Jeg tænker i er nødt til at prøve det for at vide om det virker for jeres barn.
Vi har 7/7. Vi talte meget om at det var det vi helst så lykkes, men havde også en klar aftale om at børnenes trivsel kom før vores, så hvis de viste tegn på at det ikke fungerede, måtte vi gøre noget andet. Men der har aldrig været problemer.
Børnene har 2 fuldt udstyrede hjem og bor derfor ikke "i en kuffert". Vi deltager sammen i alt skolerelateret og taler i det hele taget fint sammen. Det pædagogiske personale omkring vores unger har altid sagt at vores børn virkelig ikke lader sig mærke med at være skilsmissebørn.. så jeg kan overhovedet ikke genkende skræmmekampagnerne for 7/7 ordninger. Jeg tror rigtig meget det også handler om hvordan man som forældre tackler det.
For det første, have fuldt udstyrede hjem begge steder. Og så vær positiv og tal godt om den anden forældre. Altid. Og vælg kampene med omhu.
Jeg kender forældre der går helt i spåner når deres børn skal afsted til den anden forældre. Det kan børn altså mærke. Man er nødt til at tage voksen hatten på, og vise børnene at det hele er okay. Så kommer man langt, tror jeg
Anmeld
Citér