Hvad skal vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.797 visninger
15 svar
5 synes godt om
2. november 2021

Anonym trådstarter

Hej alle!

vi er et par der inderligt ønsker at blive forældre.

vi har været i gang siden februar, med at prøve her de sidste måneder er der gået virkelig meget intensitet i!

Vi sys vi gør alt, jeg har nu købt æl test, der er digital, vi spiser vitaminer til fertilitet begge to, jeg er næsten stoppet med at drikke kaffe, drikker en kop om morgen, men ikke i mine fertile dage. 
har flere apps men ved virkelig ikke hvad for nogle jeg skal stole på, for de køre hver deres måde på det.

hvilke apps bruger i?

jeg har: 

clue, Flo, Clover, evelin, og ingen af dem følges ad.. 

nogle bud på hvad vi kan prøve? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Få tjekket jeres fertilitet. Start med manden, det er det nemmeste. 

Nu skriver du ikke jeres alder, men især hvis I er 35+ ville jeg få det tjekket, da fertiliteten daler med alderen. Jeg taler af bitter erfaring. 

Anmeld Citér

2. november 2021

Komnubaby3

Vi har også været igang siden februar uden nogen former for held. Det viser sig, at kæresten har dårlig sædlvalitet, så vi er netop nu igang med vores første fertilitetsbehandling. 

Hvis jeres mavefornemmelse fortæller jer at der er noget galt, så tøv ikke med at ringe. Det er jeg glad for at vi gjorde, selvom vi ikke har været igang i et år endnu. Det sagde vores læge slet ikke noget til. 

Anmeld Citér

2. november 2021

Kayla

Har du prøvet “Conceive plus” glidecreme?

jeg ved ikke hvor godt det er, men har bare læst rigtig mange gode anmeldelser.

jeg bruger det selv siden 2. Cyklus og er i 4. cyklus har testdag næste uge. Ved ikke om det gør nogen forskel men tænkte at det nok ikke skader at prøve 

Anmeld Citér

2. november 2021

Kayla

Komnubaby3 skriver:

Vi har også været igang siden februar uden nogen former for held. Det viser sig, at kæresten har dårlig sædlvalitet, så vi er netop nu igang med vores første fertilitetsbehandling. 

Hvis jeres mavefornemmelse fortæller jer at der er noget galt, så tøv ikke med at ringe. Det er jeg glad for at vi gjorde, selvom vi ikke har været igang i et år endnu. Det sagde vores læge slet ikke noget til. 

Hvordan blev din kæreste udredt? De plejer sige man skal vente 1 år, men overvejer selv kontakte en privatklinik

Anmeld Citér

2. november 2021

Kayla

Aalborgtøsen skriver:

Få tjekket jeres fertilitet. Start med manden, det er det nemmeste. 

Nu skriver du ikke jeres alder, men især hvis I er 35+ ville jeg få det tjekket, da fertiliteten daler med alderen. Jeg taler af bitter erfaring. 

Gør man det selv eller ved privat klinik?

Havde hørt at lægerne først henviser efter 1 år 

Anmeld Citér

2. november 2021

Komnubaby3

Kayla skriver:

Hvordan blev din kæreste udredt? De plejer sige man skal vente 1 år, men overvejer selv kontakte en privatklinik

Vi ringede til lægen sidste måned og hun sendte os videre med henvisning til gynækolog. Og mens vi ventede på at komme til gynækolog, så fik vi lavet nogle test inden.

Anmeld Citér

2. november 2021

Charl90

Det lyder til at I gør det rigtige husk at det er helt normalt at det tager op imod et år at opnå graviditet. For mig har det taget hhv. 14 måneder og 11 måneder. Tro på det nok skal lykkes hvis det ikke lykkes inden for ét år, så kan man få henvisning fra lægen. Det lykkes for ca85% ingen for første år.

Anmeld Citér

3. november 2021

Ønskebarn22

Har du brugt æl tests før, nu hvor du skriver du har købt digitale? 

Jeg kan i hvert fald kun anbefale det! Jeg blev virkelig overrasket over hvor min æl lå, og i sidste ende gælder det jo om timing. 

Jeg lykkes med at finde min æl 100% 2 gange, hvor jeg bekræftede strimmel test med den digitale, og anden gang jeg fandt den, lykkes det. Man skal bare huske det kan gå op til 48 timer fra positiv test til æl, så man måske lige snupper et par dage i lagerner i træk.. 

Det kan være du allerede er klar over overstående, jeg vil bare lige slå et slag for æl test.. 

Derudover kan man på babyplan købe to forskellige slags sædkvalitets test til hjemmebrug, hvis man lige vil se hvordan det står til på den front. De koster 200-300kr. 

Anmeld Citér

3. november 2021

Anonym trådstarter

Vi tester med strimmel test, og digital, 

vi er først henvist til fertilitets klinik i februar hvilket jeg sys der er lang tid at gå pg ikke vide hvem den er gal med.. 

så ved ikke lige helt hvordan vi får gjort det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.