Date

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2021

Sukkermor

Enten kan han vel lide sin kollega og vil give hende/daten en chance og ellers vil han måske bare ikke holde din veninde for nar.

Det lyder nemlig til at hun gerne vil have ham tilbage, når hun har så mange overvejelser omkring, om hendes eks skal på en date eller ej. 
Det kan være at han synes det er akavet at “stå til regnskab” for en middag med en kollega, som han ikke ved, om fører til noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja det er korrekt forstået. Men han fortalte hende at han ikke opfatter det som en date. Men hvorfor skulle han så bagefter sige til hende, at hun ikke skal komme mere? Hvis det ikke var fordi han ikke havde en ide om at det kunne føre til mere, så giver det ikke mening han melder ud, at hun ikke skal derhjem igen.

Det er godt nok svært at svare på, hvad der foregår i hovedet på to mennesker, man ikke kender. Sådan set er det jo kun kvinden, der har inviteret, som med sikkerhed kan vide, hvad hensigten med middagen er. Til gengæld er det kun ham, der er inviteret, der ved, hvorfor han ikke vil se din veninde i sit hjem længere - og om de to ting overhovedet hænger sammen. 

Jeg ville ikke gøre mig klog på det, hvis jeg var veninde til hende - og jeg vil slet ikke gøre mig klog på det ud fra det, jeg læser hér. Men jeg er nysgerrig: Hvorfor er det vigtigt for dig at overbevise din veninde om, at det er en date? Hvis hun er ked af ikke at måtte besøge ham mere, er det så ikke bare din medfølelse, hun har brug for? Dine smilende emojis tyder godt nok på, det ikke er noget, der berører dig, men hvad handler din interesse for “sagen” så om? 

Middagen kan jo i øvrigt munde ud i, at én af dem eller begge finder ud af, der ikke er basis for et evt. forhold, uanset om det var bagtanken eller ej. Det ændrer jo ikke ved hans udmelding om, at de ikke skal ses hos ham længere, så måske er det dét, din veninde (og du) skal fokusere på. 

Anmeld Citér

24. september 2021

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er godt nok svært at svare på, hvad der foregår i hovedet på to mennesker, man ikke kender. Sådan set er det jo kun kvinden, der har inviteret, som med sikkerhed kan vide, hvad hensigten med middagen er. Til gengæld er det kun ham, der er inviteret, der ved, hvorfor han ikke vil se din veninde i sit hjem længere - og om de to ting overhovedet hænger sammen. 

Jeg ville ikke gøre mig klog på det, hvis jeg var veninde til hende - og jeg vil slet ikke gøre mig klog på det ud fra det, jeg læser hér. Men jeg er nysgerrig: Hvorfor er det vigtigt for dig at overbevise din veninde om, at det er en date? Hvis hun er ked af ikke at måtte besøge ham mere, er det så ikke bare din medfølelse, hun har brug for? Dine smilende emojis tyder godt nok på, det ikke er noget, der berører dig, men hvad handler din interesse for “sagen” så om? 

Middagen kan jo i øvrigt munde ud i, at én af dem eller begge finder ud af, der ikke er basis for et evt. forhold, uanset om det var bagtanken eller ej. Det ændrer jo ikke ved hans udmelding om, at de ikke skal ses hos ham længere, så måske er det dét, din veninde (og du) skal fokusere på. 

Ja selvfølgelig er det svært at svare på. Jeg var bare nysgerrig på, hvad andre synes. Og jeg er ret sikker på det er derfor han ikke vil se hende, fordi han skal date en ny kvinde eftersom at de altid har haft er tæt forhold også som venner. Og der har ikke været konflikter eller noget siden de er gået fra hinanden. Min veninde får skam støtte af mig..  vi er begge bange for, at han ikke vil ses med hende og deres datter længere, da han har udtalt at han ikke kan se de tre lave noget sammen når han har fundet sig en ny kæreste. Jeg forstår bare ikke hvordan han kan komme med sådan nogle udmeldinger  

Anmeld Citér

24. september 2021

Sukkermor

Anonym trådstarter, kan ikke lade være at tænke, om det er dig selv, der er “din veninde”  Du er jo anonym herinde. Kram

hvis det er, så skal det helt sikkert nok gå 

Anmeld Citér

24. september 2021

Anonym trådstarter

Sukkermor skriver:

Anonym trådstarter, kan ikke lade være at tænke, om det er dig selv, der er “din veninde”  Du er jo anonym herinde. Kram

hvis det er, så skal det helt sikkert nok gå 

Det hele skal nok gå. Men sikke en udmelding altså

Anmeld Citér

24. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det hele skal nok gå. Men sikke en udmelding altså

Gætter på du er en lille troll

Anmeld Citér

24. september 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg kan tydeligvis ikke læse. Jeg havde slet ikke forstået, at det var en venindes eks. 

Det er helt fair og meget naturligt, at deres relation ændrer sig, når han begynder at date og eventuelt finder en ny kæreste. Og det kan også sagtens være, at de ikke længere til bruge tid sammen som “familie”, når han starter en ny tilværelse med sin kæreste og hans datter. 

Så du (og veninden) skal vist blot gå tilbage på egen banehalvdel og se, hvad der sker. Eventuelt ønske om tillykke med kærligheden, hvis det når dertil. 

Anmeld Citér

24. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Gætter på du er en lille troll

Nej dog ikke

Anmeld Citér

13. oktober 2021

Sukkermor

Hvordan går det med dig, trådstarter? 
kram

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.