Skal jeg testes for corona?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Fortvivlet skriver:

Og nu er jeg så nyskerrig.

Hvorfor har det betydning om du er vaccineret eller ej? - Vaccinerede får også Corona

Altså hvis jeg ikke var vaccineret ville jeg helt rutinemæssigt blive testet en gang om ugen, så det ville slet ikke være noget spørgsmål om jeg ville blive testet eller ej. 

Ja, jeg skriver jo netop at jeg blev testet for nylig trods at jeg er vaccineret, da jeg udmærket ved at jeg godt stadig kan blive smittet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Lillehjerte skriver:

Altså hvis jeg ikke var vaccineret ville jeg helt rutinemæssigt blive testet en gang om ugen, så det ville slet ikke være noget spørgsmål om jeg ville blive testet eller ej. 

Ja, jeg skriver jo netop at jeg blev testet for nylig trods at jeg er vaccineret, da jeg udmærket ved at jeg godt stadig kan blive smittet

Men jeg tænker bare ikke at en vaccine som er så usikker burde ændre på din holdning til at blive testet en gang ugentligt

Anmeld Citér

21. september 2021

Lillehjerte

Fortvivlet skriver:

Men jeg tænker bare ikke at en vaccine som er så usikker burde ændre på din holdning til at blive testet en gang ugentligt

Usikker vaccine? Er det din egen tolkning? For omkring 85-90%  nedsat risiko for smitte synes jeg, og sundhedsmyndighederne er en sikker vaccine. Derfor er der ikke anbefalinger om regelmæssig testning hvis man er vaccineret, men kun ved symptomer eller nærkontakt. Så jeg følger sådan set bare disse anbefalinger

Anmeld Citér

21. september 2021

Fortvivlet

Lillehjerte skriver:

Usikker vaccine? Er det din egen tolkning? For omkring 85-90%  nedsat risiko for smitte synes jeg, og sundhedsmyndighederne er en sikker vaccine. Derfor er der ikke anbefalinger om regelmæssig testning hvis man er vaccineret, men kun ved symptomer eller nærkontakt. Så jeg følger sådan set bare disse anbefalinger

Den eneste grund til den statestik er jo nok netop at dem som er vaccineret ikke lader sig teste og derved går der mange rundt med Corona uden de ved det, vaccinen giver jo eftersigende mildere symptomer, derved kan de vaccinerede nå at smitte en del før de opdager (hvis de overhovedet opdager at de har Corona, derfor tænker jeg, at hvis man er vaccineret er der netop grund til at teste en gang om ugen Vs hvis man ikke er). 

Anmeld Citér

22. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg valgte at ringe til min læge og spørger i stedet for og nej jeg behøver ingen test da min hoste er skyld i et meget ødelagt stemmebånd som blot trænger til hvile 

Anmeld Citér

22. september 2021

Lillehjerte

Fortvivlet skriver:

Den eneste grund til den statestik er jo nok netop at dem som er vaccineret ikke lader sig teste og derved går der mange rundt med Corona uden de ved det, vaccinen giver jo eftersigende mildere symptomer, derved kan de vaccinerede nå at smitte en del før de opdager (hvis de overhovedet opdager at de har Corona, derfor tænker jeg, at hvis man er vaccineret er der netop grund til at teste en gang om ugen Vs hvis man ikke er). 

Jeg tror du skal læse lidt op på hvordan kliniske tests fungerer? Det er jo ikke bare tilfældigt hvem og hvordan man tester folk når man udvikler bla en vaccine

Anmeld Citér

22. september 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det ville være rigtig god stil - især når du ikke er vaccineret.

Generelt synes jeg, at når man ikke er vaccineret skal man testes regelmæssigt.

Der er folk der stadigvæk bliver smittet - 4 på min datters skole indenfor den sidste uge (1., 2., 3. og 6. klasse)  

Anmeld Citér

22. september 2021

Fortvivlet

Lillehjerte skriver:

Jeg tror du skal læse lidt op på hvordan kliniske tests fungerer? Det er jo ikke bare tilfældigt hvem og hvordan man tester folk når man udvikler bla en vaccine

Nu snakker jeg slet ikke noget om hvordan en vaccine bliver udviklet, men om hvordan myndighederne har formidlet/formidler vaccinerne. Myndighederne er slemme til at udtrykke at man nærmest er imun når man er blevet vaccineret og det er også det folk siger. "jamen jeg er jo fuldvaccineret" - ja men derfor kan du sku stadig sprede virussen og endda er  sensynligheden meget større eftersom man får ingen eller mildere symptomer med vaccinen  

Anmeld Citér

22. september 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
Fortvivlet skriver:

Nu snakker jeg slet ikke noget om hvordan en vaccine bliver udviklet, men om hvordan myndighederne har formidlet/formidler vaccinerne. Myndighederne er slemme til at udtrykke at man nærmest er imun når man er blevet vaccineret og det er også det folk siger. "jamen jeg er jo fuldvaccineret" - ja men derfor kan du sku stadig sprede virussen og endda er  sensynligheden meget større eftersom man får ingen eller mildere symptomer med vaccinen  

Ej, det er simpelthen noget vås.

Tallene for hvor godt vaccinen dækker er jo ikke baseret på, om folk bliver testet, men på data fra de omfattende kliniske forsøg, der blev foretaget under og efter udviklingen af vaccinen. Egentlig har det vist sig, at færre end ventet får en gennembrudsinfektion, selvom Delta gør det hele lidt sværere. 

At skrive chancen er større for at smitte, når man er vaccineret, er simpelthen misvisende. Der er en lille risiko for, at man bliver smittet trods vaccination (igen, Delta er noget rod), men risikoen for smitte er langt større ved ikke-vaccinerede, og de kan også være smittede uden symptomer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.