synes jeg du skal glemme hende.
Anmeld