Skal man vaskes før svømning ? Ja / nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2021

AnoMor

IenFart skriver:

De kan kun tilsætte klor til en vis grænse. Det sker jævnligt i vores lokale svømmehal, at basiner lukkes fordi bakterieniveauet bliver for højt. Så det gå ud over virkelig mange fordi nogle tilsyneladende ikke magter ordentlig hygiejne.

Siger jo netop også at man skal vaske sig grundigt inden ! 
Og siger at JEG personligt ikke skænker det en tanke fordi at uanset hvor grundigt man vasker sig vil der altid være børn der pisser i vandet. 

rigtigt der skal renses engang i mellem. Men det skulle der også selvom folk vaskede sig grundigt hvergang. Netop fordi børn tisser i vandet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2021

Altea

Selvfølgelig skal man det.. Men man kan bare ikke se alt - hvad hvis de har vasket sig grundigt hjemmefra, for derefter 5 minutter senere skyllede sig med badetøjet på i svømmehallen, netop fordi man havde et kompleks? Det ville jeg synes var fint. 
Herhjemme lærer vi at det er en del af sammenhængen - altså vil man i badeland, så vaskes man ordentlig i fællesbad med andre. Men man kan bare ikke se hvad der er gået forud/ bevægegrunde for andre.

Anmeld Citér

19. september 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
My1234 skriver:

Selvfølgelig skal man vaske sig inden man går ind i svømmehallen. Jeg vil gerne understrege, at det er jeg enig i. 

Der er mange forskellige holdninger til hvornår man er ren. Din er helt sikkert i den rigtige retning i denne sammenhæng, men jeg tænker om det er dit ansvar at agere morpoliti over for moren i den situation. Hvis du oplever det som et stort problem, så tag det op med svømmehallen, som så må tydeliggøre retningslinjerne. I stedet for at holde øje med om pigen vaskede sig i skridtet. Det synes jeg er lidt for meget. 

Bakterier går vel ikke særlig meget op i “forskellige holdninger til renlighed”?

Anmeld Citér

20. september 2021

My1234

Savanna skriver:

Bakterier går vel ikke særlig meget op i “forskellige holdninger til renlighed”?

Stiller du spørgsmålet sådan, fordi du er i tvivl om mit ståsted eller fordi du synes voksne mennesker skal stå og holde øje med hinandens og børnenes  standard for, hvad der er korrekt vaskning, og derudover fx også påtale hvorvidt man vasker sig korrekt i skridtet, eller om håret er korrekt vasket? 

Jeg synes stadig, at hvis man oplever det som et problem, så tag det op med svømmehallen.

Det er selvfølgelig den enkeltes ansvar at vaske sig korrekt, men hvad hvis man har forskelligt syn på det. Der mener jeg ikke, at vi skal til at agere politi over for hinanden. 

Anmeld Citér

20. september 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

JA - selvfølgelig vasker man sig, når man skal i svømmehallen/badeland. 
Det har vores datter altid fået at vide, var en del af det at skulle i svømmehallen. Så ville hun det ene, måtte hun også det andet. 

Hos vores datter har det så ikke handlet om blufærdighed, men det at stå under en bruser. Men så har vi brugt babybadekarrene eller haft en klud og et krus med, for vaskes det skal man. Nu går det heldigvis bedre med at stå under en bruser. Hun er 5 år nu. 

Anmeld Citér

22. september 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

For hver ét menneske der ikke vasker sig svarer det til samme mængde bakterier som 60 mennesker der har vasket sig. SÅ mange bakterier er der ekstra når man ikke skyller sig. Jeg kender en der arbejder med det kemiske indhold i svømmehaller. 

Selvfølglig skal man vaske sig. Kan slet ikke forstå at man som forældre kan være i tvivl. En af de vigtigste grundsten at lære sine børn er at tage hensyn til andre og have respekt for andre - og det inkludere at vaske sig så vi andre ikke behøver svømme rundt i andres krops væsker og bakterier.

Anmeld Citér

23. september 2021

Lilleluna

Selvfølgelig bør man vaske sig. Det tror jeg ikke der er mange der vil være uenige med dig i - jeg bliver nu alligevel mest af alt trist over at SÅ unge piger har SÅ dårligt forhold til deres egen krop at de ikke føler de kan gå i bad med andre til svømning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.