Hej.
Vil lige skyde ind med, at spiseforstyrrelser som bulimi og anorexi er en psykisk sygdom. Jeg som sosu-assistent, kan arb med at passe den gruppe mennesker. Det i sig selv, synes jeg er tankevækkende, når man helt bevist selv starter på denne psykiske sygdom, for bare at tabe nogle få kg.
Kloster
Er det ikke mere en psykiatrisk lidelse end en psykisk sygdom, altså ved godt at det er en smule ordkvøleri, men tænker lidt at opdelingen må være at fx. angstanfald/spiseforstyrelse er en psykisk lidelse som du muligvis kan komme ud af, hvor en psykisk sygdom er noget der altid er i kroppen.. giver det mening.. tænker bare at den skizofrene mand selvom hans sygdom bliver holdt i ave, så er den stadig i kroppen(hjernen om du vil) og en spiseforstyrelse kan kureres selvom man altid har en mulighed for at få det igen, så er det normal ikke en kemisk eller fysiologisk begrundelse for hvorfor det starter.. håber du forstår hvad jeg mener Kloster, for jeg er som sådan ikke uenig med dig.. men mener bare at det kan i de fleste tilfælde være en lidelse, som i de fleste tilfælde er kortvarrige, hvorimod en psykisk sygdom er for altid også selvom det er muligt at opretholde en "normal" tilværelse..
Et kæmpe sidespring.. ved jeg.. sorry..
Anmeld