Ja det er korrekt forstået. Men han fortalte hende at han ikke opfatter det som en date. Men hvorfor skulle han så bagefter sige til hende, at hun ikke skal komme mere? Hvis det ikke var fordi han ikke havde en ide om at det kunne føre til mere, så giver det ikke mening han melder ud, at hun ikke skal derhjem igen.
Det er godt nok svært at svare på, hvad der foregår i hovedet på to mennesker, man ikke kender. Sådan set er det jo kun kvinden, der har inviteret, som med sikkerhed kan vide, hvad hensigten med middagen er. Til gengæld er det kun ham, der er inviteret, der ved, hvorfor han ikke vil se din veninde i sit hjem længere - og om de to ting overhovedet hænger sammen.
Jeg ville ikke gøre mig klog på det, hvis jeg var veninde til hende - og jeg vil slet ikke gøre mig klog på det ud fra det, jeg læser hér. Men jeg er nysgerrig: Hvorfor er det vigtigt for dig at overbevise din veninde om, at det er en date? Hvis hun er ked af ikke at måtte besøge ham mere, er det så ikke bare din medfølelse, hun har brug for? Dine smilende emojis tyder godt nok på, det ikke er noget, der berører dig, men hvad handler din interesse for “sagen” så om?
Middagen kan jo i øvrigt munde ud i, at én af dem eller begge finder ud af, der ikke er basis for et evt. forhold, uanset om det var bagtanken eller ej. Det ændrer jo ikke ved hans udmelding om, at de ikke skal ses hos ham længere, så måske er det dét, din veninde (og du) skal fokusere på.
Anmeld
Citér