Hvornår har man en spiseforstyrrelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.748 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Anonym trådstarter

Hej de damer... Ville høre om i kunne hjælpe mig.

Jeg er begyndt a kaste op efter stort set hver måltid. Spiser normal morgenmad, som havregrød elle lign. ellers kan jeg ikke komme igennem dagen. men alt andet jeg indtager i løbet a dagen kommer stort set op igen. Jeg har ca tabt 10 kg på dette, dog over mange måneder.

Har været så ked af min krop efter jeg har født a jeg simpelhen er nået så langt ud a jeg gør dette ved mig selv. Men kan ikke finde ud a om jeg har et problem. Når jeg tænker på en med spiseforstyrrelse tænker jeg på en rigtig rigtig tynd en..det er jeg slet ikke. vejer 76 kg og 1,65 høj.

vil i sige jeg har en spiseforstyrrelse eller hvornår har man det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Vingummien

Hvis det er med vilje du kaster op så er det en spiseforstyrrelse

Anmeld

27. oktober 2009

heaven

Hrum..... sundt er det i hvert fald ikke... og selvom du ikke føler dig tynd nu, går det jo den vej, hvis du bliver ved at behandle din krop sådan.... synes klart du skal snakke med din læge el lign...

Jannie

Anmeld

27. oktober 2009

Lise

Jeg synes bestemt det lyder som en spiseforstyrrelse. Men du er opmærksom på det, og det er en god ting. Jeg synes du skal søge professionel hjælp med det samme, og komme ud af den dårlige rytme igen. Den KAN gå helt galt det der...

Jeg har set det hos flere veninder, og det er altså bare så ubehageligt. Og man stopper jo altså ikke bare fordi man opnår den vægt man gerne vil have, men bliver bare tyndere og tyndere. Det er så usundt.

Håber du søger hjælp snarest, og stopper opkastningerne..

Anmeld

27. oktober 2009

Anonym trådstarter

Ja det er med vilje a jeg kaster op..

Efter jeg havde født var jeg så fokuseret på a tabe mig igen og få min gamle krop tilbage a jeg ikke kunne give mit barn nok opmærksomhed.... Jeg føler nu a jeg har nogenlunde kontrol over det... og er blevet lidt mere glad. men kan også mærke a jeg blevet så afhængig af a gøre det, a jeg får det dårligt vis jeg ikke kommer a med det mad jeg har indtaget.

Anmeld

27. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Du skal jo helt klart gå til lægen og få en snak. Man skal ikke kaste op en eneste gang efter man har spist.

Anmeld

27. oktober 2009

Ansemusen

Der ER en spiseforstyrrelse n år du kaster provokeret op jævnligt og med henblik på at tabe dig!! Du sal søge hjælp hos din læge med det samme, for bider det sig først rigtigt fast kan det gå meget meget galt! Jeg har en veninde som har kæmpet med bulimi i årevis og det er bestemt ikke sjovt og meget værre end at veje lidt for meget! Synes du har taget et skridt i den rigtige retning ved at spørge herinde!

Rigtig meget held og lykke, jeg håber du kan få hjælp til at stoppe det nu

Anmeld

27. oktober 2009

Honningblomst

hej dig...

Du har da i hvert fald et "forstyrret" forhold til din krop og hvad der er godt for den....øv, altså, det er synd for dig. For din krop bliver jo ikke smuk bare ved at du taber dig. Den skal jo have alt det gode...sund kost og motion og en god nattesøvn.

Jeg kan godt følge dig på en måde, at det ville være nemt bare at sulte sig...har selv tænkt alle tanker om hvad og hvordan...men du ødelægger dig jo kun nu og det ved du sikkert også godt selv.

At du ikke er tynd er jo ikke ensbetydende med at du ikke har en spiseforsstyrrelse...jeg mener det er de færreste der er tynde og har anoreksi, langt de fleste er store eller normalvægtige og lider at bulimi og overspisning.

Der findes flere støtteforeninger....skynd dig at skrive eller ringe til dem og få noget hjælp...for det er da lige meget hvad et skråplan og da slet ikke rart at leve som du gør nu..stakkels dig..

Knus..

Anmeld

27. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Hej de damer... Ville høre om i kunne hjælpe mig.

Jeg er begyndt a kaste op efter stort set hver måltid. Spiser normal morgenmad, som havregrød elle lign. ellers kan jeg ikke komme igennem dagen. men alt andet jeg indtager i løbet a dagen kommer stort set op igen. Jeg har ca tabt 10 kg på dette, dog over mange måneder.

Har været så ked af min krop efter jeg har født a jeg simpelhen er nået så langt ud a jeg gør dette ved mig selv. Men kan ikke finde ud a om jeg har et problem. Når jeg tænker på en med spiseforstyrrelse tænker jeg på en rigtig rigtig tynd en..det er jeg slet ikke. vejer 76 kg og 1,65 høj.

vil i sige jeg har en spiseforstyrrelse eller hvornår har man det??

Du lyder fuldstændigt som min søster som startede præcis sådan som du beskriver - for at tabe lidt ekstra kilo. Men det endte som en besættelse for hende - hun begyndte at skrive alt ned hun indtog, vejede sig flere gange dagligt (og somme tider om natten), blev mere og mere forvrænget i sit krops- og selvbillede og tilsidst prøvede hun lidt afføringsmidler som første til andre stofskifteforhøjende præperater og til sidst havde hun for flere tusind kroner slankepiller liggende som hun bestilte hjem fra udlandet fordi de er ulovlige herhjemme.

Hun var ikke den tyndeste pige i klassen nej, men bestemt ikke tyk eller fed!Tværtimod var og er hun en smuk og naturlig pige at se på som fyrene var vilde med.

I dag slås hun med en forfærdelig depression som kom ud af bulimien og vægtfokuseringen. Hun har det elendigt og vægten er det sidste af hendes problemer som hun fortalte mig og lægen ved den samtale jeg fulgte hende til i sidste uge.

STOP med at kaste op og få for guds skyld noget hjælp for du har ingen anelse om hvad lidt kasten op kan føre til! Ud over at det er stærkt vanedannende kan du risikere hjertesrop, hjerneblødninger m.m. hver eneste gang du stikker fingrene i halsen.

Jeg beder dig på mine grædende knæ - STOP før det er for sent og du sidder i saksen! Det er simpelthen ikke de kilo værd at ødelægge dig selv, dit liv og din krop på den måde.

Kh

Rosa

Anmeld

27. oktober 2009

Maise

Anonym skriver:

Ja det er med vilje a jeg kaster op..

Efter jeg havde født var jeg så fokuseret på a tabe mig igen og få min gamle krop tilbage a jeg ikke kunne give mit barn nok opmærksomhed.... Jeg føler nu a jeg har nogenlunde kontrol over det... og er blevet lidt mere glad. men kan også mærke a jeg blevet så afhængig af a gøre det, a jeg får det dårligt vis jeg ikke kommer a med det mad jeg har indtaget.

JA du har en spiseforstyrrelse, og muligvis da også en fødselsdepression. Synes du skal søge læge inden det tager overhånd. Ønsker dig det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.