Mit udseende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
20 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg synes virkelig ikke jeg er pæn, eller særlig tiltrækkende for det modsatte køn. Jeg vejer nu 22 kg for meget.

Jeg er i gang med at arbejde med selvværdet. Selvom det er fint egentlig og jeg bare generelt ikke er tilfreds med udseendet  Men hvor pokker er det svært når man på et tidspunkt gerne vil begynde og date igen. Er indforstået med jeg først skal få det bedre med spejlbilledet før jeg begynder på det.

Brysterne hænger langt nede, og kroppen kunne bruge en opstramning. Men det er jeg så småt i gang med.

Er der andre der har været i samme båd, og ikke er tilfreds med udseendet?

Jeg ved at udseendet ikke betyder alt når man skal date, men det betyder stadig noget..

Havde brug for at dele det med nogle. 
Jeg har ikke brug for at høre at det er noget pjat, at man tænker på sit udseende.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Åh det udseende er så meget skyld i dårligt selvværd. 
Jeg kender det helt sikkert fra mig selv! 
Det eneste der hjælper for mig er træning. På den måde mærker jeg bedre min krop og jeg oplever også at jeg tænker pænere om min krop. 

Knus til dig!

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes virkelig ikke jeg er pæn, eller særlig tiltrækkende for det modsatte køn. Jeg vejer nu 22 kg for meget.

Jeg er i gang med at arbejde med selvværdet. Selvom det er fint egentlig og jeg bare generelt ikke er tilfreds med udseendet  Men hvor pokker er det svært når man på et tidspunkt gerne vil begynde og date igen. Er indforstået med jeg først skal få det bedre med spejlbilledet før jeg begynder på det.

Brysterne hænger langt nede, og kroppen kunne bruge en opstramning. Men det er jeg så småt i gang med.

Er der andre der har været i samme båd, og ikke er tilfreds med udseendet?

Jeg ved at udseendet ikke betyder alt når man skal date, men det betyder stadig noget..

Havde brug for at dele det med nogle. 
Jeg har ikke brug for at høre at det er noget pjat, at man tænker på sit udseende.. 

Når du skriver at du ikke er særlig pæn, hvad mener du så med det? 

Altså tænker jo at man med tøj og en god bh kan skjule rigtig mange ting. Selve dit ansigt og hår, som jo typisk også er det der ses på, kan du sikkert shine? 

Og så sig det højt måske? Har du fået børn? 
Det har jo også tit en betydning for selvværdet og kroppens ændring af udseende. 

Men jeg tror mange har været der og er der, hvor man altid synes der er et eller andet uperfekt. Men intet skal være perfekt.  

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Anonym

Jeg vejer selv 30kg for meget og ligner noget der er løgn. Jeg kan til tider skamme mig over at være sådan en tyksak i forhold til min kæreste jeg har ekstremt svært ved at tabe mig, så jeg har på et tidspunkt besluttet mig for at fokusere på noget andet og så leve med det. 

Det virker også godt for mig at tænke "hvordan ville jeg tale til min veninde hvis hun sagde sådan nogle grimme ting om hende som jeg tænker om mig selv?". Det sætter det lidt i perspektiv. 

Og så gør godt tøj og en tur til frisøren bare noget lækkert for selvværdet Hvis du fornemmer bare den mindste modstand på dit udseende fra en date så er han ikke værd at bruge tid på. Der findes mænd derude som er fløjtende ligeglade med udseende, og som bare gerne vil have en sød pige  

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når du skriver at du ikke er særlig pæn, hvad mener du så med det? 

Altså tænker jo at man med tøj og en god bh kan skjule rigtig mange ting. Selve dit ansigt og hår, som jo typisk også er det der ses på, kan du sikkert shine? 

Og så sig det højt måske? Har du fået børn? 
Det har jo også tit en betydning for selvværdet og kroppens ændring af udseende. 

Men jeg tror mange har været der og er der, hvor man altid synes der er et eller andet uperfekt. Men intet skal være perfekt.  

Jeg mener, at jeg har grimme ansigts træk.
Jeg er virkelig ikke god til at ligge makeup, og håret er kruset og ustyrligt. Da jeg var hos en frisør for 1 år siden lokkede hun mig til at få klippet en god sjat af håret af, og jeg tænkte “Hvorfor ikke prøve det” men det skulle jeg ikke have gjort for jeg har krøller og det står bare til alle sider  
Det er vokset men ikke så meget som inden jeg blev klippet. Men nu har jeg lært at det skal jeg aldrig gøre igen  

Er meget enig i dig med, at intet skal være perfekt. 

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Anonym trådstarter

Åh det udseende er så meget skyld i dårligt selvværd. 
Jeg kender det helt sikkert fra mig selv! 
Det eneste der hjælper for mig er træning. På den måde mærker jeg bedre min krop og jeg oplever også at jeg tænker pænere om min krop. 

Knus til dig!

Træning hjælper helt sikkert, det er jeg enig med dig i. Er bare glad for jeg ikke er den eneste med de her følelser og tanker. Det kan man godt føle at man er..

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Anonym

Jeg tror, at alle slås lidt med deres udseende i perioder. Jeg har ikke dårligt selvværd almindeligvis, men i ny og næ kan jeg godt hade dele af mit udseende. Jeg har en datter på halvandet år, og jeg er virkelig sluppet billigt efter graviditeten med hende, så jeg kun har en lille smule rynket hud på maven. Jeg er 170 høj og vejer 53 kilo, så jeg er jo på sin vis ikke et sted, hvor jeg rationelt bør have problemer med mit udseende, men det kan jeg sagtens i perioder alligevel. 

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Kir

Kender det alt for godt! Det meste af tiden tænker jeg ikke så meget over min vægt, men engang imellem går det mig på. Og så synes jeg generelt det er svært her efter graviditet og amming at kroppen ser anderledes ud.

Jeg har har fået en del ud af at læse "Elsk dig selv og bliv elsket" af Joan Ørting og "Happy fat" af Sofie Hagen. Sidstnævnte ændrede virkelig mit verdenssyn ift at være tyk og hvorfor tyk bliver sat lig med at være grim og usund. Virkelig interessant læsning. Og Joan Ørting har en masse øvelser der måske virker lidt fjollede men som faktisk virker.

Og så vil jeg bare sige, at skønhed er meget andet end at se godt ud. Indre udstråling kan være lige så (og for mig mere) attraktivt som et pænt ydre. Så tror at hvis du får arbejdet med dit selvværd så vil du også få en god udstråling. 

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Kir

Anonym skriver:

Træning hjælper helt sikkert, det er jeg enig med dig i. Er bare glad for jeg ikke er den eneste med de her følelser og tanker. Det kan man godt føle at man er..

Helt ærligt så tror jeg at alle mennesker har tidspunkter hvor de ikke føler sig godt tilpas i deres krop. Også de rige og smukke. 

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Anonym

Jeg mener, at jeg har grimme ansigts træk.
Jeg er virkelig ikke god til at ligge makeup, og håret er kruset og ustyrligt. Da jeg var hos en frisør for 1 år siden lokkede hun mig til at få klippet en god sjat af håret af, og jeg tænkte “Hvorfor ikke prøve det” men det skulle jeg ikke have gjort for jeg har krøller og det står bare til alle sider  
Det er vokset men ikke så meget som inden jeg blev klippet. Men nu har jeg lært at det skal jeg aldrig gøre igen  

Er meget enig i dig med, at intet skal være perfekt. 

Men der er jo hjælp at hente i forhold til make-up. I magasin og Matas mener jeg at man vist kan få noget hjælp/guidning til at lægge noget pæn make-up. YouTube kan sikkert også bruges. 
Og hvis du har et par gode veninder, søstre eller lignende, kunne I måske lave en hyggeaften og få en make-up artist ud? Det kan jeg huske jeg var til i mine teenageår, fordi en venindes mor lige var blevet uddannet. Det var MEGA hyggeligt og jeg bruger stadig nogle af hendes fif i dag.

Håret - find en anden frisør, sørg for at forklare din problematik med håret og krøllerne. Jeg har også krøller og mit hår skal behandles helt særligt, for ellers ligner jeg en hekse der har fået stød. 

Find noget lækkert tøj, hvor du føler dig godt tilpas. Noget hvor det fx kan skjule lidt overflødigt mavefedt eller hvad der nu skal skjules. 

Jeg er ikke perfekt. Og tro mig, jeg havde lyst til at aflyse min date nr. 2 fordi jeg frygtede at vi ligesom skulle skridtet videre og være endnu mere tætte sammen. Men jeg måtte fortælle hvor elendigt jeg havde det med min mave(20kg. for meget, ar efter strækmærker og kejsersnitsdelle. Men helt ærligt var det bare ikke det han fokuserede på. Han synes jeg er dejlig som jeg er og accepterede at min krop naturligvis havde ændret sig efter jeg havde fået børn. Men mit eget selvbillede er bare så frygteligt, men min mand ser ikke på det på den måde og det giver mig selvfølgelig meget mere selvtillid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.