Menstruationskop - fungere det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Baby3? skriver:

Hvor køber du den? Har længe overvejet om jeg skal prøve med en cup. Har født børn, så hvilken størrelse skal man vælge.

Kopperiet har dem - link

De har også en super fin størrelsesguide

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2021

Charl90

Det er fantastisk! Går aldrig tilbage til andet! Jeg glemmer helt at jeg har mens med den.

Bruger Organic cup.

Man behøver ikke skifte så ofte, så jeg skifter om morgenen, når jeg er hjemme igen fra job mm og lige inden jeg går i seng.

Skifter altid hjemme og gerne ifm bad.

Tip: Hvis man har lidt svært ved lige at få fat på den igen, så er et trick at sætte sig på hug og med underlivet presse den lidt ned, mens man trækker den ud.

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Charl90

Kir skriver:

Jeg prøvede det for første gang sidst jeg havde menstruation. Jeg ved ikke helt om jeg vil prøve igen. Jeg synes det var meget bedre end tamponer, som en anden skriver synes jeg godt de kan "udtørre" skeden. Men man skal ikke være sart ift blod på fingrene. Jeg havde lidt problemer med at få den ud og det blev altså ret messy. Og også når man rengører den. 

Det kræver lidt øvelse gør man bliver god til det og glad for den, så jeg vil klart anbefale dig at prøve over flere cyklusser før du beslutter om det fungerer for dig

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har en Lunette, og den fungerer bare!

Det krævede nogle forsøg, og i starten kunne jeg kun finde ud af det på den dag det blødte mest. Men det er virkelig det værd at give det lidt tid! Den skal egentlig højere op end man lige tror før den kan folde sig helt ud. Hvis den ikke folder sig ud, er den ubehagelig at have på, og den holder ikke tæt. 

Det kræver også lidt øvelse at få den ud igen. Man finder sikkert sin egen metode, men jeg plejer at bruge langefingeren til at trykke helt oppe langs toppen for at få vacuum ud, og så klemme sammen med den og tommelfinger for at trække den ud. Jeg bruger slet ikke stilken, så den har jeg klippet af, da den kan være rigtig ubehagelig hvis den ikke sidder højt nok. 

De dage jeg bløder mest, skifter jeg 3 gange i døgnet, og de andre dage morgen og aften. Den dag det bløder mest, bruger jeg et trusseindlæg også, da den godt kan lække lidt hvis den bliver fuld.

Men på alle måder er den bare genial. Økonomisk, miljømæssigt, sundhedsmæssigt og komfortabelt. Jeg glemmer helt at jeg har menstruation! 

Anmeld Citér

14. november 2021

Ayos

Hvis man vil bruge sådan en, så kræver det, at du har adgang til toilet med individuel vask, da den skal skylles hver gang du tømmer den.

Det var en af grundene til, at jeg begyndte at bruge tampon og bind igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.