Anonym skriver:
Hej de damer... Ville høre om i kunne hjælpe mig.
Jeg er begyndt a kaste op efter stort set hver måltid. Spiser normal morgenmad, som havregrød elle lign. ellers kan jeg ikke komme igennem dagen. men alt andet jeg indtager i løbet a dagen kommer stort set op igen. Jeg har ca tabt 10 kg på dette, dog over mange måneder.
Har været så ked af min krop efter jeg har født a jeg simpelhen er nået så langt ud a jeg gør dette ved mig selv. Men kan ikke finde ud a om jeg har et problem. Når jeg tænker på en med spiseforstyrrelse tænker jeg på en rigtig rigtig tynd en..det er jeg slet ikke. vejer 76 kg og 1,65 høj.
vil i sige jeg har en spiseforstyrrelse eller hvornår har man det??
Du lyder fuldstændigt som min søster som startede præcis sådan som du beskriver - for at tabe lidt ekstra kilo. Men det endte som en besættelse for hende - hun begyndte at skrive alt ned hun indtog, vejede sig flere gange dagligt (og somme tider om natten), blev mere og mere forvrænget i sit krops- og selvbillede og tilsidst prøvede hun lidt afføringsmidler som første til andre stofskifteforhøjende præperater og til sidst havde hun for flere tusind kroner slankepiller liggende som hun bestilte hjem fra udlandet fordi de er ulovlige herhjemme.
Hun var ikke den tyndeste pige i klassen nej, men bestemt ikke tyk eller fed!Tværtimod var og er hun en smuk og naturlig pige at se på som fyrene var vilde med.
I dag slås hun med en forfærdelig depression som kom ud af bulimien og vægtfokuseringen. Hun har det elendigt og vægten er det sidste af hendes problemer som hun fortalte mig og lægen ved den samtale jeg fulgte hende til i sidste uge.
STOP med at kaste op og få for guds skyld noget hjælp for du har ingen anelse om hvad lidt kasten op kan føre til! Ud over at det er stærkt vanedannende kan du risikere hjertesrop, hjerneblødninger m.m. hver eneste gang du stikker fingrene i halsen.
Jeg beder dig på mine grædende knæ - STOP før det er for sent og du sidder i saksen! Det er simpelthen ikke de kilo værd at ødelægge dig selv, dit liv og din krop på den måde.
Kh
Rosa
Anmeld