Veninden har ikke tid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Kloster

Hej.

Jeg har en virkelig fantastisk veninde. Vi har arbejdet sammen på slagteri, plejehjem, taget ssh og ssa uddannelsen sammen og arbejdet kort tid sammen bagefter. Vi snakker virkelig godt sammen og jeg ved at hendes følelser for mig er gengældt.

På begge uddannelser gik vi i klasse sammen, gruppe sammen og kørte sammen hver dag. Og stadig vik vi ikke "nok" af hinanden. Fantastisk forhold.

Men........... Når vi ikke går i skole, har hun bare aldrig tid. Jeg mener, hvis vi skal mødes er det flere uger/mdr ud i fremtiden. Det er jeg ked af. Jeg savner hende virkelig meget og har en dyb forståelse for, at hun altid har meget om ørerne/se til.

Men jeg har så svært ved at blive ved med at være tålmodig. Har bare lyst til, hun skal vælge mig engang imellem også.

Nu skal vi være sammen en aften i næste uge. Og der har vi knap set hinanden siden feb, hvor vi begge blev udlærte. Måske 1-2 gange siden. Hvor der også var andre i selskabet. Har bare lyst til at snakke med hende - bare os to - og fordybe os i de emner vi to har fortrolige, snik/snak, kaffe, overfladiske emner osv. Bare snakke og grine...

Er jeg urimelig? Hvad gør jeg? Er jeg bare blevet 5 års tøsefornærmet og forkælet?

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Kloster

Slet ingen, der ved hvad man gør i sådan en situation???

Anmeld

28. oktober 2009

..

Jeg kan godt følge dig og syntes ikke du er 5-år gammel fornærmet.

Jeg tænker bare (og nu må du ikke misforstå mig) at hun ikke er lige så vild med at skulle ses som du er. Hvis man gerne vil se nogen så prioriterer man det højt og kan altid lige finde tiden til det.

Kunne du ikke tage en snak med hende om det?

/Rikke..

Anmeld

28. oktober 2009

Kloster

Macrolf skriver:

Jeg kan godt følge dig og syntes ikke du er 5-år gammel fornærmet.

Jeg tænker bare (og nu må du ikke misforstå mig) at hun ikke er lige så vild med at skulle ses som du er. Hvis man gerne vil se nogen så prioriterer man det højt og kan altid lige finde tiden til det.

Kunne du ikke tage en snak med hende om det?

/Rikke..

Tak for svar

Og ja sådan tænker jeg også lidt. Jeg prioritere anderledes end hende. Og det gør mig lidt ked. Jeg føler også bare, at hvis jeg snakker for meget med hende om det, virker det måske til, jeg vil presse hende til at "gide" mig, ell afsætte tid af til mig. Og det vil jeg ikke. Hun skulle jo gerne selv have lyst.

Anmeld

28. oktober 2009

Maise

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har en virkelig fantastisk veninde. Vi har arbejdet sammen på slagteri, plejehjem, taget ssh og ssa uddannelsen sammen og arbejdet kort tid sammen bagefter. Vi snakker virkelig godt sammen og jeg ved at hendes følelser for mig er gengældt.

På begge uddannelser gik vi i klasse sammen, gruppe sammen og kørte sammen hver dag. Og stadig vik vi ikke "nok" af hinanden. Fantastisk forhold.

Men........... Når vi ikke går i skole, har hun bare aldrig tid. Jeg mener, hvis vi skal mødes er det flere uger/mdr ud i fremtiden. Det er jeg ked af. Jeg savner hende virkelig meget og har en dyb forståelse for, at hun altid har meget om ørerne/se til.

Men jeg har så svært ved at blive ved med at være tålmodig. Har bare lyst til, hun skal vælge mig engang imellem også.

Nu skal vi være sammen en aften i næste uge. Og der har vi knap set hinanden siden feb, hvor vi begge blev udlærte. Måske 1-2 gange siden. Hvor der også var andre i selskabet. Har bare lyst til at snakke med hende - bare os to - og fordybe os i de emner vi to har fortrolige, snik/snak, kaffe, overfladiske emner osv. Bare snakke og grine...

Er jeg urimelig? Hvad gør jeg? Er jeg bare blevet 5 års tøsefornærmet og forkælet?

Kloster

Jeg tænker om hun har mand og børn. Kender til flere der prioriterer dette så højt at man sjældent kan få en aftale i stand. De forhold er så for mig løbet ud i sandet.

Anmeld

28. oktober 2009

..

Det kan jeg godt følge dig i.. Så er den eneste mulighed vel at lade være at foreslå noget med hende mere og så se om hun ikke tager kontakt til dig og foreslår et eller andet?

Det håber jeg rigtigt meget for dig at hun gør, men på den anden side så er hun vel i virkeligheden ikke værd at samle på hvis hun ikke rigtigt gider dig?

Anmeld

28. oktober 2009

Kloster

Maise skriver:

Jeg tænker om hun har mand og børn. Kender til flere der prioriterer dette så højt at man sjældent kan få en aftale i stand. De forhold er så for mig løbet ud i sandet.

Hej.

Ja hun har 2 børn og en mand der er lastbilchefør. Han arb ikke 7-16. Så jeg ved hun har meget om ørerne.

Hvad mener du med, at de forhold er løbet ud i sandet for dig??

Anmeld

28. oktober 2009

Kloster

Macrolf skriver:

Det kan jeg godt følge dig i.. Så er den eneste mulighed vel at lade være at foreslå noget med hende mere og så se om hun ikke tager kontakt til dig og foreslår et eller andet?

Det håber jeg rigtigt meget for dig at hun gør, men på den anden side så er hun vel i virkeligheden ikke værd at samle på hvis hun ikke rigtigt gider dig?

Åhh den niv lidt det sidste du skrev

For føler virkelig godt hun gider mig. Hun skriver sms hver dag og er oprindelig interesseret. Men det er som om, hun ikke kan presse tid ind til at ses med mig.

Men måske jeg skulle lade hende tage det næste skridt til hvornår vi skal mødes.

Anmeld

28. oktober 2009

..

Det er hun da helt sikkert også hvis hun skriver til dig hver dag - med mindre det er dig der skriver først?

Syntes nu du skal lade hende foreslå noget næste gang

Anmeld

28. oktober 2009

RikkeR

Er man kun rigtige veninder, hvis man ser hinanden rigtig tit?

Du må ikke misforstå mig men måske har I bare forskellige opfattelser af hvordan venskabet bliver plejet og holdt ved lige. De bedste veninder jeg har VED at jeg ikke kan overskue at ringe eller være sammen altid - tror egentlig heller ikke det er det du forventer. Jeg ELSKER tanken om at jeg nærmest uanset, hvor lang tid der går, bare kan ringe og så er alt som det plejer. Vi har jo alle travlt.

Måske du kan skrive at du savner hende og fortælle hende hvor meget hun betyder for dig - du må ikke blive fornærmet fordi hun ikke har tid eller overskud - vis du er large og spørg om der er noget du kan hjælpe hende med. Spørg hvornår hun næste gang skal gøre hovedrent og tilbyd at komme og hjælpe hende - syng, dans, pjat og snak sammen samtidig. Lav lækker mad bagefter - altså man må tænke alternativt.

Hun skriver tit til dig og det betyder altså at du er i hendes tanker. Synes bestemt ikke du skal droppe hende som veninde -

Tanker fra

Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.