8/6 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
15 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2021

Anonym trådstarter

Hvad synes i om en 8/6 ordning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hvis det fungerer for barnet så synes jeg ikk der er noget problem med det. ligesom med alle andre ordninger der findes. Om det hedder 10/4, 12/2, 8/6, 7/7 osv. vigtigste er bare at barnet trives i det. 

vi har 7/7 og har haft det siden sønnen var 1,5 år og det har fungerer upåklageligt 

Anmeld Citér

27. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det der passer på et barn passer ikke på et andet. Det afhænger vel af alder/ tilknytning osv.

Jeg vil mere stille spørgsmålet - hvorfor ikke 7-7.?  Synes der er rigtig mange steder hvor kvinden insisterer på mere samvær .. og har aldrig helt forstået argumentet.

Anmeld Citér

27. september 2021

Kantar123

Min mening er, at 7/7 og for den sags skyld 8/6, er en god ordning for mor og far - ikke barnet.

Hvor godt/sjovt er det egentlig for barnet at bo i en kuffert? At skulle skifte hjem HVER eneste uge - fordi mor og far insisterer på at ville være sammen med barnet LIGE meget? Derfor vil jeg jo mene at en 11/3 ordning er meget bedre. Eller hver anden weekend hos den ene forælder, som det var normen i gamle dage.

På den måde får barnet et primært hjem, og kan så hygge og komme på besøg hos mor eller far hver anden weekend.

Jeg synes man skal tænke på barnets hverdag og ikke mor og fars behov.

Min mening er også, at hvis 7/7 fungerer mens barnet er lille og vokser op, så er det jo også fordi at barnet ikke kender til andet. Men når det bliver større og mere bevidst, har jeg hørt om flere børn der synes det er knap så sjovt. De når lige hjem til far, inden de så skal besøge mor igen. Det er helt skørt, synes jeg. 

Mit råd vil derfor være, at barnet er mest hos den ene forælder. Uanset om det er mor eller far.

Anmeld Citér

27. september 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Kantar123 skriver:

Min mening er, at 7/7 og for den sags skyld 8/6, er en god ordning for mor og far - ikke barnet.

Hvor godt/sjovt er det egentlig for barnet at bo i en kuffert? At skulle skifte hjem HVER eneste uge - fordi mor og far insisterer på at ville være sammen med barnet LIGE meget? Derfor vil jeg jo mene at en 11/3 ordning er meget bedre. Eller hver anden weekend hos den ene forælder, som det var normen i gamle dage.

På den måde får barnet et primært hjem, og kan så hygge og komme på besøg hos mor eller far hver anden weekend.

Min mening er også, at hvis 7/7 fungerer mens barnet er lille og vokser op, så er det jo også fordi at barnet ikke kender til andet. Men når det bliver større og mere bevidst, har jeg hørt om flere børn der synes det er knap så sjovt. De når lige hjem til far, inden de så skal besøge mor igen. Det er helt skørt, synes jeg. 

Mit råd vil derfor være, at barnet er mest hos den ene forælder. Uanset om det er mor eller far.

Har du selv erfaring på området?

Hvis barnet er meget knyttet til både mor og far, tror du så det er okay for barnet kun at se den ene part hver anden weekend?

Hvordan forestiller du dig, at barnet “bor i en kuffert”, hvis barnet har to hjem med fuldt udstyr? Hvis forældrene bor tæt på hinanden og i øvrigt har god kommunikation indbyrdes?

Anmeld Citér

27. september 2021

AnoMor

Jeg kan så fortælle udfra egen erfaring med 7/7 ordning at det bestemt er den måde vores søn trives bedst. 

Og hvad mener du med at bo i en kuffert? Hos både hans far og hos mig har han eget værelse med alt hvad han mangler. Det eneste der pakkes tur/retur er hans skinner som han sover med om natten og hans skoletaske. 
derudover bor vi 1,5 km fra hinanden og han kan til hver en tid besøge os i modsatte uger hvis det er det han vil. Men det ytre han intet ønske om endnu. Og når han bliver ældre og synes 7/7 er nederen. Så har han en cykel og kan selv cykle mellem os som det passer ham. 

hvad godt har et barn af at undvære en forældre i 11 dage for kun så at have 3 med den forælder som barnet så har savnet i lang tid. Det er til gengæld helt skørt efter min mening og egoistisk af forældrene. 

jeg er selv skilsmissebarn og havde 12/2 ordning. Det synes jeg ikke var sjovt. Jeg følte mig faktisk utrolig svigtet fordi jeg ikk havde mine forældre lige meget. Og det påvirker mig stadig den dag idag. 

Anmeld Citér

27. september 2021

Kantar123

AnoMor skriver:

Jeg kan så fortælle udfra egen erfaring med 7/7 ordning at det bestemt er den måde vores søn trives bedst. 

Og hvad mener du med at bo i en kuffert? Hos både hans far og hos mig har han eget værelse med alt hvad han mangler. Det eneste der pakkes tur/retur er hans skinner som han sover med om natten og hans skoletaske. 
derudover bor vi 1,5 km fra hinanden og han kan til hver en tid besøge os i modsatte uger hvis det er det han vil. Men det ytre han intet ønske om endnu. Og når han bliver ældre og synes 7/7 er nederen. Så har han en cykel og kan selv cykle mellem os som det passer ham. 

hvad godt har et barn af at undvære en forældre i 11 dage for kun så at have 3 med den forælder som barnet så har savnet i lang tid. Det er til gengæld helt skørt efter min mening og egoistisk af forældrene. 

jeg er selv skilsmissebarn og havde 12/2 ordning. Det synes jeg ikke var sjovt. Jeg følte mig faktisk utrolig svigtet fordi jeg ikk havde mine forældre lige meget. Og det påvirker mig stadig den dag idag. 

Hvor er det bare dejligt at det fungerer så godt for jer. Det lyder også som om at rammerne passer godt den ordning fordi I bor så tæt på hinanden. Så hurra for det. Det er bare ikke min erfaring at det gælder for dem jeg kender med 7/7.

Hvis du er oprigtig interesseret i at vide hvad jeg mener med at bo i en kuffert, så vil jeg gerne dele den med dig:

Mange mange børn er ikke så heldige som din søn. Disse børns forældre bor langt fra hinanden, men min pointe ligger faktisk et andet sted. Den er nemlig, at børnene skal forholde sig til 2 familier hver uge, fordi mor og far har andre partnere, regler, delebørn, interesser osv. Og når man så lige - måske efter 5 dage - er kommet ind i rutinen, så skal man afsted igen. Det synes jeg er helt urimeligt for barnet. Bare fordi mor og far vil have barnet lige meget.

Vi taler alle ud fra vores erfaringer og meninger herinde. Og det er nu altså min. 

Anmeld Citér

27. september 2021

Anonym trådstarter

Er enig. Jeg synes det er synd for barnet(Hvor barnet har en god tilknytning til begge forældre)at skulle se den ene forældre rigtig meget og den anden forældre meget mindre 

Anmeld Citér

27. september 2021

Anonym trådstarter

Kantar123 skriver:

Men er det ikke synd for barnet, at skulle se den anden forældre så lidt? 

Anmeld Citér

27. september 2021

AnoMor

Hvor er det bare dejligt at det fungerer så godt for jer. Det lyder også som om at rammerne passer godt den ordning fordi I bor så tæt på hinanden. Så hurra for det. Det er bare ikke min erfaring at det gælder for dem jeg kender med 7/7.

Hvis du er oprigtig interesseret i at vide hvad jeg mener med at bo i en kuffert, så vil jeg gerne dele den med dig:

Mange mange børn er ikke så heldige som din søn. Disse børns forældre bor langt fra hinanden, men min pointe ligger faktisk et andet sted. Den er nemlig, at børnene skal forholde sig til 2 familier hver uge, fordi mor og far har andre partnere, regler, delebørn, interesser osv. Og når man så lige - måske efter 5 dage - er kommet ind i rutinen, så skal man afsted igen. Det synes jeg er helt urimeligt for barnet. Bare fordi mor og far vil have barnet lige meget.

Vi taler alle ud fra vores erfaringer og meninger herinde. Og det er nu altså min. 

Tak for din uddybning. Jeg mente det nemlig helt oprigtigt da jeg spurgte hvad du mente. Netop fordi jeg boede i en kuffert bogstaveligt talt hver anden weekend når jeg var hos min far. Jeg følte jeg var gæst i hans hjem når jeg kom med min sportstaske og havde to overnatninger. 

alle har ret til deres synspunkter. Jeg delte min til dig for at fortælle at det netop kan fungerer med gode rammer og at som jeg også siger til ts. At det afhænger meget af barnet også. For det skal være i barnets favør. Og ikke i forældrenes. Så i bund og grund tror jeg vi har samme holdning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.