Jeg har en Lunette, og den fungerer bare!
Det krævede nogle forsøg, og i starten kunne jeg kun finde ud af det på den dag det blødte mest. Men det er virkelig det værd at give det lidt tid! Den skal egentlig højere op end man lige tror før den kan folde sig helt ud. Hvis den ikke folder sig ud, er den ubehagelig at have på, og den holder ikke tæt.
Det kræver også lidt øvelse at få den ud igen. Man finder sikkert sin egen metode, men jeg plejer at bruge langefingeren til at trykke helt oppe langs toppen for at få vacuum ud, og så klemme sammen med den og tommelfinger for at trække den ud. Jeg bruger slet ikke stilken, så den har jeg klippet af, da den kan være rigtig ubehagelig hvis den ikke sidder højt nok.
De dage jeg bløder mest, skifter jeg 3 gange i døgnet, og de andre dage morgen og aften. Den dag det bløder mest, bruger jeg et trusseindlæg også, da den godt kan lække lidt hvis den bliver fuld.
Men på alle måder er den bare genial. Økonomisk, miljømæssigt, sundhedsmæssigt og komfortabelt. Jeg glemmer helt at jeg har menstruation!
Anmeld
Citér