Ægløsning - nogen med styr på det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2021

Dahl2021

Tak! 
Jeg er også ny i hele det her “lad os blive gravide” game . Så er begyndt at teste ÆL, men har ikke kunne fange den endnu, på trods af at jeg har testet hver dag (også der mine apps har sagt, jeg burde have det). I går og i forgårs havde jeg mens lignende (men meget mindre) smerter og kramper + kvalme. Så tænker, det måske var min ÆL? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Dahl2021 skriver:

Tak! 
Jeg er også ny i hele det her “lad os blive gravide” game . Så er begyndt at teste ÆL, men har ikke kunne fange den endnu, på trods af at jeg har testet hver dag (også der mine apps har sagt, jeg burde have det). I går og i forgårs havde jeg mens lignende (men meget mindre) smerter og kramper + kvalme. Så tænker, det måske var min ÆL? 

Er du lige gået af hormon prævention? Er din cyklus stabil?

Den første måned efter jeg stoppede på p piller testede jeg indtil dag 20 og gav så op. Min cyklus var 35 dage den måned. Efterfølgende har jeg haft to cyklusser hvor æl lå på dag 19 og 20. Og denne cyklus på dag 16

Jeg havde iøvrigt alle mulige mærkelige symptomer den første måned og meget ondt i underlivet

Iøvrigt kan jeg anbefale de digitale test, de er meget nemmere synes jeg

Anmeld Citér

23. september 2021

Dahl2021

Ja. Jeg fik fjernet min hormonspiral for en måned siden, mens jeg havde mens. 

Jeg har haft mens hver måned, selvom jeg havde spiral, men den er ret uregelmæssig. Alt mellem 28-48 dage. Min gns cyklus omkring 38 dage. Jeg tænker at teste, indtil mens kommer omkring den 6. oktober.

Jeg havde en, hvor den var tæt på positiv, men alligevel ikke positiv. Så testede dagen efter, men den var bragende negativ!

Tak for tippet! Tænker at købe dem, til hvis jeg skulle blive i tvivl med de andre

Anmeld Citér

23. september 2021

Mortil_2

Der er man i hvert fald ikke i tvivl

Her er min fra denne måned hvor jeg har skilt den ad (stregerne er omvendt i forhold til strimmel test). Og så kan man teste om morgenen hvilket jeg synes er meget nemmere.

Testede faktisk samme dag om eftermiddagen med strimmel test og den var negativ næste måned vil jeg prøve at teste med samme urin med begge test for jeg har ikke kunne teste positiv på strimlerne indtil videre 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. september 2021

Dahl2021

Ej så godt du skriver det! Er sikker på, jeg har haft ÆL, men testen ikke har opfanget det..

Skal da 100 teste med digitale næste cyklus

Anmeld Citér

23. september 2021

Mortil_2

Dahl2021 skriver:

Ej så godt du skriver det! Er sikker på, jeg har haft ÆL, men testen ikke har opfanget det..

Skal da 100 teste med digitale næste cyklus

Held og lykke og velkommen til testklubben

Anmeld Citér

23. september 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg kan også virkelig anbefale de digitale. Min ægløsning varierer lidt, så jeg starter med strimmel og tjekker med digital når det ligner det er ved at være op over. Så er det knap så dyrt og ingen tvivl

Anmeld Citér

23. september 2021

Dahl2021

Tak! 

Hvornår skal I teste?

Anmeld Citér

26. september 2021

Anonym trådstarter

Status herfra: Har endnu ikke fået et peak på ÆL, men både fredag og igår mærkede jeg smerter i højre side samt æl-slim igår.. 

Vi gør vores for at ramme den, men da jeg ikke har fundet min ÆL endnu bliver man lidt nervøs

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. september 2021

Mortil_2

Status herfra: Har endnu ikke fået et peak på ÆL, men både fredag og igår mærkede jeg smerter i højre side samt æl-slim igår.. 

Vi gør vores for at ramme den, men da jeg ikke har fundet min ÆL endnu bliver man lidt nervøs

Der er ingen grund til at være nervøs, men utålmodig kan jeg godt forstå at du er man siger at der normalt går 3 måneder før ens cyklus er normal. Og det kan sagtens gå noget tid før du får din mens og før du igen har ægløsning 

Tror egentligt ikke man anbefaler at man prøver at finde æl før man har haft et par cyklusser efter hormon stop. Jeg kunne dog heller ikke selv lade være med at prøve, men det mislykkes også i den første cyklus. Tror iøvrigt æl har ligget på omkring dag 25 for mig den første måned 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.