Tips og tricks??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2021

LilleØnskeSpir

Hej med jer skønne kvinder

Jeg står nu i 10'ende cyklus uden at der er sket noget efter en SA det er mildest talt ved at æde mig op.

Nu vil jeg prøve og høre om andre har tips og tricks til at øge fertiliteten

Jeg selv tager folsyre, zink og d vitamin som sku hjælpe på det. Men er der andre som prøver andre midler? Akupunktur, zoneterapi, babyklister osv?

Håber i vil dele ud af jeres ideer og tips, som vi andre helt sikkert vil tage imod med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2021

Charl90

Hvor længe har I prøvet samlet set? Jeg ville bede min læge om en henvisning.

For mig havde jeg SA efter 11 måneder og samlet set 14 måneder før jeg var gravid.

I denne omgang tog det 7 måneder inden jeg havde en bio, 8. til  SA og 11 måneder indtil gravid.

For mig hjalp det at teste for ægløsning. Den lå senere end forventet og selvom vi havde hyppig sex både før og efter forventet ÆL, så lykkedes det bare de gange jeg testede

Jeg tog også folinsyre i hele perioden vi prøvede. For nogen tager det bare tid, men for de fleste lykkes det inden for ét år og for næsten alle inden for 2år. Håber det snart lykkes jer. Jeg ville starte fertilitetstjek op efter ét år.

Vi fik henvisning første gang, men nåede ikke afsted 

Anmeld Citér

6. oktober 2021

DagGry

Profilbillede for DagGry

Som jeg før har skrevet i en anden tråd, så vil jeg virkelig slå er slag for zoneterapi. Jeg har tre veninder, som alle har haft svært ved at blive gravid, men efter besøg hos en zoneterapeut mellem 1-3 gange er alle blevet gravide i deres efterfølgende cyklus. ��

Især efter en GUL eller SA siger "de", at der godt kan være "grus i maskinen", som blokerer for en ny graviditet. 

Håber det virker for dig. ��

Anmeld Citér

6. oktober 2021

LilleØnskeSpir

Charl90 skriver:

Hvor længe har I prøvet samlet set? Jeg ville bede min læge om en henvisning.

For mig havde jeg SA efter 11 måneder og samlet set 14 måneder før jeg var gravid.

I denne omgang tog det 7 måneder inden jeg havde en bio, 8. til  SA og 11 måneder indtil gravid.

For mig hjalp det at teste for ægløsning. Den lå senere end forventet og selvom vi havde hyppig sex både før og efter forventet ÆL, så lykkedes det bare de gange jeg testede

Jeg tog også folinsyre i hele perioden vi prøvede. For nogen tager det bare tid, men for de fleste lykkes det inden for ét år og for næsten alle inden for 2år. Håber det snart lykkes jer. Jeg ville starte fertilitetstjek op efter ét år.

Vi fik henvisning første gang, men nåede ikke afsted 

Samlet 14 måneder også og jeg snakkede med lægen og hun sagde at jeg først ku få fertilitets tjek 1 år efter SA

Jeg bruger ægløsningstest hvergang og svinger sommetider med 1 dag.

Har dog oplevet bio 2 gange, første gang i 4 cyklus og nu igen i 9'ende cyklus.

Anmeld Citér

6. oktober 2021

LilleØnskeSpir

DagGry skriver:

Som jeg før har skrevet i en anden tråd, så vil jeg virkelig slå er slag for zoneterapi. Jeg har tre veninder, som alle har haft svært ved at blive gravid, men efter besøg hos en zoneterapeut mellem 1-3 gange er alle blevet gravide i deres efterfølgende cyklus. ��

Især efter en GUL eller SA siger "de", at der godt kan være "grus i maskinen", som blokerer for en ny graviditet. 

Det lyder virkelig godt!

Har kigget lidt efter klinikker med zoneterapi, så det tænker jeg at jeg vil prøve næste gang ����

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Zoneterapi lyder godt. Har også hørt at akupunktur skulle kunne gøre noget 

Jeg overvejer selv at begynde på vitex da det skulle hjælpe på kort luteal fase og stabilisere hormonerne. Har nogen erfaring med det?

Og så har jeg besluttet at blive koffein fri og skrue op for motionen

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
DagGry skriver:

Kan du tilfældigvis anbefale en zoneterapeut omkring kbh? 

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg startede på akupunktur i august og blev fra gravid i september (endte dog med bio 4+5). Skeptikeren i mig siger dog det bare er tilfældigt haha  Men på en måde føles det godt at gøre bare et eller andet. Det er jo magtesløshedens afgrund det her babyshow. 

Anmeld Citér

6. oktober 2021

LilleØnskeSpir

Sommersol2021 skriver:

Jeg startede på akupunktur i august og blev fra gravid i september (endte dog med bio 4+5). Skeptikeren i mig siger dog det bare er tilfældigt haha  Men på en måde føles det godt at gøre bare et eller andet. Det er jo magtesløshedens afgrund det her babyshow. 

Det er nemlig lige præcis sådan jeg har det, bare jeg i det mindste prøver et eller andet. Så kan jeg også fortælle lægen at nu har vi prøvet en masse forskellige.

Har fået fortalt at de godt kan finde på at få en til at prøve diverse ting, før fertilitetsudredning. Så vil jeg være på forkant

Men håber selvfølgelig på at blive gravid inden

Anmeld Citér

6. oktober 2021

DagGry

Profilbillede for DagGry
Mortil_en skriver:

Kan du tilfældigvis anbefale en zoneterapeut omkring kbh? 

Nej, jeg er desværre ikke kendt i det område. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.