Ægløsning - nogen med styr på det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.465 visninger
24 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2021

Anonym trådstarter

Godaften!

Jeg søger hjælp til ægløsning! 
Har testet i en uges tid nu, og har følgende resultater (se billede). 
Jeg undrer mig over, at der er to streger på alle mine tests? Er klar over, at teststregen skal være ligeså tydelig eller mere tydelig end kontrolstregen, men jeg undrer mig over at mine tests aldrig er HELT negative (hvis man kan sige sådan). 

Håber at nogle kan hjælpe/give afklaring!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2021

Anonym

Din ægløsning ligger sikkert senere i din cyklus, så endelig fortsæt med at teste! Min egen ægløsning falder mellem cd 17-21. Det er helt normalt at der altid er to streger, som svinger i styrke - det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, om ægløsning er på vej. Den er først positiv, når de er mindst lige så kraftige, som du siger Af den grund har jeg også været glad for at teste med de digitale fra clearblue, når jeg har fået en positiv strimmel - bare for at dobbelttjekke, da strimmel tests godt kan være lidt forvirrende nogen gange

Håber, du får en positiv test snart!

Anmeld Citér

22. september 2021

Ønskebarn22

Godaften

Jeg har lige som dig også undret mig meget over det, og efter 4 mrd er jeg nu kommet frem til, at jeg ikke har haft en eneste test der har været helt blank.. den svinger mellem 11-26 ca fra dag til dag, og stiger først op til ægløsning.. 

Jeg har lige vedhæftet et billede for eksempel.. 

Jeg har en i familien der arbejder på apotek, og hun siger at de som udgangspunkt bliver undervist i at vejlede om, at alle test der ikke absolut har to mindst lige tydelige streger er negative.. da de ligw tydelige streger indikere en stigning i LH og ikke før..

Jeg kan se et mønster i at min stiger lidt lige op til ægløsning.. 

Så samme undring her.. men det er ganske normalt og gør ikke cirkus cyklus lettere at hitte ud af.. pøj pøj med det, og ja som en anden skriver så bliv ved med at teste..  som du kan se faldt min æl meget sent sidste måned.. god aften 

Anmeld Citér

22. september 2021

Ønskebarn22

Opfølgende eksempel.. her kan du bedre se hvordan det kommer en lille streg hver dag.. 

Anmeld Citér

22. september 2021

Altea

På cyklusdag 15, er den mest tydelig og dén dag ville jeg have testet til middag og aften også.. Nogle kan kun teste positiv i få timer, og du tester mange gange om morgenen. Lh stiger først “når kroppen er oppe og igang”, derfor skal man helst teste mellem 10.00-22.00

Hvis du kender din cykluslængde og den ellers er stabil, så vil du have positiv lh test ca 12-16 dage før forventet mens. Altså, er din cyklus kun 25 dage, vil du få positiv test allerede omkring dag 8-10 i cyklus - er den omvendt på 35 dage, så vil du først få positiv test omkring dag 20.. De pågældende dage tester du så middag og aften, og altså ikke om morgenen

Men ja, de fleste får streger gennem hele cyklus

Anmeld Citér

22. september 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen! 
Jeg bliver ved med at teste

Anmeld Citér

23. september 2021

Anonym

Altea skriver:

På cyklusdag 15, er den mest tydelig og dén dag ville jeg have testet til middag og aften også.. Nogle kan kun teste positiv i få timer, og du tester mange gange om morgenen. Lh stiger først “når kroppen er oppe og igang”, derfor skal man helst teste mellem 10.00-22.00

Hvis du kender din cykluslængde og den ellers er stabil, så vil du have positiv lh test ca 12-16 dage før forventet mens. Altså, er din cyklus kun 25 dage, vil du få positiv test allerede omkring dag 8-10 i cyklus - er den omvendt på 35 dage, så vil du først få positiv test omkring dag 20.. De pågældende dage tester du så middag og aften, og altså ikke om morgenen

Men ja, de fleste får streger gennem hele cyklus

Enig i dette, men der går nødvendigvis ikke 12-16 dage fra positiv test til mens - nogle har en kortere fase, og det er typisk dem, som har senere ægløsning  Min mens falder fx 8-10 dage efter positiv test. Bare så trådstarter ikke stresser over, hvis nu der går kortere tid

Anmeld Citér

23. september 2021

Dahl2021

Hvad er det for en app, som I bruger?

Anmeld Citér

23. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Dahl2021 skriver:

Hvad er det for en app, som I bruger?

Premom

Anmeld Citér

23. september 2021

B&J

Jeg har altid kunne mærke når jeg har min ægløsning men ville gerne være sikker om det var den dag eller dagen efter eller dagen dør men fik aldrig en test der var tydelig nok men blev da gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.